פעולה שישית במערך חודש שבט
עזרים:
- משימות לשרשרת משימות
- אבני דומינו / קפלות
- שלט גדול עליו כתוב אפקט הדומינו
- שלט גדול עליו כתוב אפקט השבט
מהלך הפעולה:
החניכים ישחקו: טלפון שבור
פירמדה אנושית
כסאות בשכיבה
זרם
שרשרת משימות (מצורף בנספחים)
המדריך יביא לחניכים אבני דומינו או קפלות, והם צריכים לבנות דומינו כמה שיותר ארוך בלי שייפול…
לסיכום:
פורסים על הרצפה שלט שכתוב עליו אפקט הדומינו. ושואלים אותן אם הן יודעות מה זה. מסבירים שאפקט הדומינו זה אומר שאבן קטנה אחת יכולה להפיל את כל האבנים, כמו שראינו בדומינו שבנינו. אפשר גם לספר שעשו פעם ניסוי אם אבן קטנה של דומינו יכולה להפיל בניין. מה אתן אומרות? היא יכולה? כן! עשו ניסוי והוא הצליח. איך? בנו כמו דומינו שאנחנו בנינו, רק שכל פעם האבן דומינו היתה קצת יותר גדולה, עד שהאבן האחרונה היתה ממש ענקית – בניין שלם! הפילו את האבן הראשונה, היא הפילה את זאת שאחריה.. וכן הלאה.. והבניין התמוטט!
בפעולה הקודמת ראינו שכל אחת משמעותית ומוסיפה. עכשיו אנחנו רואות שכל אחת לא רק משמעותית ומוסיפה – אלא יש לה השפעה עצומה על השבט, קוראים לזה אפקט השבט (פורסים שלט שכתוב עליו אפקט השבט ליד השלט של אפקט הדומינו) ולא רק על השבט – יש לה השפעה אפילו על בניין! ילדה אחת מהשבט שלנו יכולה להשפיע אפילו על התנועה, העם והעולם. ההשפעה יכולה להיות גם רעה… צריך תמיד לזכור שיש לנו השפעה, ואם אנחנו עושות משהו רע אנחנו יכולות להפיל את כולן איתנו, ולעומת זאת אם אנחנו רוצות לעשות משהו טוב יש לנו כוח עצום! כי אנחנו יכולות להשפיע על שבט שלם, ואפילו על תנועה או עם שלם.