מטרות הפעולה:
-
החניכים יבינו שהיצר הרע גורר לאט-לאט את האדם לדבר עבירה.
-
החניכים יבינו את הפסול שבמשחקים מגונים וכו' במחשב.
-
החניכים ילמדו להתגבר על הפיתוי שבמחשב.
עזרים:
תלבושות להצגה- משחק מחשב
שלב א':
יושבים במעגל: משחקים את המשחק "דג אחד". עושים קצב על הברכיים (בום, בום, טק).
כל אחד בתורו אומר חלק מהמשפט הבא: "דג אחד-שתי עיניים- זנב אחד-קפיץ קפוץ-קפץ למים". וממשיכים הלאה לשאר החניכים: "שני דגים-ארבע עיניים-שני זנבות-קפיץ קפוץ-קפיץ קפוץ-קפצו למים-קפצו למים. שלושה דגים" וכן הלא וכן הלאה… כל חניך אומר 2 מילים, וככה ממשיכים עד שנשבר שהחלטתם להפסיק.
*שימו לב: תתחילו בקצב איטי, ולאט לאט תאיצו. הם יתבלבלו, אבל שימו לב שגם אתם תתבלבלו…
שלב ב'
הצגה:
סצנה א': ילד שמשחק במשחק מחשב אלים, ואמא שלו קוראת לו ומאיצה בו להפסיק, אבל הוא טוען (תוך כדי משחק) שזה כלום,
וזה סתם בשביל הכיף, וזה רק קטשופ וכו'..
המדריך השני / אחד החניכים יהיה השחקן במשחק מחשב, שלכל פקודה של הילד הוא זז, יורה, מכה וכו'.
סצנה ב': הילד נפגש עם חבר שלו בבית הספר, ואומר לו שלום – ואז בועט בו בעיטה מגניבה.
החבר בוכה ושואל אותו למה הוא עשה את זה, והילד בהפתעה אומר שזה כלום, זה סך הכל בעיטה מגניבה שהשחקן במשחק מחשב עושה…
שלב ג'
מדברים עם החניכים על הפיתוי שבמחשב, על כך שהמראות והמשחקים משפיעים על הנפש, וזה מסוכן, אבל הבהירו להם שלא הכל רע במחשב וצריך להשתמש בו בתבונה, הגיעו איתם להצעות כיצד עושים את זה..
לסיכום:
מראות ומשחקים מסוימים במחשב יכולים להשפיע עלינו עכשיו ובעתיד, בכל מיני תחומים – אם זה בהתנהגות, מחשבות
(פעם רב אמר שאדם שרואה סרט בלילה אחרי 20:00 בערך – מחר בבוקר בתפילה הוא יחשוב עליו).
כוחו של היצר הרע גדול. הוא מבלבל אותנו, כמו שבמשחק הקצב והמילים מבלבלים אותנו.
חכמים הודו ואמרו שהיצר הרע מאוד מאוד חכם, ולא פשוט להתגבר עליו – אבל אפילו פעם לנצח ופעם להפסיד מולו – זה בסדר, אם משתדלים, העיקר הכוונה – ומי שמשתדל באמת – שכרו ענק בשמיים.. זה קשה אבל שווה!