חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחריות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

על גמילות חסדים (פעולה)

זוהי פעולה שניה מתוך מערך הפעולות לשבט נבטים בחודש ארגון תשע”ד.

לפעולה הראשונה

מטרות:
  • החניכות יפנימו כי רגישות לצרכי הסביבה היא היסוד לכל מעשי החסד.
  • החניכות יכירו מספר ארגוני חסד.
  • החניכות ילמדו כי ארגוני החסד הוקמו מתוך רגישות לצרכי הסביבה ונועדו לתת מענה לצורך הקיים.

עזרים:
  • קוביות דומינו גדולות. על צד אחד כתוב צורך ועל הצד השני מענה לצורך.

שלב א’ – דומינו חסדים

נשחק עם החניכות דומינו. במשחק דומינו זה יש להתאים צורך למענה מתאים עבורו. כל חניכה מקבלת שתי אבני דומינו. המדריכה מניחה

אבן ראשונה עם מקרה ועם פעולה שכדאי לעשות או עם ארגון שפועל למען מטרה זו. מתחיל סבב שבו שואלים כל חניכה אם יש לה אבן

מתאימה. חניכה שלה אבן מתאימה מניחה אותה ליד האבן הראשונה. כך נמשך המשחק הלאה. יכול להיות שבמהלך המשחק תצטרך

המדריכה לערוך שינויים בשביל שהמשחק לא יתקע.

אפשר לצורך זה להשתמש באבן ג’וקר. בשבטים גדולים או למשחק ארוך יותר אפשר להכין כל אבן מספר פעמים.

הדומינו נמצא בנספח שבקבצים המצורפים בצד העמוד.

 למי מגיעה התרומה?

נחלק את החניכות לארבע קבוצות. כל קבוצה תקבל תיאור של ארגון חסד.

נספר לחניכות כי מפעל הפיס החליט לתת תרומה של מיליון שקל לארגון חסד הכי חשוב בעיניו. כל קבוצה תצטרך לייצג את ארגון החסד

שלה בפני נציג של מפעל הפיס. כל קבוצה צריכה לשכנע אותו בחשיבותו של ארגון החסד שלה. החניכות יתחילו להתכונן להצגת הארגון.

משיסיימו נזמין לחדר את נציגת מפעל הפיס (המדריכה תיכנס מחופשת או מישהי אחרת).

אפשר להרחיב את התיאורים המצויים כאן בעזרת פרסומות של הארגונים או מידע נוסף עליהם.

התיאורים נמצאים בנספח שבקבצים המצורפים בצד העמוד.

נציג הארגון יציג את הארגון.

במקרה הצורך נציג מפעל הפיס ישאל שאלות מנחות.

  • לאיזה צורך של הציבור הארגון נותן מענה?
  • מדוע התרומה של הארגון חשובה בעיניך?
  • להערכתך, כמה אנשים נהנים מתרומת הארגון?
  • מה תוכלו לעשות במיליון השקלים של מפעל הפיס?
  • כיצד יוכלו חניכי השבט להשתתף בפעילות הארגון?

הכרנו מספר ארגוני חסד חשובים. בדרך-כלל הארגונים האלו קמו מתוך מפגש כואב עם מציאות שאדם חווה. אדם נתקל בבעיה מסוימת,

הוא עצמו או מישהו בסביבתו הקרובה. הבעיה הזו המריצה אותו לחפש פתרון לאנשים הסובלים ממנה. כדי שיוכל לסייע לאנשים רבים הוא

הקים את הארגון שלו. במשחק ראינו שכאשר יש רגישות לצרכים של השני “מתחברים” אליו ומסוגלים לתרום לו באופן המתאים. כלומר

השלב הראשון של עשיית חסד הוא רגישות לצרכי הזולת והבנה מה השני צריך.

במהלך השנה אנו נפעל בעשיית חסד. נוכל להתנדב בארגונים האלו או בארגונים אחרים. כל אחת מאתנו תוכל גם להעלות רעיונות למקומות

בהם נוכל להתנדב. כמובן שאפשר לגמול חסד גם לא בעזרת ארגון. אם נהיה רגישים לסביבתנו כמו למשל ר’ אריה לוין נראה מקרים רבים

הקוראים לנו לסייע ולגמול חסדים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

משחקים

חוקיות

משחק שבו חניך אחד יוצא החוצה ושאר החניכים מסכמים על חוק מסוים שלפיו הם יענו לשאלותיו של החניך. על החניך לגלות מה החוק.

חמץ וכעס

קטע עוסק בפסח.
מי שכועס בשעת אפיית המצות-עושה את המצות לחמץ

דילוג לתוכן