מטרת הפעולה:
להדגיש לחניכים שאם אנחנו בחיים מתקדמים ומנצחים ועל ידי ההתקדמות והניצחון משהו אחר נפגע, זה לא שווה כלום! צריך להתקדם ולנצח בלי לפגוע באחר.
שלב א’:
החניכים ישחקו את המשחק ”נשיא סגן מזכיר”: מהלך: החניכים ישבו במעגל והמדריך יחלק לכל חניך כינוי או מספר לפי הסדר הבא: נשיא, סגן, מזכיר, 1 , 2, 3, 4, 5 …. עד לחניך האחרון. מטרתו של כל חניך היא להפוך לנשיא וזאת באופן הבא: הנשיא מכריז למשל: “נשיא – שלוש” מספר שלוש צריך לקפוץ מיד ולקרוא למישהו אחר. אם מישהו מתבלבל (טועה במספר או מתמהמה) הוא עובר לכסא האחרון וכל האחרים זזים כסא אחד עד למקום שהוא פינה. עכשיו- מי שהיה מספר 3 הופך למספר 2 מי שהיה מספר 4 הופך למספר 3 וכך הלאה. מכאן והלאה המשחק ממשיך עם המספרים החדשים. ככל שנבלבל את הנשיא יותר פעמים כך נתקרב לכיסא שלו מהר יותר.
אפשר לשחק עוד משחקים שבניצחון שלהם מישהו אחר נפגע כגון: חיי שרה, פינוקיו, תופסת שרשרת וכו’.
שלב ב’
החניכים ישחקו משחקים תופסת כיפים ועוד משחקים עם העיקרון ההפוך שההתקדמות היא בלי לפגוע באחר.
סיכום
שואלים את החניכים האם הם יודעים מה ההבדל בין המשקים ששיחקנו, החניכים עונים, ומסבירים להם שבחיים יש עליות והתקדמויות, נניח בחירות לוועד כיתה, נבחרתי לוועד כיתה, אם אני בוחר לעשות מזה רעש ומשהו נעלב מזה, זה לא שווה כלום, כי פגעתי באח שלי, באח מהעם שלי, אבל אם נבחרתי ואף אחד לא נפגע מזה, זה ההתקדמות והניצחון האמתיים.
תגובה אחת
המשחק של הנשיא לא כזה מובן