מטרות:
-
החניכים יבינו שלדיבור שלנו יש השפעה ושחשוב לחשוב לפני שמוציאים משהו מהפה.
-
החניכים יבינו שלפעמים צריך מילה אחת טובה כדי לעזות טוב לבן אדם.
שלב א’:
כל חניך בתורו מספר סיפור קלאסי ואסור לו להכניס לסיפור מס‘ מילים שהמדריך בוחר לפני כן
שלב ב’
סיפור:
”ניסוי שנערך על ידי ד”ר אמוטו מסרו שביצע אינספור ניסויים במים.
במטרה להוכיח שמחשבות, קולות, מלים, ומוזיקה של בני האדם נקלטים אל תוך מולקולות המים ומשפיעים על המבנה המולקולארי שלהם.
ד”ר מסרו השמיע בסמיכות לקעריות מים סוגי קולות שונים, מוסיקה, תפילה וכיו”ב.
בסיום דגם טיפות מים תחת מיקרוסקופ.
וגילה שמים “ששמעו” קולות נעימים שביטאו עידוד, שבח, אהבה וכדו’, נוצרו בהם גבישים קריסטליים מרהיבים.
ונראו לגמרי אחרת ממים שלידם הושמעו קולות צורמים ומילים לא טובות ונראו בעדשת המיקרוסקופ, צורות מכוערות ולא סימטריות.
מחקרו העלה שגם גוף האדם המורכב מ- 70% מים וגם העולם האנושי המכוסה באוקיינוסים, ימות ואגמים רבים.
לפיכך, הגיע לתובנות לגבי יחסי הגומלין בין מצב המים לבין בריאות האנושות כולה לרבות הבריאות הנפשית והקשר של האנושות עם היקום כולו.“
שלב ג’-
מעגל עין טובה –
מניחים ערימה [גדולה] של טופים /סוכריות ומושיבים את החניכים במעגל ,
כל חניך בתורו לוקח טופי ונותן לאחד מהחברה מתיישב ואומר לו משהו שהוא אוהב בו
כגון: אני אוהב בך שאתה מצחיק, אני אוהב בך שאתה תמיד שמח שאתה רציני וכו‘
לסיכום:
-
בשלב הראשון והשני ראינו שלמילים שלנו יש השפעה כמו שנאמר: ”חשוב הדיבור קודם שתוציאנו מפיך“ החיים והמוות ביד הלשון“
-
בשלב השלישי ראינו שבשביל לעשות טוב לבן אדם, לא צריך להשקיע יותר מדי.
אפילו כמה מילים טובות יכולות לעשות לו את היום וכן להיפך, מילה אחת יכולה להרוס חיים שלמים.