חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדן פינטו- סניף פ"ת הדר גנים

נושא: התקדמות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה, שבת

צניעות (פעולה)

מטרות הפעולה:
  • החניכות יבינו את חשיבות הצניעות
  • החניכות יראו שלא צריך לקחת את הצניעות כדבר קיצוני.
  • החניכות יבינו שגם דבר צנוע יכול להיות יפה.

שלב א':

מתחילים את הפעולה במשחק "טמפה טמפה". 

זהו משחק של סבב תנועות.

כל החניכות יושבות במעגל. בוחרים חניכה שהיא מתחילה וקובעת את התנועות.

כולן שרות "סבב התנועות של הטמפה טמפה, בשביל מה משחקים בשביל לא להתבלבל" ועושות קצב עם הידיים- פעמיים על הברכיים ומחיאת כף.

ואז הבת הראשונה עושה תנועה לפי הקצב. כשנגמר קצב אחד (פעמיים ברכיים וכף אחת) הבת השניה עושה את התנועה שהמתחילה עשתה, והבת המתחילה עושה תנועה חדשה. ככה כל קצב חדש התנועה עוברת מבת לבת, ואסור להתבלבל. כל אחת צריכה לעשות את התנועה שמי שלפניה עשתה בקצב הקודם. וכמובן צריך לשמור על הקצב.

שלב ב':
נותנים לחניכות סיטואציה כלשהי וכל אחת/ קבוצה צריכה להגיד אם ההתנהגות הזאת צנועה או לא צנועה…

שלב ג':

מקריאים את הקטע "הולכת צנוע" (נספח)

שלב ד'
  משחקים את המשחק "וואה".
לסיכום:

דרך המשחקי "טמפה טמפה", אנחנו רואים שמשהי מכתיבה לנו מה לעשות…

כך גם החברה והעולם, מכתיב מה זה אופנה, ואיך להתלבש.

אנחנו צריכים למצוא את הגבול שבין מה שמכתיבים לנו לבין מה שצנוע ויפה בעיננו.

מהמשחק "ווא"- אנחנו רואים שיש כללים שמראים לנו איך לשחק וכך גם ההלכות- מתוות לנו איך להתלבש.

אנו רואים שכמו שהמשחק כיפי גם עם חוקים, כך החיים האמיתיים- עם חוקי לבוש וגם כיפים!

הקטע ממחיש בצורה טובה את זה שאין צורך בקיצוניות אחת ובקיצוניות שניה,
שני המצבים האלו לא תקינים ולכן צריך למצוא את האמצע!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

תתן אמת ליעקב

לימוד מפרשת תולדות על אמת- לפי מה היא נמדדת? האם המציאות היא האמת?

ילד עם דגל

יהודי זה יהודי (פעולה)

פעולה על מגילת העצמאות. למרות שמקימי המדינה לא היו שומרי תורה ומצוות, הם לא יכלו להגדיר את העם היהודי ללא הזכרת התנ"ך.

דילוג לתוכן