פעולה ראשונה במערך "בול פגיעה"
מטרות:
החניכים יחליטו על מטרה שהם רוצים להשקיע בה בזמן הקרוב, השבט יחליט על מטרה משותפת, וייקבעו שלבים בדרך למטרה.
עזרים
- מטרה וחצים מתאימים
- פתקי מטרות (נספח לבנים , נספח לבנות)
- כלי כתיבה
- בריסטול גדול וטוש
- צ'ופרים (מצורפים בנספחים)
פתיחה:
המדריך יתחיל בסבב בו כל חניך יאמר משהו טוב שהוא רוצה שיקרה, ויאמר זאת כאילו זה קרה כבר.
שלב ראשון: משחקים
משחק ראשון: משחק התנועות – חניך אחד ייצא והמדריך יחליט על מישהו שיעשה תנועות וכולם אחריו, החניך שיצא יחזור ויצטרך לגלות מי משנה את התנועות.
משחק שני: קליעה למטרה – המדריך יביא קליעה למטרה / יכין מדברים שיש בסניף… לכל חניך יש שלושה ניסיונות לקלוע למטרה.
סיכום של המשחקים – כשחניך יצא, אם הוא לא היה רוצה לגלות מי משנה את התנועות, הוא היה יודע? ומי שלא ירצה לפגוע בול באמצע, יצליח?
בשביל להצליח אנחנו צריכים שתהיה לנו מטרה, כדי שנדע לאן ללכת ומוטיבציה לעשות את זה.
שלב שני: הצבת יעדים
המדריך יחלק פתקים (בנספח): מטרה שאני רוצה להגיע אליה ומה אני צריך לעשות בשביל זה, מטרה שאני רוצה שעמ"י יגיע אליה ומה אני יכול לעשות בשביל זה.
אחרי שכולם יכתבו, מי שרוצה יכול לשתף, ואז החניכים יחליטו ביחד על מטרה שהם רוצים להגיע אליה בתור שבט (דוג': יותר כיף בפעולות, יותר הקשבה, יותר גאוות יחידה, יותר הגעה, יותר עזרה אחד לשני…) כותבים את המטרה על בריסטול שיהיה לנו מול העיניים בהמשך ומתחתיה כותבים מה צריך לעשות בשביל להגיע אליה.
את הפתקים שומרים במקום שרואים כל הזמן, על היומן, על הטלפון, על הדלת של הארון, ליד המיטה – במקום שאין סיכוי לשכוח לאן אני רוצה להגיע.
לסיכום: יוצאים לדרך:)
עכשיו כשיש לנו מטרה ברורה וגם מסלול, נשאר רק ללכת… והגיע הזמן לעשות את זה!
מה שאמרנו שעושים בשביל עצמנו ובשביל עמ"י: להתחיל כבר עכשיו! לפני שיוצאים מהסניף אם אפשר:)
מה שבשביל השבט: גם, לפעולה הבאה אנחנו כבר מגיעים מוכנים:)
מחלקים צ'ופרים- הלוגו של המערך