חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: מצוות
תת נושא: מצוותתורהתורה ומצוותתנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

לחיות עם הוראות (פעולה)

מטרת הפעולה
  • החניכות יבינו את החשיבות של מסגרת וכללים, יראו איך התורה היא 'ספר הכללים' שלנו לחיים בעולם הזה.
מהלך הפעולה:
שלב א – חשיבות כללים/הוראות [מסגרת]
שלב ב – התורה היא ספר הכללים שלנו לעולם הזה
 
שלב א':
מתחלקים ל-2 קבוצות. כל קבוצה מקבלת לוח מסלול עם קוביות וחיילים ומבקשים מהם לשחק.
[הלוחות זהים ורק קבוצה אחת מקבלת הוראות למשחק. ההוראות חשובות מכיוון שהסימון הכתום הוא מעבר.]
הקבוצה שלא קיבלה הוראות תשחק על פי הכללים הרגילים, ובטח ייקח לה יותר זמן לנצח…
 
אח"כ נשחק 'פסיכולוג' או 'מי בא למסיבה':
פסיכולוג : אחת המשתתפות תיבחר להיות ה'פסיכולוג' והוא יוצא החוצה. שאר הקבוצה מחליטה על חוקיות מסוימת, על פיה הם יענו על תשובות ל'פסיכולוג'. מטרת ה'פסיכולוג' היא לגלות מהי החוקיות שנבחרה.
חוקיות לדוגמא: כל התשובות מתחילות באות מסוימת.
עונים תשובות הנכונות לאדם מסוים.
סדרה מסוימת של תשובות נכונות ולא נכונות: תשובה אמת, שתי תשובות שקריות
רק מי שמרכיב משקפים אומר אמת
 
מי בא למסיבה: אחד המשתתפים עושה מסיבה ומחליט ע"פ חוקיות מסוימת מי יכנס למסיבה ומי לא. על שאר המשתתפים לגלות מה החוקיות אותה 'בעל המסיבה' בחר. כל משתתף בתורו [ע"פ סדר המעגל] אומר: "אני מביא _____ למסיבה" ו'בעל המסיבה' עונה אם הוא יכול להיכנס או לא.
חוקיות לדוגמא: רק אנשים מסוימים מהמעגל [רק מי שיש לו משקפיים למשל]
רק מתנות שנמצאות בסניף [ארון, ברז, ספסל.   פיל, במקרה הזה, לא יכנס..]
משתתפת יכולה להיכנס למסיבה רק אם הביאה מתנה שמתחילה באות של שמו [נעמה מביאה נחש, אביטל מביאה אחדות].
 
[שני המשחקים האלו מאוד דומים. ההבדל הוא שב'פסיכולוג'- כולם בוחרים חוקיות, ואחד צריך לגלות אותה, וב'מי בא למסיבה'- אחד בוחר חוקיות וכולם צריכים לגלות אותה.]
 
משחקים אלו בנויים על 'חוקיות' וכללים. נסביר לחניכות שאם לא ישמרו על החוקים והכללים או לא ימצאו את הכלל- המשחק לא יעבוד.
 
שלב ב'
מספרים את הסיפור על האינדיאנים ומכונת הכביסה:
מעשה שהיה במיסטר לפר, שהיה, איך לומר בעברית – מיליונר. הוא תרם למוסדות, ליחידים ולציבור ופעל למען אחרים במעשה ובדיבור. יום בהיר אחד הוא אמר לעצמו: "אני חושב, שאלך לבקר את שבט זולו, שבאפריקה יושב. שמעתי שקשה שם וכבר אי אפשר לסבול אין שם עבודה והרעב ממש גדול. עלי לתת עזרה, לא אוכל כך סתם לשבת- לא אשא את האשמה אם ימות שם כל השבט". אמר וגם עשה ותוך יומיים ודקה הגיע בטיסה ליבשת אפריקה. שם ניגש לכפר ופגש את לובנגולו, שהיה, אתם יודעים, הצ'יף של שבט זולו. סיפר הצ´יף מיד על המצב הלא נעים: "אין כאן עבודה והילדים כבר רעבים". מיד הבין המיליונר את המצב- "מסכנים, הפרימיטיבים, הם סובלים פה", הוא חשב. "כי אין שום טכנולוגיה, לא חשמל, לא מכונות ובלי האמצעים האלה – איך אפשר בכלל לחיות?". וכך, לפני שחזר הביתה בטיסה, הזמין לשבט זולו…מכונת כביסה! ולובנגולו מלך זולו הביט במכונה "הו, זה דבר מוזר, מין תופעה כה משונה! קופסא גדולה וגם גבוהה וכפתורים לה- שש, אני יודע- בטקסים, היא במה לי תשמש!" ואחרי מותו, יורש העצר בה הביט ואמר "היא חלולה, אז אשים בה את נוצותיי". "יהיו בה השנהב, החיצים והכידון- במקום במה, תהיה יופי של ארון!" כך עברו הדורות והצ´יף שאחריו מצא למכונה שימוש הרבה יותר מורכב: "יש גלגל שיכול להסתובב בתוך הארון", אז הוא החליט להפוך אותו ל… מערבל בטון! ואחרי דורות הצ´יף הבא ששמו היה ארמתיה, החליט להפוך את מכונת הכביסה לג´קוזי ואמבטיה! אחרי שנים החליטו צאצאי המיליונר להגיע לאפריקה ואת השבט לבקר. וכשהגיעו אל הצ'יף, סתם להעיף מבט – ראו אותו במכונה, נהנה לו מאמבט! הוא סיפר להם על כל מה שעבר על המכונה והם שמעו וצחקו קרוב לשעה שלמה. הם צחקו וצחקו ואמרו: "חבל מאוד, שסבא של סבא של סבא לא השאיר להם הוראות!"…

התורה מלמדת אותנו כיצד אנחנו צריכים להתנהג בצורה הנכונה ביותר בעולם הזה. היא הקנתה לנו כלים המלמדים אותנו איך העולם יגיע לצורתו האידיאלית. המטרה שלנו בתנועה היא להגשים וליישם את הכללים האלו במציאות – להוסיף את קדושת התורה בכל החיים וזה התפקיד של תנועת אריאל.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

חשיבות המסגרת (פעולה)

פעולה על המסגרת שאמנם מגבילה אותנו אבל בעצם עושה לנו טוב.
יכול להתאים בתחילת שנה, לפני חודש ארגון ואחרי שבירת השגרה בחודש ארגון ובכל מצב שמרגישים שצריך לאזן קצת את החניכים 🙂

דילוג לתוכן