חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עם ישראל

מחלקת הדרכה

נושא: אחריות
סוג פעילות: חומרי העשרהסיפור או משלצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

מבחן החיים

לימודים זה בעצם לא העיקר, כשהעולם שלנו כ"כ נהדר.

אז איך אפשר להתייאש,

אפילו אם מקבלים במבחן פחות משש,

היו רגועים ובלי מתח, ואז תצליחו יותר לבטח,

נכון, צריך ללמוד וזה קשה, אך אל תשכחו ש…

הלימודים פעוטים ביחס לחיים, כשהפרחים אלינו מחייכים,

והשמש זורחת מחדש כל יום,

להיות מצוברחים זה פשוט איום!

עשו את המקסימום מצידכם – וה' יהיה בעזרתכם!

 

*        *        *

 

כולנו מפסידים מדי פעם

לפני שעולה בידנו לזכות

כולנו בוכים מדי פעם לפני שנוכל לחייך.

עלינו להיפגע לפני שנוכל להיות חזקים

אך אם אתה ממשיך בדרכך ובאמונתך

הניצחון יהיה שלך לבסוף.

                  (אין דויס)

 

*        *        *

 

ברגע ההצלחה שלך,

אני מאחלת לך הר גבוה יותר לטפס עליו.

רם יותר, רחב לצלוח אותו. אתגר יותר קשה להתגבר עליו.

שהרי המסע אל הפסגה, גילוי חופים רחוקים,

הדבקות במטרה הם שהפכו אותך

לאדם כה מיוחד כפי שהינך היום.

 

*        *        *

 

אל תיקח הכל ללב!

הלב הוא איבר קטן ויפה, סנטימנטאלי מאוד, הכל נמצא בו.

פשוט מפני שהכל לוקחים אליו.

מדוע לא להכיר בו רק את הטוב?

ואת הרע להשאיר בחוץ?

אל תיקח הכל ללב,

היי אופטימי, קח הכל בקלות.

מנקודת מבט שונה שאין נורא בעולמנו הכל יכול להיות טוב.

יורדות דמעות – השתמשו בממחטה.

אתה חולה? –שכח תמוח תבריא!

שלילי בתעודה? –אפשר לתקן

זה רק מספר קטן הכתוב על נייר, רק מספר…

                

*        *        *

 

פעם חשבתי שאדם נמדד ע"י ציון ארוך או קצר,

אח"כ גדלתי והבנתי קצת יותר, הבנתי שזה לא עוזר.

גם אם אתה התלמיד הכי הכי…או אתה אדם אנוכי.

ו…שלא העיקר להיות תלמיד טוב אם לא למדת אנשים לאהוב

וכשחישבתי (בידיעות המעטות בחשבון)

התוצאה שיצאה לי וזה בטח נכון…

חשוב ללמד את סודות העולם,

                אך חשוב יותר להיות בנאדם…

 

*        *        *

 

אין מעלות להצלחה,

        צריכים לעלות מדרגה, מדרגה.

לימודים אינם עניין קל…

ייאוש ותסכול חודרים ללב בקלות.

אתה נפגע, אתה מרגיש מובס,

אתה מבקש להרים ידיים – ולהיכנע

אתה רוצה להסתלק ולהעמיד פנים

כאילו כל העניין הוא חסר חשיבות.

אבל אתה לא תיכנע,

כי אינך מהמפסידים, אתה מאלה הנאבקים…

 

*        *        *

 

ישבתי בבית למדתי שעות חרשתי חרשתי ימים ולילות,

אך כאן מול הטופס הריק הדומם הכל חיש מהר יעלם.

סגולה מתוקה להצלחה מהירה ומיד כל החומר חוזר בחזרה.

 

*        *        *

 

אם תהיה בטוח ותאמין שתוכל להגשים שאיפות,

לא יהיה גבול למה שתוכל לעשות.

