חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אהבת הארץ
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

ארץ ישראל מאז ולתמיד (פעולה)

פעולה שניה מתוך מערך הפעולות לשבט ניצנים בחודש ארגון תשע"ד.

לפעולה הראשונה 

 

מטרת הפעולה:
  • החניכות יבינו כי השליחות שלנו היום היא התיישבות בכל חלקי הארץ בשביל שלא תיעזב לשממה או לגויים.

עזרים:
  • כרטיסים לשלב א (קבצים בצד העמוד)
  • מפת ארץ ישראל
  • חידות ציורים

שלב א'- דיון – היכן חשוב להתיישב?

אפשר לבחור אחת משתי האפשרויות הבאות:

  1. נחלק את השבט לארבע קבוצות, כל קבוצה תקבל כרטיס מידע על אודות יישוב מסוים. הקבוצה תצטרך לשכנע את הקבוצות האחרות למה הכי חשוב להתיישב שם.
  2. נבחר ארבע חניכות, כל אחת מהן תקבל כרטיס מידע על אודות יישוב. היא תצטרך לשכנע את שאר חברות השבט למה הכי חשוב להתיישב שם.

סיכום ביניים: מהדיון ראינו שחשוב להתיישב בחלקים שונים ובסוגי התיישבות שונים בארץ, בחלק השני נכיר סוגי משימות לאומיות שונות.

שלב ב'- משחק היכרות עם סוגי התיישבות בארץ

נתלה מפה של ארץ ישראל ובה מסומנות חמש נקודות ללא ציון שם. נראה בכל פעם חידת ציורים המייצגת שם של מקום.

לאחר שיפענחו את שם המקום נכתוב (או נניח בשבת) את שם המקום על הנקודה שלו במפה.

נשאל את החניכות מדוע לפי דעתם חשוב להתיישב שם ואחר כך נספר להם על המקום.

נשאל את החניכות:

  • כיצד אנו יכולים להיות שותפות בחיזוק ההתיישבות (בין אם אנו גרות במקום שנוכחותנו בו משמעותית, ובין אם אנו גרות במקום מבוסס?)

נעלה כמה רעיונות:

  • לארגן שבת שבטית במאחז.
  • לארגן נטיעות במאחז.
  • לשלוח מכתבי חיזוק לילדים הגרים בישובים הנפגעים מפעולות טרור.

לסיכום:

בפעולה זו ראינו את החשיבות בהתיישבות בכל רחבי הארץ ובסוגי התיישבות מגוונים. לכל מקום יש את המשימה שלו וכל מקום צריך אנשים עם אידיאלים, רצון ומסירות נפש להתיישבות.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

התהלך לפני והיה תמים

חומר העשרה, מה היה הניסיון של אברהם אבינו בברית המילה?
מי שקורא בשם ה' צריך לא לפחד מאיך שיסתכלו עליו.

לא ישברו אותנו!(פעולה)

פעולה עוסקת באחדות.
כל חניך הוא חלק חשוב מהשבט, וכשכולם מתאחדים לקבוצה מגובשת ,יהיה קשה מאד להפריד ו"לשבור" אותה.

דילוג לתוכן