חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: בין אדם לחברו
סוג פעילות: ערב
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב משחקי ילדות של פעם+ תכנון של החופש הגדול:

שלב א’:

המדריך יפתח בדיון עם החניכים- איך תבלו שבוע בחופש ללא מחשב?
כמה משחקי קופסה יש ואיזה ?
מה עשו פעם? פעם שיחקו בחוץ במה שיש דוג’ 5 אבנים, קלאס..

 

שלב ב:

הכרת שני משחקי ילדות- אפשרות לבחור משחק אחד בתוך מבנה ואחד בחוץ.

טלפון שבור-חבורת הילדים יושבת בשורה, או במעגל. בוחרים מי מתחיל ראשון, עליו לבחור מילה ארוכה ומסובכת וללחוש אותה לאוזנו של זה שיושב/ת לידו לפי הסדר. הבא אחריו, לוחש את מה ששמע וכך הלאה עד הילד/ה האחרון/ה. על הילד האחרון לומר מה שמע. במידה וזו המילה המקורית – הטלפון לא נשבר. במידה והגיעה מילה אחרת לאחרון – בודקים לפי הסדר, היכן ‘נשבר’ הטלפון…

גולם במעגל – כל הילדים יושבים במעגל כשילד אחד מסתובב מחוץ למעגל. הילדים במעגל שרים: “אין לנו גולם במעגל, אין לנו גולם במעגל…”, באותו הזמן, הילד שמחוץ למעגל מדלג מסביבו כשבידו מטפחת או בגד, ועליו להניח אותו מאחורי אחד הילדים מבלי שזה ירגיש בכך ולהמשיך להסתובב מסביב למעגל.
הילדים שבמעגל יושבים כשפניהם לפנים. אסור להם להפנות ראשם לאחור או להניח ידיהם מאחורי גבם. ברגע שהילד ששמו מאחורי גבו את המטפחת מבחין בכך, עליו לקום ולרדוף אחרי הילד שהניח אותה, ולנסות לתפוס אותו, לפני שהלה משלים את ההקפה ותופס את מקומו.
אם הילד שמאחורי גבו הונחה המטפחת תפס את הילד שהניח אותה, הוא חוזר ומתיישב במקומו, והילד המדלג ממשיך להסתובב סביב המעגל ומחפש להניח את המטפחת מאחורי ילד אחר.
אם הילד שמאחוריו הונחה המטפחת לא תופס את הילד המדלג והאחרון משלים את הסיבוב ומתיישב במקומו, אזי הילד שמאחוריו הונחה המטפחת הופך להיות הילד המדלג. היה והילד שמאחוריו הונחה המטפחת לא שם לב לכך, והילד שהניח את המטפחת סיים סיבוב שלם, אזי הילד שלא שם לב נכנס ומתיישב בתוך המעגל והוא ה”גולם” במעגל…
הילד שהניח את המטפחת מקבל עוד סיבוב. אז ישירו הילדים במעגל: “יש לנו גולם במעגל, יש לנו גולם במעגל…”.

דג מלוח – אחד הילדים עומד, שעון על עץ או קיר, כשעיניו עצומות, בגבו לשאר המשתתפים שנמצאים במרחק מה ממנו, ומכריז: “אחת, שתיים שלוש – דג מלוח!”.
שאר הילדים עומדים במרחק כמה מטרים ממנו בקו ההתחלה.
בזמן שה”עומד” מכריז את הסיסמא, עליהם להתקרב ככל שיספיקו למקום שבו הוא “עומד” (במטרה “לגעת” במקום שעליו נשען). כאשר ה”עומד” מסיים להכריז ומסתובב כשפניו אל שאר הילדים, עליהם לקפוא במקומם ולא לזוז. אם הוא רואה את אחד הילדים זז, הוא מחזיר אותו לקו ההתחלה.

5 אבנים, הרצל אמר, יש לנו תיש, פרה עיוורת ועוד..

משחקי חוץ –

עמודו, מחניים, 21 , הקטרים באים, תפסוני, קלאס, 3 מקלות

חיי שרה- לתחילת המשחק, המשתתפים זורקים כדור משחק לאוויר. הילדים מחכים שהכדור ייפול על הרצפה שלוש פעמים ואז אלו הקרובים לכדור מנסים לתפוס אותו. המשתתף שתופס את הכדור יכול לזרוק אותו על משתתף אחר. אם הוא פגע – הנפגע נפסל, יוצא (זמנית) מהמשחק, והופך לשבוי שלו. אם הנפגע תפס את הכדור (מהאוויר) – הזורק נפסל והופך לשבוי של התופס. מי שנפסל יכול לחזור למשחק כאשר פוסלים את שובהו.