 

*        *        *

 

וברבות הימים

כשיעמדו מסביבך כמה ילדים,

אף אחד לא ישאל או יגשש

אם קיבלת בתעודה 9 או 6.

 

*        *        *

 

על 2 דברים אסור לדאוג:

על מה שאפשר לתקן

ועל מה שאי אפשר לתקן.

על מה שאפשר לתקן,

יש לתקן ועל מה הדאגה.

על מה שאי אפשר לתקן,

דאגה – מה תועיל?

 

*        *        *

 

ההצלחה היא כמו סולם – אי אפשר לעלות עם הידיים בכיסים.

 

*        *        *

 

קח את הלימודים בקלות. ואל תשכח, לימודים זה לא הכל בחיים (זה רק הרוב)

 

*        *        *

 

פעם לא הרגשתי כל כך טוב,

לפתע יצאה בת קול ואמרה:

"התעודד תמיד יכול להיות גרוע יותר"

אז התעודדתי ובאמת נהיה גרוע יותר!

אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

 

*        *        *

 

אז כמה באמת אנו לומדים?

12 חודשים,                         פחות חודשיים חופש גדול

10 חודשים,                         פחות חגי תשרי

9 חודשים ו-15 ימים,             פחות חופשת חנוכה

9 חודשים ו-7 ימים,               פחות חג פורים

9 חודשים ו-3 ימים,               פחות חופשת פסח

8 חודשים ו-13 ימים,             פחות יום העצמאות

8 חודשים ו-12 ימים,             פחות ל"ג בעומר

8 חודשים ו-11 ימים,             פחות חג שבועות

8 חודשים ו- 8 ימים,              פחות כל השבתות

7 חודשים ו-15 ימים,             פחות ימי מחלה

6 חודשים ו-28 ימים,             פחות שביתות ועיצומים

6 חודשים ו-14 ימים,             פחות טיולים ויציאות מביה"ס

6 חודשים,                           פחות ימי בלאגן בסוף שנה

ונשאר…

5 חודשים ו-15 ימים= 3690 שעות

לומדים רק שליש מהיום- נשאר 1320 שעות

פחות שיעורים חופשים- נשאר 1320 שעות

1300 שעות= 54 ימים ו-3 שעות

 

אתם לומדים בסה"כ חודש, 24 ימים ו-3 שעות.

אז מה אתם עושים מזה עניין?!

קחו את השנה בקלות!!!                    

 

*        *        *

 

"יש לך כוחות שמעולם לא חלמת עליהם

אתה יכול לעשות דברים

שמעולם לא שיערת שאתה יכול לעשות

אין גבולות למה שביכולתך לעשות

מלבד גבולות תודעתך

באשר למה שאין ביכולתך לעשות

אל תחשוב שאינך יכול

חשוב שאתה יכול…"

 

*        *        *

 

לעולם אל תוותר על חלומותיך

אני יודעת, שבסופו של דבר תצליח

יתכן שזה יארך זמן

ועבודה קשה

יתכן ותהיה מתוסכל

ולעיתים תרגיש

שאתה עומד להיכנע

לפעמים אולי תשאל את עצמך

אם המאמץ היה כדאי

אך יש לי אמון בך

ואני יודעת

שבסופו של דבר תצליח

תצליח –

     אם רק תנסה

          

                                                          (אמנדה פירס)

 

*        *        *

 

תמיד אני רץ במסדרון בית הספר

עם התעודה ביד וחיוך על הפנים

החיוך – כדי שיחשבו שהתעודה טובה

והריצה – כדי שלא יבקשו לראות אותה.

 

 

*        *        *

 

 – חבל שהמורה ביקשה להגיש את העבודה רק בעוד שבוע      

   ולא מחר.

 – למה? את לא חושבת שזה טוב, שיש שבוע כדי לאסוף

   חומר, לרשום ראשי פרקים, לכתוב את העבודה, לשפץ 

   אותה?

 – כן, אבל חבל שסתם ארגיש לחוצה במשך כל השבוע.

