חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

אמונה ערמון ומעיין מוקדס, סניף כפר אברהם

נושא: בין אדם לחברו
תת נושא: בין אדם לחברובמעגל השנהחסד ונתינהשבועות
סוג פעילות: סיפור או משלפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

חסד בדברים הקטנים (פעולה)

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

מערך

הפעולה הקודמת

הפעולה הבאה במערך

 

 

 

מטרות

להמחיש איך מילה טובה-עידוד, פירגון יכול להיות חסד ולהוסיף טוב!

 

 

 

עזרים

פנקס עם שם החניך- לכל חניך.

 

 

 

 

שלב 1

המדריך יספר את הסיפור-

יום אחד ביקשה מורה מהתלמידים שלה שירשמו את רשימת שמותיהם של התלמידים האחרים בכיתה על גבי שני גיליונות נייר, בהשאירם רווח ליד כל שם . אז היא ביקשה מהם לחשוב על הדבר הנחמד ביותר שביכולתם להגיד על כל אחד ואחד מחבריהם לכיתה ולרשום אותו . במשך כל הזמן שנותר מהשיעור גמרו התלמידים את המטלה שלהם, ובעוזבם את הכיתה ,מסר כל אחד מהם למורה את הדפים. באותו היום, ישבה המורה ורשמה את שמו של כל תלמיד על דף , וכתבה את כל מה שהתלמידים האחרים אמרו עליו. ביום שני נתנה המורה לכל תלמיד את הרשימה שלו/שלה. לא לקח זמן רב, וכל הכיתה חייכה . “באמת?” היא שמעה את הלחישה . “מעולם לא ידעתי שהייתי בעל/ת משמעות למישהו “! ו- “לא ידעתי שהאחרים אוהבים אותי כל-כך”. אלה היו מרבית התגובות. אף אחד מעולם לא הזכיר את הדפים האלה בכיתה שוב . היא מעולם לא ידעה אם הם דיברו עליהם ביניהם בהפסקות או עם הוריהם ,אך זה לא היה חשוב. התרגיל השיג את מטרתו. התלמידים הרגישו טוב בקשר לעצמם וביחס אל האחרים. עברו שנים, התלמידים בגרו והמשיכו הלאה עם חייהם. מספר שנים לאחר מכן, אחד מהתלמידים נהרג בתאונה והמורה הוזמנה להשתתף בלווייתו. זאת הייתה הלוויה הראשונה שנקראה להשתתף של אחד מתלמידיה לשעבר . הרחבה הייתה מלאה בחבריו . אחד אחרי השני, עברו אלו שאהבו אותו ליד הארון לחלוק לו כבוד אחרון . גם המורה חלפה על פני הארון. היא מעולם לא ראתה קודם חייל בארון צבאי. הוא נראה כה נאה, כה בוגר. היה לה קשה להאמין שהיא למדה אותו בעודו ילד. אחד מהחיילים שתפקידו היה לשאת את הארון, ניגש אליה. “האם את היית המורה של מארק למתמטיקה?” שאל. היא הנהנה: “כן.” “מארק דיבר עליך רבות”, אמר לה החייל.” המורה הייתה נבוכה. לאחר הלוויה, הלכו מרבית חבריו של מארק לביתו לנחם את הוריו. גם המורה הלכה לביתו – לומר כמה מילות תנחומים להורים הכואבים. הוריו של מארק המתינו לה. “ברצוננו להראות לך דבר מה”, אמר אביו והוציאו מכיסו את הארנק. “הם מצאו את זה על מארק כאשר הוא נהרג. חשבנו שאולי תזהי את זה”. בפותחו את הארנק, הוציא בזהירות שתי פיסות נייר מהוהות שנראה שקיפלו אותן חזור וקפל מספר רב של פעמים . המורה ידעה אפילו מבלי להסתכל שפיסות הנייר הללו היו אלה שעליהם היא רשמה את הרשימה של הדברים הטובים שכל אחד מחבריו כתב עליו. “אנחנו רוצים להודות לך כל-כך על שעשית את זה,” אמרה אמו של מארק. “כפי שאת יכולה לראות, מארק שמר על זה מכל משמר”. חבריו לכיתה לשעבר החלו להיאסף מסביב. צ’ארלי חייך די במבוכה ואמר ,”אני עדיין שומר את הרשימה שלי במגירה העליונה בשולחן שלי בבית.” אשתו של צ’אק אמרה, “צ’אק ביקש ממני שאשים את שלו באלבום החתונה שלנו”. “גם לי יש את הרשימה שלי,” אמרה מרילין. “היא בתוך היומן שלי”. אז ויקי, חברה אחרת לכיתה, הושיטה את ידה לתיק שלה , הוציאה את הארנק והראתה לכולם את הרשימה שלה לכל הקבוצה. “אני נושאת את זה תמיד איתי,” וללא הנד עפעף הוסיפה ואמרה : “אני חושבת שכולנו שמרנו את הרשימות שלנו”. ברגע זה התיישבה המורה והחלה לבכות . היא בכתה כי היא הבינה עד כמה למילים כאלו יש כח והשפעה ועל מארק ועל כל חבריו שלא יוכלו לראותו עוד לעולם. מדברים על כמה כח יש למילים הטובות ושזה בעצם חסד עם מישהו אחר, לעשות לו טוב על הלב

