חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורנית הינוך, סניף יד בנימין

נושא: בית המקדש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

נווה- המקדש בחיינו (פעולה)

מטרת הפעולה:
  • הקניית מושגים וידיעות על בית המקדש בדרך מהנה וכיפית.

 

מהלך הפעולה:

משחקים משחק מטמון.

בכל תחנה יש חידה (המפורטת למטה), בתוך מעטפה שמוחבאת.

לאחר שהשבט מגלה את המעטפה ואת התשובה, הוא צריך לכתוב את אחת מהאותיות שלה על המעטפה (לפי מה שרשום על המעטפה) ובסוף לאחר חיבור כל המעטפות יוצא השם "שבט נווה".

 

מדריך יקר שים לב: יש להתאים את החידה למקום מתאים ביישוב שבו היא תוחבא.

 

תחנה מס 1:

חידה בציורים שרואים בה שולחן+לחם+פנים.

הפתרון זה שולחן לחם הפנים, ועל החניכות לרשום את האות הראשונה של התשובה על המעטפה.

 

תחנה מס 2:

כתוב בכתב גמטריה את החידה: נבנה לאחר חג הפורים- 40-10-200-60-80-5-3-8-200-8-1-30-5-50-2-50-

התשובה: בית המקדש השני. ועל החניכים לרשום את האות הראשונה של החידה על המעטפה.

 

תחנה מס 3:

כתוב בכתב אתבש הוא החריב את ביהמק השני- צפת צסגמש תא שמא צידקב צבטח.

התשובה טיטוס. ועל החניכים לרשום את האות הראשונה של התשובה על גבי המעטפה.

 

תחנה מס 4:

כתוב בכתב מראה: שערים יקרים שנעשה נס גדול בהבאתם למקדש.

תשובה שערי ניקנור, ועל החניכים לרשום את האות הראשונה של המילה השניה של התשובה על גבי המעטפה.

 

תחנה מס 5:

כתוב כמו בתפזורת רק בצורת ספירלה(והחניכים צריכים לגלות את הכיוון ממנו אמורים לקרוא את החידה ): אותו היה עושה הכהן הגדול ביום הכיפורים בבית המקדש לעמ"י (בזמן כתיבת החידה מומלץ לרשום תחילה את המשפט בצורת ספירלה ורק אז לצייר משבצות)..

תשובה: וודוי .ועל החניכים לרשום את שתי האותיות הראשונות של החידה על גבי המעטפה.

 

תחנה מס 6:

החניכים צריכים להשלים את המשפט: מי שלא ראה בניין _______בתפארתו לא ראה בניין יפה מימיו.

התשובה: הורדוס. ועל החניכים לרשום את האות הראשונה של התשובה על גבי המעטפה.

 

תחנה מס 7:

החניכים צריכים ליצור משפט מכל האותיות שעל המעטפות ואז יוצא "שבט נווה".

 

לאחר ביצוע המשימה אפשר לצ'פר אותם במשהו…

בה"צלחה:)

 

לסיכום:

השם נווה והשמות של כלל השבטים אינו שם סתמי אלא הוא מבטא את חזוננו כעם, כתנועה, כסניף, כשבט וכאדם בציפייה לבניין בית המקדש. ומבטא את היותו של בית המקדש מצויין בכל פרט ופרט בחיינו. ושנזכה בע"ה לראות מהרה בבניינו.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

תורת הקשרים (פעולה)

פעולה על סוגי הקשרים בעמ"י שנובעים מהמצוות- עד כמה אנחנו מחוברים? ומה הכוח שלנו?

דילוג לתוכן