פעולה שניה במערך חודש שבט
מהלך הפעולה:
החניכים ישחקו: אקווקווה, הבקבוק, שתי כלבים ועצם, תפסוני, לעבור את הנהר
אחרי כל משחק המדריך ישאל את החניכים: מה המטרה במשחק? (לנצח, להנות, להתגבש, להבין את המסר יותר טוב, וכו.. אין תשובה אחת נכונה)
מגיעים למסקנה: לכל משחק יש מטרה (זה חלק מהכיף של המשחק… בלי מטרה אין עניין)
המדריך יעביר בין כל החניכים דף, וכל אחד שהדף מגיע אליו צריך לומר מטרה לדף (לדוגמא: לצייר עליו, לכתוב עליו, להדפסה, לקיפולי נייר, לעטוף משהו שביר וכו')
החניכים ישחקו קליעה למטרה: בהתחלה יצטרכו לקלוע למטרה מסוימת, ואח"כ לא יצטרכו לקלוע למקום מסויים..
שואלים: מה הקטע? סתם לזרוק את הכדור? זה גם הרבה פחות כיף… כי אין מטרה.
מסקנה: מה המטרה של השבט? בשביל שיהיה לנו כיף, בשביל שיהיה "קטע", אנחנו צריכות מטרה לשבט.
מה המטרה שלנו? דיון. (ושוב, אין תשובה אחת נכונה)
הכיוון הכללי: לקדש שם שמיים, להוסיף טוב בעולם – עם הכוח שלנו בתור קבוצה. לחזק ולתת כוחות לעשיית טוב לכל אחת באופן אישי. זו המטרה הכללית.
משימה: למצוא מטרה קטנה, חודשית, שנשתדל לקדם אותה. (תזכורת: עם מטרה הרבה יותר כיף) לדוגמא: לאהוב יותר אחד את השני, לעשות יותר מורלים, להפציץ יותר בנוכחות, להיות בשקט בתפילה וכו'.
כדי להפוך את המטרה למעשית נעשה דיון עם החניכים בדרכי הביצוע שלה. איך נעשה את זה? יש אפשרות שהמדריך ייתן פרסים ואז יהיה יותר מרץ, אם רוצים להפגין יותר נוכחות – אולי שכל חניך יתקשר לחניך אחר שפחות מגיע לפני הפעולה, וכו'.