חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אמונה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות: קלילה

לפעול עם א-ל (פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול

 

פעולה שלישית מתוך מערך הפעולות לחב”ב בחודש ארגון תשע”ג.

לפעולה הראשונה

לפעולה השניה

פתיחה:

לאחר שראינו כי יש להוסיף למדינת ישראל קומה רוחנית, על- מנת שתהפוך לממלכת כהנים וגוי קדוש ומזה להגיע לגאולה השלימה, וכן לאחר שראינו כי חזון זה יכול להתקיים רק בארץ ישראל, ננסה בפעולה זו לראות כיצד אנו מקדמים את המהפכה הרוחנית. כיצד נהיה לשותפים בתהליך הגאולה של עם ישראל בארצו.

מטרות:

  • החניכים יבינו כי אין לנו להיות רק צופים מן הצד בתהליך הגאולה אלא שותפים פעילים בו.
  • החניכים יבחנו דרכים מעשיות בהן הם יכולים לקדם את החברה הישראלית לקראת כינונה כממלכת כהנים וגוי קדוש.

עזרים:

  • דפי מקורות לפי שבטים

 

מהלך הפעולה:

שלב א’- מביט מן הצד או שותף פעיל

שלב ב’- בדרך לגאולה שלימה

שלב א’

מביט מן הצד או שותף פעיל

נבחר מספר מצומצם של חניכים לשחק משחק תחרותי כלשהו.

למשל: תחרות של זוגות בהליכת מריצה, או מעבר מקצה אחד של החדר לקצה השני בעזרת כסאות.

נבקש משאר החניכים לעודד את המשחקים.

לאחר מכן נשחק את אותו משחק עם כולם.

לאחר הפעילות נשאל את החניכים:

  • מה ההבדל בין להשתתף במשחק לבין לצפות בו מהצד? מתי חשים תחושת שייכות רבה יותר, אכפתיות גדולה יותר לשאלה מי ינצח במשחק, האם בתור משתתפים או בתור מעודדים?
  • מה גורמת מעורבות נפשית ותחושת שייכות רבה?
  • התוכלו לתאר עניינים למענם נקטתם פעילות מעשית. מה גרם לכם לפעול למענם? מה עשתה לכם הפעילות הזו?

נסכם: אדם שבאמת אכפת לו אינו משמש רק כצופה מן הצד, ולא רק מעודד, אלא נוקט פעילות מעשית למען העניין החשוב לו.

כמו כן, כשאדם אכן פועל למען עניין מסוים העניין הזה נעשה הרבה יותר יקר לליבו.

נקריא את לשון המדרש:

“לעתיד לבוא יוצא בת קול ומפוצצת בראשי ההרים: כל מי שפעל עם א-ל יבוא ויטול את שכרו.”

(מדרש רבה – חומש ויקרא-סדר אמור-פרשה כז’)

גם ביחס לגאולת עם ישראל אנו יכולים לבחור בין שתי עמדות נפשיות, עמדת המביט מן הצד, או עמדת השותף הפעיל. אשריו של מי שזוכה לפעול עם א-ל ולפעול למען התקדמות הגאולה.

 

שלב ב’:

בדרך לגאולה שלימה

כעת נחלק את החניכים לקבוצות, כשכל קבוצה תקבל את אחד מנושאי חודש הארגון של חברי’ה א’. על חברי כל קבוצה ללמוד את הנושא ועל חשיבות העשיה למענו.

לסיום על הקבוצות להעלות דרכים מעשיות להשפעה על מעגלים שונים בחברה הישראלית בתחום שקבלו.

המקורות נמצאים בנספח.

לאחר שהקבוצות תסיימנה לדון בדפי המקורות, נתכנס לדיון משותף. בדיון נבקש מכל קבוצה להציג את הנושא שקבלה ולפרט על אלו דרכים מעשיות היא חשבה כדי לקדם את הנושא.

לבסוף נבקש מהחניכים לבחור 2-3 דברים מעשיים ממה שנאמר בדיון, אותם יבצעו למעשה בתקופה הקרובה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

חינוך נפרד

קטע עוסק בקדושה.
זה שנים רבות מתנהל ויכוח לגבי יתרונותיו האפשריים של החינוך המעורב מול חסרונותיו. אמונה ברוורמן מביעה את דעתה בנושא.

דילוג לתוכן