מטרות:
-
החניכים יבינו שכדי לממש מטרות בחיים, כל אחד צריך לתת מעצמו לאחר
-
החניכים יבינו את חשיבות מצוות הצדקה
שלב א'- מימוש מטרות- משחק:
משחקים במשחק הכיסאות:
לוקחים מס‘ כיסאות כמס‘ החניכים ומבקשים מהחניכים לעמוד על הכיסאות.
אחרי שכולם עומדים מתחילים להוציא כסאות בהדרגה.
המטרה: שכל החניכים יעמדו על כיסא אחד גג שניים.
שלב ב'- "צדקה תציל ממוות.."- הצגה:
נותנים לחניכים להציג את הסיפור שלהלן:
”מר עוקבא; היה עני בשכנותו, והיה רגיל בכל יום לזרוק לו ארבעה זוזים בצינור הדלת.
יום אחד אמר: "אלך אראה מי עושה לי אותה טובה."
אותו יום התאחר מר עוקבא בבית-המדרש, באה אשתו יחד איתו.
כיוון שראה העני שהיטו עצמם לדלת, יצא אחריהם.
רצו מלפניו, נכנסו לתנור לוהט. נכוו רגליו של מר עוקבא.
אמרה לו אשתו: "תן רגליך על רגליי."
חלשה דעתו.
אמרה לו: "אני מצויה בתוך הבית והנאתי קרובה." [ע“פ כתובות ס“ב]
לסיכום
בשלב הראשון- הייתה לנו מטרה במשחק שבסוף כולם יעמדו על אותו כיסא..
אם כל אחד לא היה מוותר קצת על חלק מהמקום שלו, לא היינו יכולים להגיע לכיסא אחד וכולם היו נופלים.
בשלב השני- סיפרנו את הסיפור על מר עוקבא שנכוו רגליו רק בגלל שרצה לקיים מצוות צדקה בשלמותה.
בטיחות:
במשחק עם הכיסאות, על המדריך לשים לב לא להוציא כיסא בכוח ולסכן חניכים בנפילה.