חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לביא פלס, צפת

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

מכירים יותר (פעולה)

מטרות:
  1. החניכים יכירו יותר אחד את השני בדרך חוויתית ומעניינת.
  2. החניכים יתרגלו למסור את עצמם ולתת מעצמם למען חבריהם בשבט.

 

עזרים
  • בקבוק מלא בשליש של מים / בחול. שימו לב שאפשר לבעוט בו ושהוא עומד יציב. בשבת כדאי למלא את הבקבוק מבעוד יום.
  • פתקים
  • צלחות
  • ממתקים – לא חובה

 

שלב א’

שמים מעגל של פתקים על הרצפה, שעל כל אחד מהם כתוב משהו בסגנון: “המשפחה שלי”, “בית הספר שלי”, “הפעולה הכי כיפית שהיתה לי” ועוד שאלות היכרות בסגנון הזה.

ליד כל פתק (בצלחת) מניחים קוביות שוקולד / סוכריות / עדשי שוקולד כמספר החניכים בפעולה. אמרו לחניכים לשבת בזוגות – אחד בתוך המעגל, ואחד בחוץ – כשהפתק והצלחת ביניהם. לסימן שלכם – אמרו להם לאכול ממתק אחד, ולהתחיל לדבר על הנושא שכתוב על הפתק שלפניהם. עצרו אותם אחרי 30 שניות. המעגל החיצוני צריך להתקדם עם כיוון השעון לפתק הבא, ואלו שבמעגל הפנימי יישארו במקומם. סמנו להם לקחת ולהתחיל לדבר ל-30 שניות, וכן הלאה עד שכל המעגל החיצוני עבר בכל הפתקים.

הממתקים אינם הכרחיים למשחק אבל נותנים תחושה טובה יותר.

שלב ב’

משחקים את המשחק “בקבוק”:

מכינים בקבוק מלא עד השליש במים / חול, והעמידו אותו.

בוחרים סופר שיזרוק לעצמו את הבקבוק כמה שיותר רחוק, וילך להביא אותו חזרה, כאשר בדרכו חזרה הוא צריך ללכת בהליכה אחורית ובעיניים עצומות, ובינתיים כולם הולכים להתחבא. לאחר מכן הסופר הולך ומחפש את החניכים שהתחבאו. כאשר הסופר רואה מישהו, לדוגמא: את ראובן – הוא צריך לרוץ למקום הבקבוק להעביר את רגלו מעל הבקבוק ולצעוק: “אחת שתיים שלוש על ראובן!” עכשיו ראובן שבוי, וצריך לחכות ליד הבקבוק. המטרה של המתחבאים היא להגיע לבקבוק ולבעוט בו כמה שיותר רחוק לפני שהסופר יספור עליהם, ואז כל השבויים משוחררים. *לאחר 5 פעמים שבעטו לסופר – מחליפים סופר שעומד ליד הבקבוק. *לשבויים אסור להפריע למהלך המשחק – אך הם יכולים לסמן למתחבאים מתי לצאת ולבעוט.

 

לסיכום

בפעולה הכרנו יותר אחד את השני ולמדנו שלפעמים צריך לתת מעצמנו כדי “להציל” חבר. כוח של חברות בשבט זה כוח שנשאר לכל החיים ותורם לכל אחד בשבט, וגם לשבט עצמו.

 

בטיחות

בעת המשחק “בקבוק”, יש להיזהר שהסופר שהולך אחורה בעיניים עצומות נמצא במקום בטוח ואינו יכול להיתקל בחפצים. יש להקפיד שהחניכים לא יתחבאו במקומות רחוקים מדי ומסוכנים.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן