חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: תנועת אריאל
תת נושא: תנועת אריאל
סוג פעילות: משחקפעולהפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

להכיר את התנועה שלי

מטרת הפעולה:
ללמוד עובדות ואידיאלים הקשורים לתנועה בצורה כיפית.

 

 

 

רעיונות למשחקים ומתודות:

·         "ראשי תיבות" משודרג- עומדים במעגל גדול, כל חניכה במעגל מקבלת שם של סניף בתנועה, באמצע המעגל עומדת מישהי עם בקבוק פלסטיק ריק ביד. קוראים בשם של סניף, והבת עם הבקבוק רצה לעבר הבת שקיבלה את השם הזה כדי לגעת בה עם הבקבוק, המטרה של החניכה שקראו בשם הסניף שהיא קיבלה- להספיק לקרוא בשם סניף אחר לפני שנוגעים בה. מידי פעם מחליפים את החניכה שבאמצע..

רשימת סניפי התנועה נמצאת בעמוד מפת הסניפים ובעמוד מלווי הסניפים

<עזרים: בקבוק פלסטיק>

 

·         סולמות ונחשים- מציירים לוח ענק של סולמות ונחשים (רצוי בצורת סמל אריאל), וכל שבט מקבל חייל, כשמגיעים לסולם או לנחש- צריך לענות על שאלה על התנועה נכון כדי לעלות בסולם או לא להחליק בנחש.
     ניתן לקרוא מידע על התנועה בקישור הבא.
<עזרים: לוח משחק ענק, חיילים, שאלות על התנועה>

 

·         מציירים סמל ענק של התנועה, ומקריאים קטגוריות, למשל: כל מי שאוהבת לטייל בצפון שתעמוד על הכנרת והגולן. כל מי שהייתה פעם בריקודגלים שתעמוד על הפסים של הדגל. כל מי שיודעת בעל פה שיר של התנועה שתעמוד על המילה "אריאל". כל מי שלובשת כחולבן שתעמוד על המסגרת של הסמל… וכו'.

     להורדת סמל של התנועה ניתן להיכנס לקישור הבא.
<עזרים: סמל אריאל ענק>

 

·         משחק דומינו ענק- כל חניכה מקבלת כרטיסייה שמחולקת לשני חלקים- שאלה ותשובה. שמים באמצע דף עם שאלה, חניכה שיש לה בכרטיסיה תשובה לשאלה הזאת, באה לאמצע ומניחה את הכרטיסייה שלה וקוראת את השאלה שאצלה, וכן הלאה, עד שנגמרות הכרטיסיות.. (אפשר שאלות של עובדות ומספרים, אפשר שאלות על אידיאלים, אפשר סתם שאלות מצחיקות..)

     <עזרים: כרטיסיות שמחולקות ל2- שאלה ותשובה לשאלה אחרת>

 

·         אפשר לתלות ברחבי הסניף פתקים של "הידעת?!" על התנועה..

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

חינוך נפרד

קטע עוסק בקדושה.
זה שנים רבות מתנהל ויכוח לגבי יתרונותיו האפשריים של החינוך המעורב מול חסרונותיו. אמונה ברוורמן מביעה את דעתה בנושא.

דילוג לתוכן