חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: חומרי העשרהסיפור או משל
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

איך לקרוא סיפור בצורה מעניינת?

מתאים ל: שבת, יום חול

במקום לקרוא סיפור ולקוות שכל החניכות עוקבות וקוראות, אפשר לשתף אותן בקריאה.

אז איך עושים את זה?

כל חלק מהסיפור קוראת קבוצה של בנות לפי הגדרה מסויימת.

לדוגמא: כל מי שיש לה 4 אחים, כל מי שהגיעה בזמן לסניף…

ועוד רעיונות שיש לכן בראש.

מעל כל חלק כותבים איזה קבוצה קוראת אותו.

 

מצורפת דוגמא עם הסיפור כיפה אדומה: 

ניתן להוריד קובץ ערוך עם הסיפור בנספחים בצד העמוד.

 

השורות המודגשות= איזה קבוצת בנות קוראות את החלק הזה.

 

כיפה אדומה:

 

כל מי שנשארה ערה כל ליל חמישי (בחודש ארגון)

פעם לפני שנים רבות בכפר אחד חיה ילדה קטנה, היפה ביותר שנראתה מעולם. אמה מאוד אהבה אותה, וסבתה אהבה אותה אפילו יותר. האישה הטובה עשתה בשבילה כיפה אדומה קטנה, שהלמה את הילדה כל כך שכולם קראו לה כיפה אדומה.

 

כל מי שגרה ב…

יום אחד אמה, שהכינה מעט פודינג, אמרה לה:

“לכי, יקירתי, וראי מה שלום סבתא, כי שמעתי שהיא חלתה מאד. קחי בשבילה פודינג, ואת סיר החמאה הזה.”

 

כל מי שבסניף יותר משנתיים

כיפה אדומה יצאה מיד לביתה של סבתה,שחיה בכפר אחר.

כשהלכה דרך היער, היא פגשה זאב זקן, שמאוד רצה לאכול אותה אך לא העיז בגלל כמה חוטבי עצים שהיו בקרבת מקום. הוא שאל לאן היא הולכת. הילדה המסכנה שלא ידעה עד כמה מסוכן היה להישאר במקום ולשמוע את הזאב מדבר,אמרה לו:

 

כל מי שאוהבת שוקולד

“אני הולכת לראות את סבתא שלי ולתת לה פודינג וסיר חמאה קטן מאמי”

 

כל מי שמדריכה

“היא גרה רחוק?” שאל הזאב.

 

כל מי שיש לה מגפיים

“הו, כן” ענתה כיפה אדומה “זה מעבר לטחנת הרוח שאתה רואה שם,בבית הראשון בכפר.”

 

כל מי שאכלה פיצה השבוע

“ובכן” אמר הזאב “אז אלך ואראה אותה גם אני, אני אלך בדרך הזו ואת בדרך ההיא, ונראה מי יגיע ראשון.”

 

כל מי שיודעת איך קוראים למזכ”ל שלנו

הזאב החל לרוץ מהר ככל שיכל,ודרך השביל הקרוב ביותר,והילדה הלכה בדרך הארוכה יותר ודעתה הוסחה באיסוף אגוזים, ריצה אחרי פרפרים, והכנת זרים מפרחים קטנים שמצאה בדרך. לא עבר זמן רב עד שהזאב הגיעה לביתה של הזקנה ונקש על הדלת- טוק טוק.

 

כל מי שקוראת בעלון של הישוב את הפינה על אריאל

“מי שם?”

 

כל מי שיודעת איזה מספר שבת ארגון

“נכדתך, כיפה אדומה” ענה הזאב, מחקה את קולה, “שהביאה לך פודינג וסיר קטן של חמאה ששלחה לך אמא.”

 

כל מי שיש סתימות בשניים

הסבתא קראה: “משכי את הסליל והבריח יתרומם.”

 

כל מי שיודעת כמה שנים התנועה קיימת

הזאב משך את הסליל, והדלת נפתחה, הוא התנפל על הזקנה ואכל אותה ברגע, כי כבר שלושה ימים הוא לא אכל. אחר כך הוא נעל את הדלת,הלך למיטתה של הסבתא, וחיכה לכיפה אדומה שבאה מעט מאוחר יותר ונקשה על הדלת- טוק טוק.

 

כל מי שהייתה במחנה

“מי שם?”

 

כל מי שיש לה מברשת שינים ורודה

כיפה אדומה, ששמעה את קולו הרועם של הזאב פחדה בהתחלה,אך מאחר שהאמינה שסבתה הצטננה והייתה צרודה, ענתה:”זו נכדתך,כיפה אדומה,שהביאה לך פודינג וסיר קטן של חמאה שאמא שלחה לך.”

 

כל מי שמכירה את …

הזאב קרא אליה, כשהוא מרכך את קולו ככל שיכל:

“משכי את הסליל, והבריח יתרומם.”

 

כל מי שלא מכירה אותה

כיפה אדומה משכה את הסליל והדלת נפתחה.

 

כל מי שאוהבת את עצמה

הזאב, שראה אותה נכנסת, אמר לה, כשהוא מתחבא מתחת לשמיכה: “שימי את הפודינג והסיר הקן של החמאה על השרפרף ובואי אלי למיטה.”

 

כל מי ששמחה

כיפה אדומה ניגשה למיטת סבתה ושאלה נדהמת:

 

כל מי שלובשת משו לבן

“סבתא,אילו ידיים גדולות יש לך!”

 

כל מי שעשתה יישור שיניים

“כדי שאוכל לחבק אותך טוב יותר, יקירתי”

 

כל מי שאוהבת תירס

“סבתא,אילו רגליים גדולות יש לך!”

 

כל מי שהסניף חשוב לה

“כדי שאוכל לרוץ טוב יותר ילדתי”

 

כל מי שעבדה קשה החודש (ארגון)

“סבתא, איזה עיניים גדולות יש לך”

“כדי שאוכל לראות אותך טוב יותר ילדתי”

 

כל מי שנסעה בטרמפים

“סבתא אילו שיניים גדולות יש לך”

 

כל מי שעושה הצגה

“זה כדי שאוכל לאכול אותך.”

ובאומרו זאת, הזאב הרשע התנפל על כיפה אדומה, ואכל את כולה.

 

כל מי שנהנתה מהסיפור

ואז בא הציד ואכל את הזאב שעד עצם היום הזה שוכן בביטנו.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

תגובה אחת

  1. “כל מי שאוהבת את עצמה”, ברצינות?
    חשבתם על אלה שלא אוהבות את עצמן? סביר שיש בשבט לפחות אחת שתחשוב לרגע לפני שתצטרף, ייתכן שגם אלה שלגמרי לא יצטרפו בגלל לחץ חברתי/בושה, אם המטרה כאן היא שכולם יאמרו אז-
    בסמינריון הדרכה בשבת עשו לנו דבר דומה, בחרו אחד משירי שבת וכל שורה הייתה עם הגדרה אחרת, ונראה לי שהייתה שורה של “כולם”, אם זאת הייתה המטרה שלכם.

    הרעיון סבבה, חשבתן לקשר בין ההגדרות למשפטים? נגיד, את היישור שיניים לעשות בשורה “איזה שיניים גדולות יש לך” וכו’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

משחקים

קרוסלה

משחק היוצר הכרות עמוקה יותר בין החניכים.

דילוג לתוכן