   כי אני יודעת שלמעשה בסופו של דבר אשאיר את כל

   העבודה ליום האחרון…

 

*        *        *

 

אין בנאדם שגומר לימודים,

אבל…

יש לימודים שגומרים בנאדם…

 

*        *        *

 

רוב בני האדם אינם מוכנים להודות בשגיאותיהם

אני לעומת זאת מוכן,

אילו היו לי…

 

*        *        *

 

זה לא בושה להודות בשגיאות,

אבל זה לא חכמה להתעלם מהם…

צריך לדעת כיצד לתקן אותם.

 

*        *        *

 

אם את מאוכזבת מהציונים

ומרגישה על הפנים

תזכרי ש…

בשבילנו את תמיד

מקסימה וחמודה

בלי קשר לציונים בתעודה

ואם אותך מהבית רוצים להעיף

תמיד את מוזמנת לבוא לסניף!

 

*        *        *

 

אסור להתייאש

גם אם קיבלת 6

כי אם קצת רצון ומעט ישע,

גם 6 יכול להפוך ל- 9

 

*        *        *

 

– אבא!

 – כן צביקה

 – האם אתה יודע לחתום את שמך בעיניים עצומות?

 – ודאי

 – אז תחתום לי על התעודה בבקשה…

 

הידעת,

   היום מקבלים תעודות…

 

*        *        *

 

"כי הוא חייך ואורך ימיך" –

"התורה משלמת את האדם בחיים –

היינו בתעודת החיים…לעצמו.

וגם אורך ימיך (היא) תתן –

דהיינו שתספק תעודת החיים בעד העתיד…

                       (הרב קוק)

 

*        *        *

 

לכל דבר יש סוף…

יש סוף לתפוח!

ויש סוף לסרט!

יש סוף לחיים!

ו…יש סוף ללימודים (למזלנו)!

 

*        *        *

 

כשהרדיו צלצל בבוקר והעיר את אמא

הוא השמיע מנגינות שאמא אהבה מאוד

ולכן כשאימא הבוקר השכימה

היא קמה עם חיוך ורוד

כשאימא העירה הבוקר את יעל

היא קמה עם חיך צוהל

וכשיעל נתנה לאבא חיבוק גדול

הוא חייך לה, כל אחד לראות יכול

כשאבא נכנס היום לעבודה

הוא שאל את הבוס בחיוך "מה נשמע?"

ואל תשאל אותי איך

אבל הבוס באמת חייך

כשהבוס חייך היום באיזה פגישה,

זה סגר עסקה טובה

ולכן הוא החליט בהפתעה

להעלות את אבא בדרגה

ולכבוד המאורע המשמח

אבא הביא לאמא פרח

כי כשהרדיו צלצל בבוקר והעיר את אמא

הוא השמיע מנגינות שאמא מאוד אהבה

ולכן כשאימא הבוקר השכימה

היא קמה עם חיך ורוד

תראו, איך דברים מתגלגלים…

אז אל תפסיקו עם החיוכים!

כי גם 40, 50, 60

      הם אחלה של מספרים…

 

*        *        *

 

            ציונים זה לא הכל!

בבית קטן ורגיל מאוד

הייתה משפחה רגילה לכל הדעות.

אב ואם ובן קטן

שהלך ללמוד כשהגיע הזמן.

 

כעבור שנה הבחינו ההורים

שהילד מוצף ממש בשיעורים

ואינו שוב עליז ככל ילד אחר

שמזמן לא הלך לשחק עם חבר.

 

כשלחצו ההורים נישבר וסיפר

שאינו יכו לקפוץ ולכרכר

ולהשתולל בחוץ בשמש ובסתיו

כשמורא הציונים תלוי מעליו.

 

וכיצד הוא יכול לשאת קול בזמרה

אם יש לו רק "כמעט טוב מאוד" בתורה?

ואיך הא יכול לקפוץ ולרקד

כשיש לו רק "טוב" בחשבון לא עוד?!

