חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

צוות הדרכה סניף שעלבים

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: משחקערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

סדנת דרמה

פתיחה

כדאי להתחיל בחימום כלשהו- גופני , קולי , מרחבי …

כל מיני משחקים שקשורים לדרמה.

 

 

מהלך הפעילות

חלק 1:

משחק הכירות-
עומדים במעגל וחניך אחד מקבל את כדור. הוא צריך למסור אותו למישהו ולקרוא לו בשם. ככה מעבירים את הכדור עד שכל החניכים קיבלו אותו.

אח”כ מחזירים את הכדור לחניך הראשון, וצריך להעביר את הכדור לפי הסדר שהעבירו מקודם.

בשלב הבא האמצע הסבב מוסיפים עוד כדור- מביאים אותו לחניך הראשון, והוא מתחיל בו זמנית עוד סבב. וצריך לא להתבלבל.

אפשר להוסיף כל פעם עוד כדור וככה המשחק יותר מבלבל.

 

חלק 2:

מה אתה עושה-
חניך א’ עושה פעולה כלשהי (לדוג’ מסתרק) חניך ב’ שנמצא מימינו שואל אותו “מה אתה עושה?” וחניך א’ צריך לענות משהו אחר (לדוג’ רץ) ואז חניך ב’ צריך לרוץ..

וכך הלאה: החניך שמימין שואל “מה אתה עושה?” צריך לענות תשובה משהו אחר, והחניך צריך לבצע את אותה פעולה..

 

חלק 3:

משחק מילים-
מחלקים את השבט לכמה קבוצות קטנות, כל קבוצה נשאלת שאלות.
שאלות לדוגמא:
מאכל אהוב-
חיה אהובה-
תכונה בולטת-
משהו שמעצבן אותך-

 

כדאי להכין פתקים עם השאלות, ושכל אחד יכתוב את התשובות בפתק שלו.
נותנים לכל קבוצה בערך חצי דקה שכל המשתתפים יענו על השאלות ואז חוזרים למעגל גדול…
בוחרים 2 מתנדבים שהם לא מאותה קבוצה ונותנים להן סיטואציה להציג. הם צריכים להיכנס לתוכה ולהשחיל כמה שיותר מילים מהתשובות על השאלות שנשאלו בקבוצות. (כדאי שהפתקים יהיו להם ביד כדי שיזכרו מה היו התשובות).

 

חלק 4:

מונולוג (שיח יחיד) בתוך סיטואציה-
בוחרים חניך שידבר על נושא כלשהו שהוא בוחר/המדריך בוחר.

תוך כדי הדיבור שלו הקבוצה הכללית זורקת לו מילים והוא צריך להכניס אותם לדיבור שלו בהקשר לנושא.

אפשרות אחרת, תוך כדי הדיבור שלו המדריך מביא לו כל מיני פתקים עם מילים שונות, והוא צריך להכניס אותם למשפטים שלו.

 

חלק 5:

א’ , ב’-
מחלקים את השבט לקבוצות (לא אותן קבוצות כמו בחלק 3) הם צריכים לבחור נושא ולהציג אותו בפני כל השבט.. רק ש.. המשפטים שלהם צריכים להתחיל באותיות לפי סדר הא’ ב’.

 

חלק 6:

דו שיח

2 חניכים מתנדבים לנהל שיחה אחד מול השני בסיטואציה שניתנת ע”י המדריך, כאשר לאחד מהם עומד מישו מולו ועושה לו כל מיני תנועות ידיים והוא צריך להכניס אותם תוך כדי הדיבור.

 

חלק 7:

פנטומימה-
חניך 1 או 2 צריכים לגלם סיטואציה בפנטומימה וכל השבט צריך לנחש מהי הסיטואציה. (רצוי לתת סיטואציה מתוך חיי החניכים)

 

 

“כל העולם במה ואנחנו שחקנים”

 

בצפייה לבניין אריאל!!!

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

סיפורו של מיכיהו

הסיפור מעובד עפ"י ספר מלכים.
מה עובר על מיכיהו כשהוא מוסר את דבר ה' למרות סביבתו?

דילוג לתוכן