חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמונה כהן, סניף מעלה הזיתים

נושא: אמונה בעצמי
תת נושא: אמונה בעצמיעבודת המידות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

להגשים חלום (פעולה)

מטרת הפעולה:
בפעולה החניכים יבינו שאין דבר העומד בפני הרצון, ושהם יכולים להגשים את חלומם, אם רק יעזו!
עזרים
  • דפים וכלי כתיבה לכל החניכים
  • דפי משימות
  • גפרורים

 

שלב א’:

נחלק לכל חניך דף וכלי כתיבה. כל חניך יכתוב על הדף חלום שיש לו שהוא חושב שלעולם לא יתגשם. את הדפים המדריך אוסף ושומר אצלו.

שלב ב’

ניתן לחניכים דף עם משימות  שהם צריכים לבצע בזמן מוגדר.

משימות לדוגמא- לרוץ למקום מסויים ולחזור, להחתים 15 אנשים על דף שתתנו להם, לקפוץ 100 פעמים על רגל אחת וכו’.

כמובן שהחניכים מספיקים הכל ועוד נשאר זמן למרות שחשבו שלא יספיקו..

 

 

שלב ג’

נספר לחניכים סיפור קצר:

“פעם בהיותנו בראש הר, בסיומו של טיול בשעת לילה עם ירח מלא,

כשהיה בטוח שאיש אינו רואה אותנו ואינו שומע,

שואל אותי עוזי פתאום: ” איך אפשר לדעת אם יש לי כשרון מוזיקלי, אם יש לי בכלל שמיעה מוזיקלית?”,

אמרתי לו: “שיר לי איזה שיר ואגיד לך”

– “אינני מעיז לשיר בפני אחרים, נדמה לי שאני מזייף”,

אמרתי לו: “בסדר, שרוק לי מנגינה”,

אך כאן הוא התחיל לספר לי כבר סיפורים, איך “זרקו” אותו משיעורי מוזיקה ועד כמה זה השטח החלש שלו.

הפסקתי אותו ואמרתי לו: “די כבר עם הסיפורים, או שאתה שותק, או שאתה שורק”.

ואז הוא השמיע לי בשירה איזה קטע לחליל מתוך הסונטה של באך.

כבר הייתי רגיל להפתעות מצידו, אבל – להפתעה כזו לא ציפיתי, איזו מוזיקליות!

אמרתי לו: “עכשיו תשיר איתי”.

“אינני מעז”

– “אינך שר אנחנו נשארים על ההר. הרי אינך יודע את הדרך חזרה”.

אותו הלילה ההרים שמעו אותו והירח, וגם אני שמעתי, איזו שירה!

כאסירים אשר זה עתה שוחררו מכלאם פרצו השירים מגרונו.

הוא שר שירי עם, שירי מקהלה, שירים באנגלית, ובצרפתית, וברוסית,

והכל בדייקנות ובסגנון תרבותי וכ”כ מלא רגש.

לבסוף הוא שאל אותי: “תגיד לי, למה יש בני אדם שאינן מעיזים לעשות את מה שהם רוצים ויכולים לעשות?”

ואני יודע שהיתה זו שאלה שליוותה אותו כל ימי חייו…

(על עוזי בורנשטיין, ז”ל)

 

 

לסיכום

תגידו לי-  למה יש בני אדם שאינם מעיזים לעשות את מה שהם רוצים ויכולים לעשות???

כבר בשלב המשימות ראינו שהחניכים לא האמינו בעצמם, ולמרבה ההפתעה (שלהם) הם הצליחו!!

אין דבר שאנחנו לא מסוגלים לעשות! צריך רק לדעת להעז ולנסות. להאמין בעצמי שאני טוב ומסוגל לעשות הכל!

ואחרי שהבנו את זה, אפשר לשרוף (בזהירות!) את הפתקים שהחניכים כתבו בהתחלה, מתוך ידיעה ואמונה- שאין דבר העמוד בפני הרצון!

בטיחות

 את המדורה יש לעשות במקום בו אין עשבים.

יש להרחיק את החניכים ממקום האש, ולהכין מראש מים חול לכיבוי האש.

מומלץ שהמדריכים יבואו עם נעליים.

צ’ופר:

 “תבטיח לי שתזכור תמיד שאתה יותר חזק ויותר אמיץ ממה שאתה חושב..” (פו הדב)

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ערב עדות

ערב מגבש בו נטעם מהשוני שבין העדות השונות ונלמד על החיבור לעם אחד

סיפור קטוע

תיאור המשחק: המדריך מספר סיפור ועוצר באמצע חלק מהמשפטים, המשתתף הראשון שמכריז מילה המתאימה למשפט והמתחילה באות המתאימה – זוכה בנקודה.

דילוג לתוכן