חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדה עולה במדרגות

כרמל קסירר- סניף פג"ז, אמונה צור, פאת"ח

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

ניצול זמן בצורה משמעותית (פעולה)

מטרות הפעולה:
החניכים ידעו כיצד לנצל את הזמן בצורה הטובה ביותר.
שלב א'

משחקים כל מיני משחקים-

לכל משחק מציבים מטרה שצריך לעשות תוך כמה דק'.

לדוגמא: משחקים מחבואים-תוך 5 דק' הסופרת צריכה למצוא את כל השבט…

החניכים צריכים להעביר ביניהם חפץ (כדור, סיכה וכו..) ב- דקה , חצי דקה , 10 שניות
משימות עם זמן- להסתדר לפי מידת נעליים , מ'ס אחים , מ'ס דירה , גובה וכו'.. 

שלב ב'

מספרים סיפור:

יום אחד הוזמן מרצה זקן בבית הספר למינהל ציבורי בצרפת (אחד המוסדות האקדמיים היוקרתיים ביותר באירופה כולה),

לשאת הרצאה על הנושא "תכנון זמן יעיל" בפני קבוצה של 15 מנהלים בכירים בחברות הגדולות ביותר בארה"ב.

ההרצאה הייתה אחת מתוך חמש ביום עיון שאורגן במיוחד עבורם.

למרצה הוקצתה רק שעה אחת כדי "להעביר את החומר".

בעמדו לפני חברי קבוצת אליטת המנהלים הזו – שהיו מוכנים לרשום כל מילה שתצא מפי המומחה המפורסם –

העביר המרצה הזקן את מבטו באיטיות ביניהם ואמר: "אנחנו עומדים לערוך ניסוי".

הוא הוציא מיכל זכוכית גדול והניחו בעדינות לפניו.

רחש קל עבר בין המשתתפים, ברור היה כי ההתרחשות נראית להם קצת מוזרה.

אז הוציא המרצה מתיקו שתים עשרה אבנים, כל אחת בגודל של כדור טניס, והניחן בעדינות, אחת אחת, בתוך המיכל.

כאשר התמלא המיכל לגמרי ולא ניתן היה להוסיף עוד אבן

אחת, הרים המרצה את מבטו ושאל: "האם המיכל מלא?" כולם השיבו "אכן".

המרצה המתין מספר שניות והוסיף: "האמנם?", ואז התכופף והוציא מתחת לשולחן כלי מלא אבני חצץ.

בקפדנות שפך את החצץ מעל האבנים וניער מעט את המיכל. אבני החצץ הסתננו בין האבנים הגדולות עד שירדו לתחתית המיכל.

שוב הרים את מבטו המרצה הזקן אל הקהל ושאל: "האם עכשיו המיכל מלא ?", עתה התחילו להבין מאזיניו המבריקים את כוונתנו,

אחד מהם השיב: "כנראה שלא!".

המרצה נראה מרוצה, חזר והתכופף והפעם הוציא מתחת לשולחן סיר מלא בחול.

בתשומת לב שפך את החול את תוך המיכל.

החול מילא את החלל בין האבנים הגדולות ובין החצץ. פעם נוספת שאל המרצה את תלמידיו: "האם המיכל מלא?",

הפעם ללא היסוס ובמקהלה, השיבו המנהלים הבכירים: "לא!".

"נכון" השיב להם המרצה הזקן ולקח את כד המים שעמד על השולחן ומילא בהם את המיכל עד לשפתו.

"איזו אמת הקשורה בתכנון יעיל של זמן נראה לכם כי ניתן ללמוד מניסוי זה?" שאל המרצה.

אחד המשתתפים ענה: "אנו למדים שלמרות שלפעמים היומן שלנו נראה לנו גדוש בהתחייבויות, תמיד ניתן להוסיף עוד פגישות ועוד מטלות."

המרצה סימן בראשו לשלילה, חייך והסביר: אם לא היינו מכניסים למיכל קודם כל את האבנים הגדולות, לעולם לא היינו מצליחים להכניס את כולן אחר כך".

מה לדעתכם מסמלות האבנים הגדולות:

בריאות? משפחה? חברים? חלומות? חופש? לעשות מה שבאמת אוהבים? להילחם למען מטרה נעלה? לקחת זמן לעצמכם? משהו אחר?,

הדבר אשר חייבים לזכור הוא, שחשוב ביותר להכניס קודם כל את האבנים הגדולות בחיינו, כי אם לא נעשה זאת, אנו עלולים לפספס את החיים.

אם ניתן עדיפות לדברים הקטנים (החצץ והחול), יתמלאו החיים בדברים הקטנים ולא יישאר די מהזמן היקר שלנו כדי להשיג את הדברים החשובים באמת בחיים.

משום כך לעולם אל תשכחו לשאול את עצמכם את השאלה: "מהן האבנים הגדולות בחיי? וכאשר תזהו אותן, תכניסו אותן ראשונות במיכל (החיים) שלכם".

 

לסיכום

יש לנו זמן בחיים שלפעמיים פשוט סתם מתבזבז.

צריך לנצל כל דקה ושניה שיש לנו, לצאת מכל יום בהרגשה שעשיתי משהו ולא בזבזתי את הזמן שלי היום סתם ככה לחינם.

להספיק לעשות בימנו את הדברים הבאמת באמת משמעותיים לנו והחשובים לנו. 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

אמונה בשעת משבר

לימוד לכ"ד בניסן- גבורה שבגבורה. על אמונה בשעת משבר והחיזוק שמגיע מתוך התפילה

אצלנו זה לא יקרה?

עשר, תשע..שתיים, אחד.
זהו! הגיע היום, הערב זה יהיה…
ספרנו, חיכינו, ציפינו, והנה זה בא. הערב נשב כולנו על הכיסאות ונקרא ביחד את ההגדה.

משחקים

שרשרת משימות

משימה גוררת משימה, כל חניך יעשה משימה שהוטלה עליו ויגרום לחניכים נוספים עשות את משימותיהם.

דילוג לתוכן