Search
Close this search box.

מחלקת הדרכה

נושא: אלול ועשרת ימי תשובה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

אפשר לתקן ולחזור בתשובה! (פעולה)

מטרת הפעולה:

החניכים יבינו שגם אם נראה שאנחנו מלאים חטאים, אפשר לתקן! ה’ תמיד סולח ותמיד אפשר לחזור בתשובה.

 

 

 

מהלך הפעולה:

1) מניחים קערה של חמאת בוטנים/ קטשופ באמצע המעגל ומשחקים “אקואקוה דלה אומה”, רק עם המילים “סאשה שמה שום בסושי, שום בסושי סאשה שמה” ומי שנפסלת או מתבלבלת, היא לא יוצאת מהמשחק אלא היא מורחת פס של חמאת בוטנים על הלחי ומשיכה לשחק.

 

2) משחקים “3 מקלות” ומי שנפסלת היא לא נפסלת אלא היא ממשיכה לשחק עם תנועה מסוימת, קובעים לה תנועה- למשל, ידיים למעלה/ להוציא לשון וכדו’.

 

3) משחקים “הפרלמנט”:

גרסת המתחילים:
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. יושבים במעגל כאשר שישה (או ארבעה אם יש פחות מעשרה חניכים) יושבים במרחק מובדל, וצריך שיהיה כיסא נוסף ריק במעגל. המקומות של השישה המובדלים הם הפרלמנט, ויושבים בו שלושה מקבוצה א’ ושלושה מקבוצה ב’. המטרה של כל קבוצה היא לכבוש את כל הפרלמנט, כלומר שכולם יהיו מאותה הקבוצה.
כותבים את שמות כל החניכים על פתקים וכל אחד דולה פתק עם שם.

החניך שמימינו הכיסא הריק מתחיל ואומר שם של מישהו ואז החניך שאצלו הפתק עם השם שקראו עובר לשבת בכיסא הריק. וכך הלאה- כל פעם החניך שמימינו הכיסא הריק קורא בשם של חניך, וכו’.. אסור לקרוא באותו שם פעמיים רצופות.


גרסת המתקדמים:
אותו הדבר, רק שלאחר כל מעבר של חניך כל הפתקים זזים אחד ימינה.

 

 

4)קוראים את הסיפור- “הצעיף הצהוב”.

 

 

צ’ופר

כשהן יוצאות מהפעולה, יחכו על העץ שליד הסניף מלא צעיפים צהובים, מאלבד, לכל אחת עם השם שלה…

 

 

לסיכום:

אפשר לתקן!!! לפעמים נראה לנו שעשינו עבירות חמורות ואין סיכוי שנוכל אי פעם לתקן אותם, אבל ה’ הוא חנון ורחום והוא סולח בכל מצב, אם יודעים לעשות תשובה כמו שצריך.

כמו במשחקים הראשונים- אין כזה דבר להיפסל, מי שנפסלת- עושה משהו קטן “לכפר” וממשיכה לשחק. וגם בפרלמנט, אין נפסלים! אפשר לעשות תשובה.

כמו הילד בצעיף הצהוב, עשה תשובה ואמא שלו סלחה:)

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילד שמח

מקור העצבות

המקור עוסק בשמחה.
“צריך האדם לתפוס בבירור, מהו הדבר הרוחני, הדוחק את לבבו,
המעציבו והממרר את חייו, בלא הודעה נפשית מתוכן הסיבה של אותה העצבנות והמרירות…”

על הארץ ועל פירותיה

מקור עוסק בקדושת הארץ.
ארץ ישראל יש לה בעצמה סגולה נפלאה ויחס גדול לקבל הניצוץ האלוקי,
וההגשמה העליונה תתייחד באותה הארץ באופן נפלא, מה שאין כן בשום ארץ אחרת.."

דילוג לתוכן