 

 

 

שלב 2

המדריך יחלק לכל חניך פנקס שעל כריכתו החיצונית כתוב את השם שלו, אפשר לשים בעמוד הראשון את הקטע הזה-

 5 אנשים אוהבים אותך מאוד בעולם הזה

לפחות 15 אנשים בעולם הזה אוהבים אותך בדרך כלשהי…

הסיבה היחידה שמישהו שונא אותך זה רק בגלל שהוא רוצה להיות בדיוק כמוך…

חיוך, ואפילו אחד הכי קטן, יכול להציף מישהו באושר,

גם אם הוא לא בדיוק אוהב אותך.

כל לילה, מישהו חושב עלייך לפני שהוא עוצם את העיניים ונרדם…

בשביל מישהו מסוים – אתה הוא כל העולם …

בזכותך, יכול להיות שמישהו ממשיך לחיות…

אתה יחיד ומיוחד – בדרך שלך…

גם מהטעות הכי גדולה שתעשה עלול להתפתח משהו טוב אחד לפחות…

אם נדמה לך שהעולם מפנה לך את הגב, תתבונן שוב ותשים לב

שאתה הוא זה שמפנה את הגב לעולם…

 

כשאתה מרגיש שאין לך שום סיכוי להשיג משהו שאתה מאוד רוצה,

תאמין בעצמך ותראה שבמוקדם או

במאוחר אתה תשיג אותו…

תזכור תמיד את המחמאות שאתה מקבל ותשכח מכל ההערות האחרות…

 

תמיד תספר לבנאדם מה שאתה חושב עליו.
אתה תרגיש טוב יותר עם עצמך ברגע שהוא יידע את זה…

 

היום, לפני שאתה הולך לישון קרא שוב את הקטע ותפנים!

לא לשכוח לנסות למצוא את הטוב בכל אחד- לפרגן, לעזור ולאהוב!

 

 

 

המדריך יקריא את הקטע ויחלק את הפנקסים כך שכל חניך יקבל את הפנקס של הילד שיושב משמאלו. המדריך יסביר לחניכים שהם צריכים לכתוב לחניך ששמו רשום על כריכת הפנקס דברים טובים שיש בו, פרגונים אמיתיים מהלב- לא נחמד, מקסים… אלא טוב לב, אחראי וכו’…

כשחניך מסיים לכתוב, הוא מעביר את הפנקס לחניך שמימינו וכותב לו… עד שהפנקסים חוזרים לבעליהם.

אחרי שכל חניך מקבל את הפנקס שלו אפשר לתת להם קצת זמן לקרוא את מה שכתבו להם.

 

 

 

סיכום

ראיתם איך המילים הטובות שכתבו עליכם שימחו אתכם, תסתכלו איזה טוב זה עושה על הלב. תיקחו את זה לחיים שלכם, אפשר לפרגן גם בפנים, לשמח ולעשות הרגשה טובה לאחרים!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

בכי על החורבן

סיפור על האבל של עמ"י על חורבן בית המקדש שהיה לפני כמעט אלפיים שנה..

משחקים

פים פם פום

הסבר למשחק פים פם פום ושאלות מעניינות למשחק 🙂

דילוג לתוכן