רעיונות לפעילויות "ערב"

אביטל כהנא

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחק, ערב, פעולה, צ'ופר, קטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב צבעים- להיות חלק מכלל

פעולה חמישית במערך חודש שבט

עזרים:
  • אקווהקווה גדול מקיפולי נייר, שבמקום עתידות / שאלה /משימה יש צבעים.
  • דפים וכלי כתיבה
  • בלון ורוד
  • מנדלה מצולמת בהגדלה על 4 דפי A3 או דפי רצף
  • צ'ופר
שלב א':

משחקים תופסת צבעים

שלב ב':

כל פעם פותחים את האקווקווה בצבע אחר, ומשחקים במשחק לפי הצבע-

שחור – כן לא שחור לבן

ירוק – צפרדע – תחרות קפיצות צפרדע ומי עושה קווה קווה הכי חזק
או
מקריאים את הסיפור האיש הירוק וכל פעם שאומרים "ירוק" צריך לקרקר כמו צפרדע. האיש הירוק:

היה היה פעם, בעיר ירוקה, גר לו איש אחד, איש ירוק. האיש הירוק גר בבית ירוק עם דלת ירוקה וחלונות ירוקים הייתה לו אישה ירוקה ושני ילדים ירוקים ובלילות הוא היה ישן במיטה הירוקה שלו וחולם חלומות ירוקים-ירוקים יום אחד קם האיש הירוק בבקר ירוק, נעל נעליים ירוקות, לבש חולצה ירוקה ומכנסיים ירוקים על ראשו חבש כובע ירוק ויצא החוצה האיש הירוק נכנס לאוטו הירוק שלו ונסע בכביש הירוק במהירות ירוקה מצד אחד של הכביש ראה האיש ים ירוק ומצד שני המון פרחים ירוקים זה היה יום יפה, והאיש הירוק שמח ושר שירים ירוקים ועשן סיגריה ירוקה עם עשן ירוק ואז ראה האיש הירוק, שעל שפת הכביש עומד איש כחול האיש הירוק עצר את האוטו הירוק שלו ושאל את האיש הכחול "הי" איש כחול מה אתה עושה פה? "אני" אמר האיש הכחול אני מסיפור אחר..

כחול – ים יבשה

אדוםשחורים ואדומים

צהוב – התחברתי עם במבה

כתום – הגזר

חום – לכתוב כמה שיותר דברים חומים שיש בחדר תוך דקה

ורוד – משחקים 21 עם בלון ורוד

שלב ג':

מדפיסים מנדלה גדולה ומחלקים אותה לרבעים שווים. מחלקים את השבט לארבע וכל קבוצה צריכה לצבוע רבע מנדלה.

או: פורסים נייר רצף ומביאים לכל אחת בשבט צבע אחד שרק בו היא יכולה להשתמש והמשימה היא לצייר ציור אחד גדול על הנייר רצף עם כל הצבעים.

צ'ופר:

מקריאים את הצ'ופר: *

רציתי לצבוע לי קיר גדול,

וחשבתי: "אין בעיה, אני יכול!".

אבל כשהתחלתי את העבודה,

גיליתי שזו מלאכה לא פשוטה.

בהתחלה מרחתי כחול, אבל אז,

ראיתי שחסר לי צבע קצת עז.

צבעתי באדום, שקצת יבלוט,

וראיתי בברור שחסר לי עוד.

שמתי קצת ירוק, משהו חי,

ועדיין זה לא מצא חן בעיני.

אז בשביל הרצינות, הוספתי שחור,

אבל היה חסר לי קצת אור…

לכן הוספתי גם קצת לבן,

ואחר כך צהוב, וסגול כמובן.

וכך הוספתי עוד ועוד צבעים,

והשתדלתי- כל צבע במקום המתאים.

וכשגמרתי את כל הצביעה

הקיר יצא בכלל לא רע!

אז חשבתי, ואחרי כמה זמן,

אני חושב שתפסתי את העניין-

רק כולם ביחד- כל הצבעים,

עשו את הקיר למשהו מקסים.

והצבעים- לגמרי שונים אבל כל אחד,

הוסיף לקיר נופך מיוחד.

סיכום:

מסכמים: במסע ראינו שאנחנו חלק מתנועה גדולה, ועכשיו אנחנו רואות שכל אחת מאיתנו חלק מהשבט, וכל אחת מוסיפה משהו מיוחד שאף אחת אחרת לא יכולה להוסיף. כל אחת משמעותית, וכל פעולה שהיא באה וכל דבר שהיא משתתפת בו היא מוסיפה לכולן. כי זה השבט שלנו – השבט הוא לא משהו שהוא מעצמו, לבד, השבט זה אנחנו בעצם. אם אנחנו נבוא ונשתתף – השבט יהיה כיף ומשותף לכולן. אנחנו – זה זה ממש השבט.

 

* אם רוצים להשקיע בצופר, אפשר לחתוך את הקטע לכמה חלקים- כל 4 שורות ב 1/8 A4.  ולכל קטע מחברים שקף באותו הגודל. ועליו מציירים בהתאם לכיתוב.
מחברים את הקטעים כשלמטה ההתחלה ולמעלה הסוף. ואז למעלה רואים את הציור השלם- מורכב מהציורים והצבעים על השקפים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

העין הטובה של הרב קוק

כולם חשבו שהם חוטאים רשעים, והרב קוק הוא זה שידע לראות באותם קיבוצניקים את האמת הפנימית.

דילוג לתוכן