פעולה רביעית מתוך מערך הפעולות לשבטים גלעד-דביר בנים בחודש ארגון תשע"ח.
לפעולה השלישית- חזק ואמץ בתורתך
מטרות הפעולה:
1. החניכים יכירו כי מגמת תנועת אריאל היא להוביל לשינוי בחברה הישראלית – מעבר לתרבות ולחיים של קדושה.
2. החניכים יבינו כי עצם השתייכותנו לתנועה היא כבר חלק מהשינוי.
3. החניכים יצאו עם תחושת שייכות למהפכה הגדולה של תנועת אריאל.
עזרים:
-
כיסאות לפי כמות החניכים
-
סוכריות
-
צ'ופר: חזון התנועה לפי מספר החניכים
שלב א'
תנועה מובילה מהפכה
נסדר שורת כיסאות כמספר החניכים בקצה החדר. נאמר לחניכים לעמוד על הכיסאות – על כל כיסא חניך אחד. המטרה של החניכים היא לעבור מקצה אחד של החדר לקצה האחר מבלי לרדת מהכיסאות, כמה שיותר מהר. אפשר להוסיף אתגר על-ידי הקצבת זמן.
שימו לב: יש להשגיח שהחניכים אינם מסכנים את עצמם בקפיצות מסוכנות מעל הכיסאות וכדומה.
המשחק מחזיר אותנו למה שלמדנו בפעולה הראשונה במערך – קבוצה הפועלת יחד יכולה להגיע להישגים גדולים לעומת היחיד.
שלב ב'
מהפכה של קדושה
נשב במעגל ונניח במרכז שלט 'מדינת ישראל- מעצמה!'
נשאל את החניכים: מה מדינת ישראל הצעירה צריכה שיהיה לה כדי להפוך למעצמת על? סביר להניח שהחניכים יענו תשובות כמו צבא גדול, ערים גדולות עם מגדלים גבוהים, כבישים, קניונים, מוביל ארצי, טכנולוגיה משוכללת, בתי משפט, כנסת וממשלה וכולי. את התשובות נכתוב מסביב למילים 'מדינת ישראל – מעצמה'. לאחר מכן נחלק לכל חניך מספר סוכריות. הסוכריות של כל חניך הן בעצם סכום הכסף העומד לרשותו. נשאל את החניכים איך כל אחד היה מחלק את תקציב המדינה שלו בשביל להפוך אותה למעצמה? היכן הוא משקיע יותר והיכן פחות?
המשחק הוא פתיחה לדיון על מדינת ישראל שלנו, מה הצרכים שלה? היכן כדאי להשקיע? המטרה שלנו היא להציף ולהעלות את הצורך הרוחני.
כמה סוכריות הייתם משקיעים כדי להקים ישיבות בכל עיר? האם כדי להפוך את ישראל למעצמת על צריך להקים ישיבות בכל עיר? מה הדבר ייתן לנו? אולי הוא חשוב אבל אינו קשור להפיכת ישראל למעצמת על?
שלב ג'
תנועת אריאל בונה קודש במדינה
נחלק לחניכים צ'ופר- חזון תנועת אריאל:
לגדל דור עובד השם שפועל להוספת קדושה, לקיום תורה ומצוות בשלמות, לעבודה עצמית, לחיי צניעות ולמעורבות חברתית בדרכו של הראי"ה – דור מנהיג פעיל וִאכפתי היוצר שינוי באומה הישראלית כדי לקדמהּ לבניין אריאל.
נעבור על החזון ונדגיש שמטרתנו היא שמדינת ישראל תהיה מדינה החיה את חייה על פי התורה ובכך בעצם מביאה את העולם למטרתו האמיתית.
אפשר לקשר את הסיכום לדברים שלמדנו בפעולות הקודמות על הסמל והמנון התנועה.