מטרת הפעולה:
-
החניכים יבינו שהסביבה משפיעה עלינו בכל מיני תחומים, ואם נהיה מודעים לכך, נוכל להיות מושפעים פחות.
שלב א’:
נותנים לחניכים לספור מס’ מסוים של דברים ואומרים מראש לכולם חוץ מלחניך אחד, שבפעם השלישית כולם אומרים מספר אחד פחות או יותר (העיקר שיהיה שונה)..
מוציאים חניך אחד ואומרים לכולם כשהמדריך צועק “כיבשה!” -כולם עונים בצעקה-“מהההה” (עושים קול של כיבשה).
ככה 3 פעמים רק שבפעם השלישית החניך שיצא אומר לבד..
מתחלקים ל2 קבוצות ואומרים לחניך אחד מכל קבוצה לעשות בדיוק את אותה משימה (לדוגמא -לקפוץ, לרוץ בזמן מסויים וכו’) אבל קבוצה אחת מעודדת והקבוצה השנייה אומרת שאין לו סיכוי לנצח..
(-גם אם שניהם ניצחו להגיד שזה היה קשה לא להקשיב לאחרים וכו’..)
שלב ב’:
קוראים את הסיפור על הצפרדע החירשת,
או ניסוי הבננות והקופים, או התחרות של קבוצת החברים שהיו צריכים לעלות להר אבל היחיד שניצח היה חרש…
שלב ג’:
נערוך דיון.
שאלות:
-
האם אנחנו באמת מושפעים?
-
מתי אנחנו מושפעים?
-
מי ומה גורם לנו להיות מושפע?
-
למה אנחנו מושפעים?