 

ישבו ההורים וחשבו ושקלו

וכתבו ומחקו ויצרו וחיבלו

ובסוף פנו אל ילדם המצוברח

ובקול ענות חזק אמרו לו כך:

 

"מה חשוב הציונים והמקום הראשון

אם אינך יכול בלילה לישון?

כלום ציון טוב בתפירה או התעמלות

שווה יותר משלווה ובדידות?!

 

ואיך תקבל ציון "טוב" בטבע

זה יתרום לך לחיים – דרך קבע?!

וכשיהיה לך "טוב מאוד" בחשמל

זה יהיה לך יותר טוב – דרך משל?!

 

ובכלל: איך ניכר האדם בחייו

עפ"י אופיו או עפ"י ציוניו?

 

וסיכמו:

אין לומר שלא צריך ללמוד

או שלא צריך להתאמץ ולהשקיע.

אלא שצריך לדעת גם למדוד

מתי לשבת, ומתי בחוץ להשתעשע

 

ומאז הילד ההוא האומלל

כבר צוחק ומשחק בדרך כלל.

 

ואם תשאלוהו יענה בקול:

ציונים זה לא הכל!

 

*        *        *

 

אם את קוראת את השורות האלה,

יש שתי אפשרויות:

או שאת במצב טוב בחומר או שלא.

אם את במצב טוב בחומר –

אז תמשיכי לחרוש.

אם את במצב לא משו –

יש שתי אפשרויות:

או שאת לא מיואשת או שכן.

אם את לא מיואשת –

תמשיכי לחרוש,

אם את מיואשת –

יש שתי אפשרויות:

או שתתקשרי למישהי חכמה או שתצאי לטיול בסביבה.

אם תתקשרי למישהי חכמה אז –

תמשיכי לחרוש,

אם תצאי לטיול בסביבה –

יש שתי אפשרויות:

או שתלכי לכיוון המקרר או שתצאי לכיוון החברות.

אם תלכי לכיוון המקרר –

תאכלי, תשמיני ותמשיכי לחרוש.

אם תלכי לכיוון החברות –

יש שתי אפשרויות:

או שתלמדו או שתלמדו.

אם תלמדו –

יופי, אז תמשיכו לחרוש.

ואם תלמדו אז שיהיה לכן בהצלחה!

 

והנה הוקדשו עוד כמה דקות יקרות,

שהיו מיועדות לחרישה

לקריאה חוזרת של הצ'ופר…

 

*        *        *

 

חיסור זה עסק של דיאטה

חיבור זה מה שמקשר בין חלקי הפאזל

גובה זה תכונה של שחקני כדורסל

ישר זה ההפך משקרן

נקודת השקה זו לחי

שטחים זה קשור לנדל"ן

מכפלה זה דבר שתופרים בחצאית

תיכון זה סוג של ביה"ס

צלע זה עצם בגוף

שורש זה חלק מעץ

וואי זו מילת התפעלות

צירים זה קשור ללידה

איקס זה אות באנגלית

נובע זה סוג של עט

מונה זה עסק של נהגי מונית

משולש זה צורה של גג

חילוק שייך לאנשים נדיבים

מיתר זה חלק מגיטרה

חפיפה זה עניין של בנות

פירמידה בנו במצרים

 

       אז מה זה בכלל מתמטיקה???

 

*        *        *

 

נוסחא להצלחה בבגרות

 

יהי רצון מלפניך משרד החינוך והתרבות

שתוליכנו לשלום בנתיבי הבגרות

ותגיענו למחוז חפצנו

ז"א לציונינו לחיים לשמחה ולשלום

ותצילנו מכל מתכונת ובחנים

באמצע הדרך וכל מיני בגרויות

המתרגשות לבוא לעולם.

ותשלח ברכה בכל מעשי ידינו ודגירתינו

כי שומע תפילת הדוגרת אתה.

