חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: חינוך
תת נושא: חינוךכלים להדרכה
סוג פעילות: חומרי העשרהצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

משפטים למנהיגים

  • המבחן האמיתי של מנהיג הוא בהשאירו אחריו בנפשם של המונהגים את השכנוע והרצון להמשיך.
  • למנהיג האמיתי אין שום צורך להנהיג – הוא מסתפק בהורותו את הדרך.
  • כל אחד יכול לאחוז בהגה הספינה כאשר הים רוגע.
  • מנהיג הוא אדם המקבל על עצמו אחריות. הוא אומר: "הוכיתי", לא "אנשי הוכו".
  • בהכריזך "אחרי!" עליך להבהיר מיד מהו הכיוון שיש לצעוד בו.
  • המנהיג חייב לדעת, לדעת שהוא יודע ולהיות מסוגל להבהיר בשלמות לאלה הסובבים אותו שהוא יודע.
  • שום אדם אינו טוב דיו למשול במישהו בלי הסכמתו.
  • מי שמחנך את עצמו קודם, הוא המחנך הגדול. מי שרוצה לשלוט באחרים צריך תחילה לשלוט בעצמו.
  • למד לשונך לומר: "אינני יודע".
  • המנהיג הטוב הוא האדם היודע לפשט דברים מסובכים.
  • אינך יכול ללמד אף אחד איזה דבר שהוא. אתה רק יכול לעזור לו למצוא אותו בפנים עצמו.
  • ארוכה היא דרך הלימוד עפ"י כללים, קצרה היא עפ"י דוגמה.
  • איננו יכולים לכוון את הרוח, אך אנו יכולים להתאים את המפרשים…..
  • הילד ישים לב תמיד למעשי המנהיג יותר מאשר ישים לבו לדבריו.
  • השאיפה היא תמיד אחת: להתעלות.
  • שאיפתו של המנהיג החינוכי היא לפתח את הכישרונות המיוחדים, הנרדמים בתוך אישיותו של כל ילד, באופן שכל אחד יוכל להיות הוא עצמו, במלואו.
  • כל התקדמות גדולה בשטח המדע נבעה מהעזה חדשה של הדמיון.
  • משימתו של המנהיג היא להביא את אנשיו למקום שהם לא היו בו עד כה.
  • נהג כמנהגו של הבורא : אל תחפש את חסרונות זולתך ואת נקודות התורפה שלו; חפש את הטוב שבו. כך תוכל לחיות בשלום עם כל אחד.
  • הפחד הגדול ביותר בעולם הוא הפחד מדעות של אחרים וברגע שאתה מפסיק לפחד מהעדר, אתה כבר לא כבשה, אתה הופך להיות אריה.
  • האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאד שיקרה? התמקד בו בכל יכולת הריכוז שלך. דמיין לך אותו בפרטי פרטים. אם רצונך איתן דיו, וריכוזך עז דיו, תוכל לממש את משאלותיך.
  • הרגל את עצמך לחשוב אך ורק מחשבות חיוביות. הן תחוללנה בך נפלאות.
  • מנהיג הוא סוחר של תקווה.
  • אל תתנו לרעש של דעות אחרים למנוע מהקול הפנימי שלכם להישמע.
  • אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע, כל הדרכים יקחו אותך לשם.
  • עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל.
  • תמיד שאלתי את עצמי: למה אף אחד לא עושה משהו לגבי זה? ואז הבנתי שאני האחד הזה.
  • תעמדו על מה שאתם מאמינים גם אם אתם מאמינים לבד.
  • אל תלך לאן שמובילה הדרך. במקום זאת, לך במקום שאין בו דרך והשאר שביל.
  • אני חייב ללכת בעקבותיהם, אני המנהיג שלהם.
  • תפקיד המנהיג או לייצר מנהיגים נוספים, לא מונהגים נוספים.
  • האומנות שלי לגרום למישהו אחר לעשות משהו שאתה רוצה שיבוצע בגלל שהוא רוצה לעשות את זה.
  • מנהיגות היא לעשות את הדבר הנכון כשאיש לא מסתכל.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ניהול דיון

מנסים לנהל דיון והחניכים לא משתפים פעולה? לא מצליחים לנהל דיונים ברורים ומסודרים? כמה טיפים למדריך לניהול דיון.

הם רואים

האם להיות מדריך זה דורש ממני להתנהג בצורה מסוימת? האם ניתן לחיות אחרת ממה שאני מחנך אליו?

דילוג לתוכן