חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: חומרי העשרהמשחקפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

תורת חיים בעוז! (פעולה)

מטרת הפעולה:
החניכות יבינו שלהיות חניכה בתנועת אריאל זה אומר להיות חניכה של משהו משמעותי ומשפיע בעם ישראל. הפעילות נובעת מהרצון שלנו לגאולה שלמה ולהשראת שכינה בעם ישראל.

 

עזרים:
  • דף גדול שכתובה עליו הסיסמא של התנועה
  • לוח איקס עיגול + איקסים ועיגולים – שימי לב להכין לפני שבת
  • שאלות ותשובות (נספח 1)
  • קטעי עיתונות (נספח 2)
  • שיר ה30 לאריאל. (נספח 3)
  • שיר “על כפיו יביא” / יורם טהרלב (נספח 4)

שלב א’- מהו עוז?

 

נציג לחניכות את הסיסמא של התנועה- “תורת חיים בעוז”.

נשאל: בפעולות שהיו עד עכשיו למדנו למה הכוונה ‘תורת חיים’, אבל למה הכוונה ‘בעוז’? מה זה עוז?

כדי לענות על השאלה נשחק במשחק “שני כלבים ועצם”, (הוראות המשחק- https://tariel.co.il/guides/589) אך נגיד לקבוצה אחת שלא תנסה לנצח; שלא ירוצו מהר, שלא יתאמצו. כעבור כמה דקות נתחיל את המשחק שוב, והפעם לפי כללי המשחק המקוריים, כאשר שתי הקבוצות מתאמצות לנצח.

נשאל את הבנות “מה היה ההבדל בין המשחקים השונים?” ברור לכולם שכשמשחקים בלי להט, בלי רצון וכוח – הכול נראה מדכא יותר, עייף, משעמם.

זהו בעצם התפקיד של המילה ‘עוז’. הסיסמא של התנועה שלנו היא “תורת חיים בעוז” – למה דווקא ב’עוז’? פירוש המילה ‘עוז’ הוא כוח. צריך לעשות את זה בכל הכוח, עם רצון, עם חשק, בלי לוותר לעצמינו ולהתעייף – אלא כמו בפעם השנייה ששיחקנו “שני כלבים ועצם” – רצינו לנצח!! לא ויתרנו ולא התפשרנו!

זה מה שהתנועה שלנו מחדשת – את הרצון לעשות דברים בכל הכוח. בלי להתפשר, להתעייף או לוותר. 

 

 

שלב ב’- אז מה אנחנו עושים?

 

נשחק משחק “איקס עיגול”, כאשר החניכות צריכות לענות על שאלה לפני שהן בוחרות מקום להניח בו את הסימן שלהן (נספח 1).

כשהן יענו תשובות, שימו לב מה הן יודעות ומה לא.

אנחנו משערות שיהיו חניכות שיופתעו מכל מיני נתונים, וזה הזמן להגיד להן: “אנחנו תנועה גדולה וחזקה שפועלת וגדלה! מצטרפים חניכים, מצטרפים סניפים, יש מהפכה גדולה שהתנועה שלנו מעירה. איזה כיף שאנחנו חלק מהדבר הגדול הזה!!”

 

 

שלב ג’- מה עושים בתנועת אריאל?

 

נחלק לכל אחת מהבנות קטע או כמה קטעים מעיתון (נספח 2), ונבקש מהן להקריא אותן. נשאל אותן מהן התחושות שלהן מהכותרות והאם הן יכולות להוסיף עוד דברים שעשו בעצמן בסניף או ששמעו עליהם.

נלמד ביחד עם החניכות את השיר שנכתב ביום ההולדת ה – 30 לתנועה:  ודאי שהן מכירות את הפזמון, אך זו ההזדמנות להכיר להן גם את מילות שאר השיר. ( נספח 3)

נחלק להן את השיר ונדבר איתן עליו: איך בתנועה אנו חושבים ומצפים ופועלים לקידום הגאולה ולמען עם ישראל וארץ ישראל. לשם אנחנו מכוונים ולשם אנחנו שואפים – להניח במקדש את אבן הפינה! אנחנו לא יושבות ומחכות, אלא פועלות למען זה בכל היכולות שלנו ובכל יום ויום מצפות לבניין אריאל!!!”

 

(אפשרות נוספת היא לקרוא  לבנות את השיר “על כפיו יביא” / יורם טהרלב (נספח 4) ונדבר על זה שכל אחד יכול לקדם את הפעילות למען הגאולה) .

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

חנוכיה

אוֹר או אוּר?

איזה חלק בחנוכה אנחנו רוצים להדגיש לדורות- האש המכלה את הרע, או האור המפיץ תורה?

דילוג לתוכן