  

*        *        *

 

פעם הייתה ילדה MAXימה, קראו לה ln.e.ה,

MAXימה, MAX ימה, אבל במתמטיקה היא לא משהו.

ln.e.ה: " logמרתי את החומר למתכונת,.

אמא של ln.e.ה: "y, ln.e.ה, יש לך עוד פול ללמוד

והתחלת רק אתמול Xזבת…

ln.e :"תרגעי אמא, תשתי cos קפה או משהו,

רוצה 11 תפוחים??

מה שצריך זה לפתור את הבעיה מה –  שורש !!

לא תאminי, הודיעו שיש היום חמsin!

בקיצור, אילנה היא ילדה C ה = !

 

*        *        *

 

מבוגרים אוהבים ספרות.

כאשר אתה מספר להם שיש לך חבר חדש, לעולם לא ישאלו אותך אודות דברים שבמהות. הם לא ישאלו: "מה צליל קולו? איזה משחקים אהובים עליו ביותר? האם הוא אוסף פרפרים?"

תחת זאת, ישאלו: "בן כמה הוא? כמה אחים לו? מה משקלו? כמה כסף משתכר אביו?" רק כך הם חשים שהם מכירים אותו.

 

אם תאמרו למבוגרים:

"ראיתי בית יפה בנוי מלבנים חכליליות, ולו פרחי גרניום בחלונות, ויונים על הגג", לא יוכלו לשוות בעיניהם את הבית כלל. יש לומר להם: "ראיתי בית שמחירו מאה מיליון פרנק", ואז יתפעלו: "או, איזה יופי!"

 

כך, אם תאמרו להם: "ההוכחה שהנסיך הקטן היה היא, שהוא היה שובה לב, שצחק, ושרצה כבשה. אם מישהו רוצה כבשה, זו הוכחה לכך שהוא קיים", הם ימשכו בכתפיהם, וינהגו בכם כבילדים קטנים. אבל אם תאמרו: "הפלנטה אשר ממנה בא היא אסטרואיד 612B-", אזי ישתכנעו, ויניחו לכם משאלותיהם. כאלה הם. זו אינה אשמתם, ועל הילדים לנהוג בהם באורך-רוח.

אבל אנו, אנו שמבינים את החיים, אין אנו מייחסים חשיבות למספרים.  (הנסיך הקטן)

 

*        *        *

 

"רוב בני האדם

אינם מוכנים להודות בטעותם.

אני לעומת זאת מוכן,

אילו היו לי…"

 

*        *        *

 

תדע לך שככל שלומדים יותר –

יודעים יותר.

ככל שיודעים יותר –

שוכחים יותר.

ככל ששוכחים יותר –

יודעים פחות.

ככל שיודעים פחות –

שוכחים פחות.

ככל ששוכחים פחות –

יודעים יותר.

אז בשביל מה לחרוש???

 

*        *        *

 

ליהושוע, שמואל ולשאר השופטים

ספר שמות ו- 12 השבטים.

אברהם מבראשית ויונה מהלוויתן

ורות הגרה, דוד ויהונתן

לכל האנשים, כל השמות

כל הסיפורים והמקומות.

רציתי לשאול רק מה ההבדל

בין שרה אימנו ובין שמואל

ומתי אברהם התחתן עם רות

ומדוע חגגו אז את חג החירות.

לא שאינני יודעת או לא השקעתי המון

ולא שאיני מכירה אותם מהראשון ועד האחרון.

רק אתם יודעים, אני ככה לפעמים מבולבלת

ולא עוזר כבר כמה שאני לומדת

ולכן אם אתם יכולים עכשיו, באמצע המבחן

קומו מהקבר ותקפצו שנייה לכאן…

 

 *        *        *

 

תפילה קודם הבחינה

 

(תפילה שנמצאה במרתפים הגנוזים של בני גורן)

סגולה לאומרה לפני הפיתרון

 

 

אמן כן יהי רצון שיעבוד לי המחשבון

ושיראה את המספר הנכון.

