חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שני ילדים עם חולצת תנועה

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

פעולת כניסה וגיבוש

עזרים:

סוכריות צבעוניות

שאלות לסוכריות

שאלות למשחק מלחמה אנושית נספח 1

פנקייקים

תוספות לפנקייקים

שאלות ציפייה

מצרכים לעוגה

עוגה

קטע עוגה – נספח 2

דף מטרות – נספח 3

 

 

 

שלב א’

המדריך יעביר שקית/קופסה עם סוכריות/עדשים, כל חניך יקח שלוש סוכריות בצבעים שונים.

כל צבע הוא בעצם משימה.

לדוג’- ירוק-  לספר פדיחה.

אדום-  להסביר למה קוראים לי בשם הזה.

כחול- לספר כמה אחים יש לי

כתום- לספר על פריט מיוחד שיש לי בחדר.

צהוב- לספר על החלום שלי או איך אני רואה את עצמי בעוד 20 שנה..

 

המדריך יערוך סבבים לפי צבעים. כל מי שיש לו סוכריה ירוקה- יספר פדיחה (ואז יכול לאכול את הסוכריה..:)) ואז יעבור לצבע הבא ולסבב הבא..

 

 

 

שלב בד’

מלחמה אנושית. החניכים יסתדרו בשני טורים. המדריך ישאל את החניכים העומדים בראשי הטורים שאלה מתוך השאלות של המשחק “מלחמה אנושית” שבנספח ומי שיש לו את המספר הגדול יותר- לוקח כשבוי את החניך השני- שיש לו את המספר הקטן יותר. אם יש לשניהם אותו מספר- ממשיכים לשאלה של הזוג הבא, בדומה למלחמה רגילה בקלפים. כרטיסי שאלות ניתן למצא בנספח.

 

 

שלב ג’

פנקייקים – ציפיות. המדריך יניח במרכז החדר צלחת עם פנקייקים ומסביבה תוספות לציפוי (מייפל, דבש, שוקולד, קצפת , סוכריות צבעוניות וכו..) על כל תוספת יש שאלה של ציפייה, החניכים יקומו אחד אחד ויענו על השאלות- אני חולם שהשבט.. , אני מצפה מהמדריכים , אני מצפה מהשבט בשנתיים הבאות , אני רוצה לשנות בשבט לטובה , נושא שאני רוצה שנעסוק בו השבט..

 

 

שלב ד’

כל חניך / זוג יקבל מצרך להכנת עוגה (קקאו, קמח, א. אפיה, שמן, מים, סוכר, מלח, ביצה וכו’..) ואוכל/ שותה אותו.. המדריך יערוך עושים סבב זריז איך היה להם (טעים , מגעיל, מר וכו..)

המדריך יביא עוגה ויחלק פרוסה לכל חניך. ושוב יערוך סבב זריז של איך היה הטעם.. (טעים, טעים)

 

צ’ופר

המדריך יקריא את הקטע עוגה (מצורף בנספח 2)

 

אז לכבוד החגיגה החלטתי לאפות עוגה,

דבר ראשון הסתכלתי במתכון.

הכנתי את כל המצרכים על השולחן

הבאתי קערה ובדקתי שהכל מוכן..

ולפני ששפכתי לקערה, החלטתי החלטה קצת מוזרה:

לטעום מעט מכל דבר – מוכרחים

כדי שלעוגה אכניס רק מוצרים משובחים…

1 כוס קמח – בלי טעם וריח

סוכר 2 כוסות – כ”כ מתוק- לא כדאי לנסות

1 כוס קקאו- זה ממש מר, ואוו…

1/2 כוס שמן – לטעום מזה זה לא הוגן

1 ביצה -לא מבושל, לא מטוגן, זהירות זה מסוכן!

1 אבקת אפיה – זה ממש מגעיל בפה נהיה,

1 סוכר וניל או רום – הטעם נוראי, לא יעזור כלום

מים פושרים – ואני דווקא אוהב מים קרים

וקורט מלח – באח..

ובכל אופן שפכתי הכל לקערה

בחשתי וערבבתי ותשמעו מה שקרה,

העוגה בתבנית לתנור נכנסת, ואני מחכה בסבלנות מהוססת

והעוגה יצאה, ממש מעדן!

וכשאני חושבת על זה, זה בכלל לא מובן

כי טעמתי הכל וזה היה נורא

אז איך יצא מכל זה עוגה כ”כ טעימה?!

 

העוגה היא רק משל, לא מסובך בכלל בכלל

כל בת בשבט באה עם תכונות שונות

וביחד את השבט כמו עוגה צריך לבנות

עוגה לא אופים רק מחומר אחד

רק כשמערבבים הכל ביחד היא נהית למשהו מיוחד

כשבוחשים הכל ביחד ואופים בחום

התוצאה יוצאת ממש חלום!

אנו פותחות תקופה של אפיה,

אנו נכנסות לתקופה של עשיה

אם כל אחת תביא את המיוחדות שבה

יהיה לנו יחד שבט נפלא!!

בטוחה שנצליח!  

 

 

ויחלק לכל חניך דף מטרות לשנתיים הקרובות (נספח 3)

 

 

 

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

תורת הקשרים (פעולה)

פעולה על סוגי הקשרים בעמ"י שנובעים מהמצוות- עד כמה אנחנו מחוברים? ומה הכוח שלנו?

ערכה של מחמאה

“אֲנִי הַיּוֹם בֶּן 27, וְעַד הַיּוֹם אַף אֶחָד, אַף אֶחָד! לֹא אָמַר לִי שֶׁאֲנִי בֶּן אָדָם טוֹב”- מה כמה מילים טובות יכולות לעשות…

יש דברים בעולם ש…

קטע עוסק במידות.
אם כל כך פשוט לעשותם אז למה כל כך קשה לאנשים
לחייך חיוך רחב, לחבק חיבוק חזק ולהגיד מילה חמה?

דילוג לתוכן