מטרת הפעולה
להביא את החניכות לידי ידיעה שהרבה פעמים אנו בחיינו נוהגים לעשות לחברים את הדבר שאנו לא אוהבים שעושים לנו.
שלב א’
מחלקים את השבט ל 2 קבוצות, ולכל קבוצה אומרים להכין משימה לקבוצה השניה (נותנים להם להתפרע עם זה..)
אחרי זה אומרים לכל קבוצה לעשות את המשימה שהיא תיכננה שהקבוצה השניה תעשה…
שלב ב’
שמים 3 פתקים על הרצפה- לא יעשה, יעשה בלית ברירה ,יעשה.
מקראים לחניכות סיטואציות וכל אחת עומדת בפתק שהיא הייתה מגיבה על הסיטואציה….:
-אני שונאת שלוקחים לי את הכיסא בכיתה אבל עכשיו אין לי כסא וזאת שלידי הלכה רגע לקחת לה?
-אני שונאת שאחותי הקטנה נדבקת אלי כשיש לי חברות אבל עכשיו באו חברות לאחותי הגדולה וממש באלי להיות איתם…
(מומלץ להמציא עוד משפטים שמתאימים לחניכים כגון שקט בפעולה קבלת השונה וכד’…)
שלב ג’
מספרים סיפור על אדם שעשה טובה לאדם אחר ובסוף הטובה חזרה אליו.
צ’ופר
ואהבת לרעך כמוך, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך