חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

לשחרר את פולארד! (פעולה)

מטרות הפעולה:
  • להמחיש לחניכים את מצבו הקשה של יהונתן.
  • לחזק את יהונתן ע”י מכתבים וציורים שישלחו לו החניכים.
  • לחזק את המטה להצלת יהונתן פולארד עי התרמות למטה.
  • ליידע כמה שיותר אנשים על פרשיית פולארד ועל תרומתו של יהונתן להצלת המדינה.

 

 

עזרים:
  • אביזרים להצגה
  • דפים חלקים
  • עטים/טושים/צבעים
  • דפי תרגום משפטים
  • עצומה

 

 

 

מהלך הפעולה:

נציג לחניכים את ההצגה הבאה:

יונתן יושב בבמה ולידו שומר.

שומר: שלום, מה שמך?

יהונתן: יהונתן פולארד

ש: כמה זמן אתה יושב כאן?

י: 29 שנים

ש: 29 שנים??? זה המון זמן מה עשית שקיבלת כזה עונש קשה?

י: נעמד ומתחיל לספר:

זה היה לפני בערך 30 שנה התחלתי לעבוד בשירות הביטחון האמריקני..

תוך כדי עבודתי נחשפתי למידע שאם לא הייתי מעביר אותו לישראל היא הייתה מושמדת!

מתוך הרגשת מחוייבות לשלום מדינת ישראל ומתוך נאמנותי אליה התחלתי להעביר את המידע לישראל. ואז נתפסתי ונכלאתי.

רופא נכנס לבמה בודק את יונתן ואז אומר:

רופא: ווי ווי ווי מה אני רואה כאן?! יש לך לחץ דם גבוה, דלקת פרקים, דימומים דלקות אתה חייב להתפנות בדחיפות לטיפול בבית חולים! איך יש לך כ”כ הרבה תחלואים? הרי אתה כאן רק 5 שנים…

י: הלוואי אני כאן 29 שנים ומעולם לא קיבלתי טיפול רפואי הולם…

קריינית מס 1+קריינית מספר 2 עולות לבמה ויונתן, הרופא והשומר בפריז

קריינית מס 1:

העונש הרגיל על מעשהו של יהונתן הוא 5 שנות מאסר עונשו של יהונתן על מעשהו הוא לא צודק וחסר תקדים. כיום מצבו הבריאותי של פולארד קריטי והוא מובהל לבית החולים לעיתים תכופות.

כעת נאמר כולנו פרק תהילים ותפילה לשחרורו ולרפואתו.

פרק תהילים קכ”א:

א  שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת:
אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים–    מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי.
ב  עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה–    עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.
ג  אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ;    אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ.
ד  הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן–    שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל.
ה  יְהוָה שֹׁמְרֶךָ;    יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ.
ו  יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה;    וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה.
ז  יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע:    יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ.
ח  יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ–    מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם.

 

 

יהי רצון מלפניך ה’ א-לוקינו וא-לוקי אבותינו, שבכוח שתיים ועשרים אותיות תורתך הקדושה שקבלנו בהר סיני, תפתח ליהונתן בן מלכה:

שערי ארוכה ומרפא ,שערי בריאות, שערי גילה, שערי גאולה, שערי דרור, שערי הוד והדר, שערי זכות, שערי חמלה, שערי חדוה, שערי טובה, שערי ישועה, שערי כפרה, שערי לב-טוב, שערי מחילה, שערי נעימות, שערי סמיכה, שערי עזרה, שערי פדות, שערי צדקה, שערי קדושה, שערי רחמים, שערי שמחה, שערי תשובה, ויזכרו לפניך כל צדקותיו אשר עשה למען עם ישראל,

ויעלו לפני כסא רחמיך להמליץ טוב בעדו ולזכות יחד עם אשתו אסתר יוכבד בת רייזל ברכה לבנות בית נאמן בארץ ישראל .

ויזכו לבנים ולבנות בריאים ושלמים. ויתקדש שמך ברבים ויתקיים בו הפסוק:

“הוציאה ממסגר נפשי להודות את שמך”.

 

עשה למען ימינך, עשה למען צדקתך, עשה למען קדושתך, עשה למען שכינתך, עשה למען שמך, עשה למען תורתך.

“יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה’ צורי וגואלי”.

 

 

 

יהונתן סיפר שהדבר שבזכותו הוא נשאר בחיים על אף מצבו הקשה בכלא הוא הציורים והמכתבים שילדי ישראל שולחים לו. לכן כעת נכין כולנו מכתבים וציורים ליהונתן. את המכתבים יש לכתוב באנגלית בלבד כי בית הכלא האמריקאני לא מאשר לכתוב ליהונתן בעברית. לבנות שמעוניינות בצד הבמה יחולקו דפים עם משפטים המתורגמים לאנגלית שאפשר להשתמש בהם לצורך כתיבת המכתבים.

לאחר מכן נחתום כולנו על עצומה שבה אנו מבקשים בראש הממשלה לפעול לשחרורו שח יהונתן. (את העצומה על המדריך להכין לפני הפעולה ולתת לחניכים רק לחתום עליה.)

 

אנגלית

עברית

I miss you

אני מתגעגעת אליך

I love you

אני אוהבת אותך

You did something good and important

אתה עשית מעשה טוב וחשוב

You saved Israel

אתה הצלתה את מדינת ישראל

I want you to get out of prison

אני רוצה שתשתחרר

You were brave

עשיתה מעשה אמיץ

You are important to us

אתה חשוב לנו

Well done

כל הכבוד לך

You are a Tzadik

אתה צדיק

We are doing what we can to help you

כולנו פועלים למענך

 

 

לאחר סיום החתימה על העצומה הבנות שמעוניינות לעשות רישום וקבלת פנקסי התרמה.

את פנקסי ההתרמה ניתן להשיג אצל המטה להצלת יהונתן פולארד

מומלץ להגיד לחניכים שבכל בית שהם מתרימים שיספרו קצת על פרשת פולארד כדי ליידע כמה שיותר אנשים על העוול שנעשה לו.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

תו נכה

האם אנחנו מתייחסים יפה לאדם ששונה ממנו?
הסרט מספר את סיפורו של עוז, בחור נכה ברגליו המנסה, בעזרת אחיו, להתגייס לצבא אך נתקל בקשיים ובחוסר הבנה.

דילוג לתוכן