פעולה שלישית במערך חודש שבט
עזרים:
- פתקים עם השמות של החניכים
- דפים שישמשו כאבנים לבניית בית המקדש
- כלי כתיבה לכתוב על הדפים את המעשים הטובים.
- תמונות של סתם אנשים גזורות מעיתונים
מהלך הפעולה:
בהתחלת הפעולה המדריך יחלק לחניכים פתקים. על כל פתק כתוב שם של חניך מהשבט, וכך יוצא שכל אחד מקבל שם של חניך (לא שם שלו). בשם הזה הוא ישתמש כל הפעולה…
החניכים ישחקו: פרלמנט (החניכות מתחילות לקלוט את השמות)
אני יושב על הכיסא (יש הסבר בערב כסאות)
מלך השמות
תופסת שמות
טמפה טמפה (עם השם ותנועה ולא עם סתם מילה)
קפיצות בחבל
המדריך יסכם: היה כיף להיות עם שמות של אחרים?
השם שלנו הוא חלק ממנו…
המדריך יביא כל מיני תמונות של אנשים גזורות מהעיתון. לכל איש בתמונה החניכים צריכים להמציא שם.
גם לשבט שלנו יש שם – דביר. מה זה דביר? דביר זה שם של בית המקדש.
זוכרים את הפעולה הקודמת? על מה המטרה? אז השם של השבט שלנו, דביר, הוא גם חלק מהמטרה שלנו… שהיא לקדם את בניין בית המקדש.. איך מקדמים את בניין בית המקדש?
עושים סבב עם השיר: —, איזה מצווה עשית היום? (— עונה) וואו, כל הכבוד. עשית מצווה חשובה מאוד. עשית מצווה חשובה ממש, הוספת אבן לבית המקדש!
אח"כ המדריך יחלק לכולם דפים בצורת אבנים, וכל אחד כותב משהו טוב שהוא עשה/יעשה לקידום בניין בית המקדש. תולים את כל האבנים על הקיר בצורת חומה.