חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עם ישראל

לביא פלס, סניף צפת

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ביחד יוצא 10! (פעולה)

מטרות
  • החניכים יבינו שיש לעם שלנו פוטנציאל אדיר – אבל כל אחד שפוגע והורס – הורס לכולם. וזה נכון גם לגבי השבט..
  • החניכים יבינו שמצד שני – כל אחד יכול לתרום מאוד לכולם – וביחד יוצא 10!

 

עזרים:
  • מקלות “קפלה” / “דומינו” – כמה שיותר.
  • ליפתניות.
  • סכינים חד”פ חזקים (לא הלבנים הפשוטים!) 
  • פירות / ירקות.
  • כפיות.
  • קערה גדולה וכף

 

שלב א’:

 חלקו לכל אחד כמות שווה של דומינו/קפלה ותגידו להם להעמיד את הכל אחד אחרי השני. אפשר בזוגות, מומלץ.

 קשרו (העמידו דומינו/קפלה) בין כל הקבוצות, כך שיווצר נחש ארוך של מקלות קפלה/דומינו.

 תנו לחניכים להתלהב, ושמרו על הסדר, ואז תפילו את הקפלה/דומינו הראשון, כך שהכל יפול אחד אחרי השני.

 הסבירו לחניכים שכל ישראל ערבים זה לזה, לעם שלנו יש פוטנציאל אדיר – אבל כל אחד שפוגע והורס – הורס לכולם. וזה נכון גם לגבי השבט.. (תנו דוגמאות)

 

שלב ב’

חלקו לכל חניך ששטף ידיים בברז הקרוב: ליפתנית, פרי, סכין.

 

ספרו להם סיפור כזה:

משפחה אחת עם מספר ילדים (ע”פ מספר הילדים שנמצאים בפעולה) היתה מאוד מיוחדת. כל ילד היה מוכשר, כל אחד במשהו אחר. (תתחילו לפרט…) פעם אחת אמם יצאה לקניות וכולם נשארו בבית לבד, כל אחד בעיסוקיו. במהלך הזמן התפתח ריב בין שני אחים, אחד זרק כרית על השני שפגע ב..מדף הכלים… ההרס היה נוראי. לקח להם מספר דקות לקלוט את חומרת המצב, ואז כולם פרצו בצעקות אחד על השני ובהאשמות, ובחששות מתגובת הוריהם (תעשו משהו מצחיק). לפתע הקטן בחבורה הציע שפשוט כל אחד יתרום בכישרון שלו ויחד יתקנו את שנעשה. ובאמת, אחד אחרי השני, לאט לאט, הם החזירו הכל כבראשונה (גם אם לא כל הכישרונות מתאימים לתחום התיקון – תמציאו עבודה בשביל כל אחד, כיד הדמיון והצחוק..:)), וכשאמם חזרה – הכל היה יותר 10 מ-10!!

עכשיו שימו לב: תנו שם לכל אחד מילדי המשפחה שתואם שם של אחד החניכים המשתתפים בפעולה. הסבירו לחניכים לפני הסיפור(!) שכל פעם שהם שומעים את שמם – שיחתכו מספר חתיכות מהפרי שבידיהם.

* השתדלו להגיד כמה שיותר פעמים את השמות של הילדים.

* אם אתם רוצים משהו יותר קל – תביאו להם ירקות ולא פירות, אבל תביאו ירקות שהסלט שיצא מהם יהיה טעים..;)

 

לסיום

ערבבו את כל החתיכות בקערה הגדולה, וחלקו לחניכים סלט מעשה ידיכם וכפית, שיאכלו בהנאה מרובה, ותוך כדי כך סיימו את הפעולה בלהגיד להם שכל אחד יכול לתרום מאוד לכולם – וביחד יוצא 10!

וזה שוב נכון מאוד גם לגבי המצב בשבט..

בקשו מהחניכים הפעם לתת דוגמאות לשיתוף פעולה בין כל החניכים / תרומה לשבט. בתיאבון!

צ’ופר

 “כל ישראל ערבים זה לזה” ביחד – נעשה את הדברים הגדולים ביותר בעולם!!!

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

פרח לב הזהב

כמה אנחנו מוכנים להשקיע בשביל ההורים שלנו ובשביל אנשים שאנחנו אוהבים? סיפור מרגש!

בין המיצרים

מקור עוסק בבין המצרים.
משל למנהגי האבלות בשלושת השבועות

דילוג לתוכן