 

אפשר גם לשחק משחקים אחרים שעולים לכם בראש או משחקים אותם מעלים הילדים.

שלב 3: תכנון נכון של החופש

להכין עם החניכים לו”ז לחופשת הקיץ כל ילד יעצב את הלו”ז כרצונו וימלא את הלו”ז על פי הדברים שהוא הולך לעשות בחופש. כל מדריך יוכל לתת רעיונות לחברי הקבוצה כמו: נסיעה לדודים, נסיעה לטיול, ללכת לספריה וכו’.
כדאי להביא לוחופש מוכן שבו כבר מצויינים ימי המחנה, פעילויות סניפיות, שבטיות ועוד..

 

שלב 4: צ’ופר

מוסר השכל שלמד רבי ישראל סלנטר מסנדלר פשוט.

בשעת לילה מאוחרת בעיר וילנה,

צעד רבי ישראל מביתו לעבר בית המדרש לעסוק בתורה ולהתבודד עם קונו.

לפתע הבחין באור קטן מהבהב מתוך חנותו של הסנדלר.

תמה רבי ישראל על כך שהסנדלר ממשיך בעבודתו בשעת לילה כה מאוחרת.

נכנס רבי ישראל לחנותו של הסנדלר ומצאו יושב ומתקן נעליים לאור הנר.

ברכו רבי ישראל לשלום ושאלו: אמור נא לי,

מפני מה הנך יושב בשעה כה מאוחרת ומתקן נעליים?”
”רבי”, השיב הסנדלר בפשטות- ”כל זמן הנר דולק אפשר עוד לתקן…”
נרעד רבי ישראל עד עמקי נפשו, וראה בדבריו של הסנדלר רעיון עמוק ונפלא,

ומוסר השכל כביר. ואמר לעצמו: אכן! מה מאוד נכונים הם דבריו של הסנדלר.

כבר אמר שלמה המלך עליו השלום: ”נר ה’ נשמת אדם”-

הרי נשמתו של האדם משולה לנר, וכל זמן שהנשמה שוכנת באדם ודולקת בתוכו,

עליו לעמול ולתקן את מעשיו ודרכיו.

 

2- ניצול זמן

תארו לעצמכם שיש בנק המזכה אתכם בכל בוקר בסכום של 86,400 ש”ח.

היתרה אינה עוברת מיום ליום. כל סכום שלא הוצאתם בכל לילה במשך היום, נ מ ח ק.
מה הייתם עושים? מוציאים כל שקל כמובן

לכל אחד מאתנו בנק שכזה.
שם הבנק: ז מ ן
בכל בוקר אנו מזוכים ב- 86.400 שניות. בכל לילה ממה שלא נוצל לטובה, הולך לאיבוד.
בכל לילה מה שנותר נמחק.
אם לא השתמשתם במה שהיה בחשבון ההפסד כולו שלכם
אי אפשר לחזור אחורה, גם אי אפשר למשוך כנגד המחר

, על חשבון הזמן שניתן לנו בכל יום. בהווה מוכרחים לחיות
השקיעו את זמנכם, על מנת להשיג ממנו את מירב הבריאות,

האושר וההצלחה בעתיד השעון מתקתק.
נצלו את הזמן, ה י ו ם !!
על מנת להבין מהו ערכה של שנה אחת שאלו תלמיד שנשאר כיתה
על מנת להבין מהו ערכו של חודש אחד שאלו תלמיד שאבא שלו יצא למילואים.
על מנת להבין מהו ערכו של שבוע אחד שאלו עורך של עיתון אחד
על מנת להבין מהו ערכה של שעה אחת שאלו חבר שפספס תוכנית אהובה.
על מנת להבין מהו ערכה של דקה אחת שאלו את האדם שפספס רכבת.
על מנת להבין מהו ערכה של שניה אחת שאלו אדם שניצל מתאונת דרכים.
על מנת להבין מהו ערכה של אלפית השניה שאלו את הספורטאי שזכה במדליית כסף.

תבינו מהו ערכו של רגע ותוקירו אותו יותר, אם לקחתם אותו עם אדם מיוחד, אדם יקר
זכרו הזמן אינו ממתין לשום אדם,
האתמול הוא היסטוריה,
המחר אינו ידוע,
. PRESENT לכן באנגלית קוראים לזמן הווה: היום הוא מתנה,

הראו לאנשים היקרים שאכפת לכם.

זכרו: ניצול טוב של הזמן, היא המפתח לעולם מאושר ומושלם.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

עיתון בית הספר

קטע עוסק באחריות חברתית.
גדי התהלך בחדר מחשבים כשעל מצחו נחרשים קמטים:
הוא עורך את עיתון בית הספר, מחר העיתון אמור להופיע, ועדיין אין לו כותרת ראשית.

דילוג לתוכן