שהפרבולה תמיד תצחק

ואת כל הטעויות אגלה ואמחק.

שלא יהיה נק' פיתול

ולא אינטגרלים שדומים לחתול.

שאדע לענות כמו שפתרתי אתמול בחדר

והמורה לא תגיד שהמבחן היה בסדר.

שהמדריכה לא תבזבז את זמני היקר

לקרוא שיר שנכתב בשביל צ'ופר…

                                           נתחשבן אח"כ…

 

*        *        *

 

בעקובת מקחר שנשעה באוניבסטירת אנגילת, זה לא מנשה באזיה סדר אתה כתוב את האותוית כל עוד האות הרשואנה והארוחנה בקמום הכנון. השאר יוכל ליוהת בגלן שלם ואתה עיידן יוכל לרקוא בלי ביעה. זאת בלגל שנאו לא קוארים כל אות בעמצה אלא את כל המליה עם ההקשר ההגיוני שלה. נמחד לא?

 

*        *        *

 

התנ"ך הוא הנכס התרבותי המרכזי של עמנו, והוא אבן יסוד לתרבות המערבית.

התנ"ך הוא המקור הבלתי נדלה לזהותנו הלאומית,

לערכים המוסריים שעל פיהם אנו חיים ואשר הפיצונו בעולם כולו, לרוחניות נצחית הנותנת משמעות לחיינו, חיי הפרט וחיי הציבור. הוא המקור לתקוות האנושות לעתיד טוב יותר, מואר באור הצדק וההרמוניה בין בני האדם.

על כן, הבקיאות בתוכן עשרים וארבעת ספרי המקרא, הכרחית היא לכל משכיל, לכל אדם מישראל, לכל תלמיד".

 

(הרב דן בארי)

 

 

*        *        *

 

תפילה להצלחה במבחן

 

יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שאזכה לזכור היטב את הדברים שאני לומד, ויקבעו חזק במוחי, ולא אשכח אותם כלל. ולא יארע לי שום בלבול בעת שאבחן, שלא אתרגש ולא אשכח את הדברים מטרדת הנפש, ואכתוב את הדברים בצורה ברורה כדי שהמורה תתרשם באופן טוב מידיעתי.

אנא ה' זכני ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל הדברים הטובים שאלמד. "פתח ליבי בתורתך ואחרי מצוותיך תרדוף נפשי".

אנא ה' זכני למצוא חן בעיני אלוהים אדם. ויתקיים בי "ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עימו". וכן יהי רצון ונאמר אמן.

יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה' צורי וגואלי.

 

*        *        *

 

"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו"

 

*        *        *

 

*        *        *

 

נשיקה בכיס / שלומית כהן אסיף

 

קחו את הנשיקה

שמרו אותה בכיס.

 

אם תלכו לאיבוד,

אם משהו ירביץ,

או משהו יכעיס

יש לכם נשיקה בכיס.

 

אם תהיו עצובים,

אם דמעה של גשם

תרקוד לכם על ריס.

יש לכם נשיקה בכיס.

 

וגם ממני קבל נשיקה,

על היותך ילד כה נפלא,

בהצלחה במחצית הבאה.

 

 

*        *        *

 

כל תרנגולת יודעת,

שבלא דגירה על ביצים,

לא יצאו האפרוחים.

 

כל יונה יודעת,

שבלא לאסוף קנים וזרדים,

תישאר בלי קן למגורים.

 

כל נמלה יודעת,

שבלא אגירת זירעונים,

בחורף תישאר חסרת אונים!

 

כל תלמיד יודע,

שבלא השקעה בלימודים,

לא יושגו היעדים!

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

סיפור קטוע

תיאור המשחק: המדריך מספר סיפור ועוצר באמצע חלק מהמשפטים, המשתתף הראשון שמכריז מילה המתאימה למשפט והמתחילה באות המתאימה – זוכה בנקודה.

דילוג לתוכן