חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: במעגל השנה
תת נושא: במעגל השנהל"ג בעומר וספירת העומר
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

פעילות לל”ג בעומר

פעילות 1

חבל – לוקחים חבל חזק קושרים אותו בשתי הקצוות בקשר חזק.

מבקשים מכולם להחזיק בחבל.

אח”כ אומרים להם שהם צריכים לשבת ישיבה מלאה על הרצפה (ישבן נוגע בקרקע)

תוך כדי שהם מחזיקים בחבל. אחרי שהם יושבים אומרים להם לעמוד.

למדריך: מה שקורה כיוון שלא כולם יעמדו בבת אחת מי שיעלה אחרון יתקשה לעלות.

לכן אנו נשאל למה לא כולם הצליחו לעלות ביחד? ומה צריך לעשות כדי לעשור אחד לשני?

הם צריכים להגיע למסקנה שעל כולם למתוח את החבל חזק לאחור לקום ולשבת בבת אחת.

 

מסקנה: אנו תלויים אחד בשני “איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק” ככה כל אחד צריך להשתדל לעשות את הכול למען חבר שלו ובטח שלא לפגוע בו ולהעליב אותו – ניתן לקשר לתלמידי רבי עקיבא.

 

פעילות 2

המשך תרגיל החבל. – כולם אוחזים בחבל בעמידה ואז מבקשים מאחד מהחניכים (אחד הקלים) לעלות וללכת על החבל ולעשות סיבוב שלם.

כל החברים צריכים בינתיים למתוח את החבל חזק לאחור ולהתקרב אחד לכיוון השני על מנת להקל על מי שהולך על החבל שהוא יוכל להחזיק אותם.

ניתן בשלב 2 להעלות 2 אנשים על החבל בשני פינות מנוגדות דבר שגורם לעבודת צוות.

 

פעילות 3

כולנו כאחד יחד – מבקשים מכל החניכים לעמוד במעגל

ומשכיבים את אחד החניכים על האדמה (ניתן גם להשכיב את המדריך/הקומונר)

שואלים את החניכים אם הם מאמינים שהם מסוגלים להרים אותו בעזרת 2 אצבעות בלבד?

מן הסתם התשובה תהיה לא.

ואז לבקש מכולם לעשות אקדח עם האצבעות. ולחלק אזורים: 4 מסביב לראש, 2 על כל יד, עוד 3 על כל רגל עוד 4 משני צידי הגוף.

להגיד שלוש ארבע ו כולם בבת אחת מרימים. אחרי הליכה קצרה בשירה וכו’.

ניתן לשאול האם למישהו כבד? האם משהוא מרגיש משקל עליו?

הם יגידו שלא!!!

 

מסקנה – כשכולם פועלים יחד יותר קל לבצע משימות.

 

פעילות 4

שדה מוקשים.

אומרים לכל חניך לתפוס מקל (עגול ולהקפיד שבלי מסמרים) ואז לבקש מכל זוג לתפוס את המקל משני הקצוות ולעמוד בתור.

לוקחים חניך אחד אומרים לכולם שהוא פצוע ושהם צריכים להעביר אותו לבית חולים מעל לשדה מוקשים בלי שהוא נוגע ברצפה. ומבקשים ממנו ללכת על המקלות.

כל זוג מציבים לחניכים מקום מסוים שאליו הם צריכים להגיע ומודדים כמה זמן לקח להם להגיע.

אח”כ אומרים להם כל הכבוד ושהם באמת מעולים וכו’ וכו’

ושואלים אם הם יכולים לשפר את התוצאה? לתת להם קצת לחשוב ולהסיק מסקנות לבד.

(בעיקרון צריך שיוחלט בכל זוג שאחרי שה”פצוע” עבר אותם אחד ישחרר את המקל והשני ירוץ איתו לצד השני.)

שואלים כמה זמן לדעתם יקח להם? הם אומרים נגיד 2 דקות.

אז אומרים 2 דקות עם 2 פצועים….

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן