מטרת הפעולה:
החניכים יבינו שלמרות שאנחנו נמצאים בסניף- מסגרת לא מחייבת, אנחנו נמצאים במסגרת וחייבים להיות גבולות ברורים..
עזרים:
דפי מספרים בלי ועם גבולות- 2 דפים לכל חניך או לכל זוג חניכים.
הסיפור על מר שמוץ כקומיקס- אחד לכל חניך
שלב א':
החניכים ישחקו תופסת בלי כללים. כולם תופסים את כולם וגם מי שנתפס ממשיך לשחק..
שלב ב':
המדריך יחלק דפים עם מספרים (נספח 1) ויגיד לחניכים למצוא מספר כלשהו או את כל המספרים מ1 עד 117.
ייקח לחניכים הרבה זמן ואז המדריך יחלק את הדפים כשהמספרים מחולקים למשבצות וככה רואים שהמספרים מחולקים לפי הסדר וזה יהיה הרבה יותר קל למצוא..
ייקח לחניכים הרבה זמן ואז המדריך יחלק את הדפים כשהמספרים מחולקים למשבצות וככה רואים שהמספרים מחולקים לפי הסדר וזה יהיה הרבה יותר קל למצוא..
שלב ג':
החניכים ידונו איך עבר עליהם המשחק הראשון, בלי כללים.
המדריך יסביר שהגבולות מדייקים אותנו.
המדריך יסביר שהגבולות מדייקים אותנו.
אפשר לתת דוגמה נוספת- מרפסת בלי קירות שנפחד להסתובב ולשחק בה. אבל אם יבנו לה קירות נוכל לעמוד שם עד הקצה ולהרוויח עוד מטר של מקום משחק.
צופר:
זה מר שמוץ.
מר שמוץ לא אוהב מסגרות.
הוא היה נלחם בהן בכל הזדמנות.
כל פעם שהוא ראה מסגרת, הוא היה שובר אותה.
יום אחד הוא צייר תמונה.
הוא מאוד אהב את התמונה שלו!
אבל יום אחד…
פתאום ברח לו העץ,
ונעלמה לו השמש…
וכבשה מסיפור אחר אכלה לו
את הפרח.
מר שמוץ היה עצוב נורא!
ואז הוא הבין!
אולי הכל ברח… כי לא הייתה מסגרת!
אז הוא שם מסגרת והרכיב את התמונה מחדש.
בהתחלה היה לו קצת קשה ואפילו מוזר, אבל הוא התרגל.
ומר שמוץ היה מאושר!