כרטיס דאבל צד אחורי

אביטל כהנא

נושא: בין אדם לחברו
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

תקשיבו!! (פעולה)

עזרים:
  • משהו שמסמל את הנסיכה פחזניה
  • משהו שמסמל את הארמון
  • דף משימות לכל קבוצה
מהלך הפעולה-

מתחילים בסיפור על הנסיכה פחזניה. כדי לספר את הסיפור כדאי להביא משהו שיסמל את הנסיכה, זה יכול להיות בובה, או בובת פליימוביל, ואפשר גם דף גזור שעליו מצוירת נסיכה. בנוסף יהיה גם דף עליו מצויר ארמון. (אפשר להדפיס כמובן)

הסיפור: היה היתה פעם נסיכה ושמה פחזניה. (מראים להם את הנסיכה) הנסיכה פחזניה רצתה מאוד לצאת מהארמון, כי אף פעם בחיים שלה היא לא יצאה החוצה לבד אפילו פעם אחת. אך אביה המלך התנגד ואסר עליה לצאת לבד. אבל פחזניה היתה נסיכה שובבה ויום אחד היא טיפסה על חומות הארמון וברחה (מראים את הציור של הארמון ועושים כאילו פחזניה מתרחקת ממנו) היא טיילה ברחבי העיר ונהנתה מאוד. אבל כשרצתה לחזור הביתה.. היא לא מצאה את הדרך! פחזניה הבינה שהיא הלכה לאיבוד! ולכן, אתם צריכות לעזור לפחזניה לחזור הביתה!

מניחים את הנסיכה פחזניה במרחק של כמטר מהארמון. מסבירים לחניכים שכל משחק/משימה שנעשה בפעולה תקדם קצת את פחזניה בדרך לארמון, והמטרה שלנו זה שהיא תגיע אליו! אחרי כל משחק נקדם את פחזניה קצת עד שהיא תגיע לארמון בסוף הפעולה.

  • משחקים המלך אמר, רק עם שניים או שלושה מלכים. המלכים לא צריכים להיות מתואמים.
  • משחקים אנדרלומסיה – המדריך מחלק לכולם פתקים עם משימות, רק שהמשימות מנוגדות. עושים שלוש ארבע ו, ויש לחניכים נגיד דקה לבצע את המשימות, משימות מנוגדות. לדוגמה: לסדר את הכיסאות במעגל, לסדר את הכיסאות בטור וכו'.
  • משחק המשימות, אבל רק במילים. ככה שעל כל הפתקים יהיה כתוב: כשאתה שומע מישהו אומר ____ תגיד ______
  • טלפון שבור
  • מתחלקים לקבוצות ולכל קבוצה מקבלת דף של משימות לעשות, הקבוצה שמסיימת ראשונה – מנצחת.
    אומרים להם לקרוא את כל המשימות לפני שהן מתחילות.
  1. להסתדר בטור לפי החודש בו נולדתם.
  2. לשיר מורל לשבט דביר.
  3. כל הקבוצה קופצת 10 פעמים על רגל אחת.
  4. לבקש מהמדריך עט ודף.
  5. כל חברי הקבוצה צריכים לצייר עיגול על הדף.
  6. עליכם לגלות מי שר את השיר שרקדנו עליו בחודש ארגון
  7. לקפוץ כל הקבוצה כמו צפרדע ולעשות "קווה קווה".
  8. לעשות פירמידה כל הקבוצה.
  9. לחשב את הגימטריה של השם שלכם ולכתוב אותה על הדף.
  10. לחשב כמה זה יוצא הגימטריה של כל השמות ביחד.
  11. לשיר כל הקבוצה "יונתן הקטן".
  12. רוצו במגרש 3 סיבובים כל הקבוצה.
  13. עליכם לספר למדריך את הסיפור אליעזר והגזר
  14. עליכם למצוא 3 עלים שונים (אסור לקטוף יותר מ3 עלים!!)
    עליכם לעשות רק שתי משימות מכל המשימות שכתובות פה.
לסיכום

הפואנטה במשימות היא שאמרנו בהתחלה שלפני שהם עושים את המשימות הם צריכים לקרוא את כולם, אבל לרוב החניכים לא עושים את זה, ורק בסוף הם מגלים שכתוב בסוף הרשימה שהם בכלל צריכים לעשות רק 2 משימות מתוך הרשימה…

מסכמים: איך הנסיכה פחזניה מלכתחילה לא היתה מאבדת את הדרך? אם היא היתה מקשיבה!! בכל המשחקים היינו צריכים להקשיב אחד לשני.

וזה הסוד. אם מקשיבים אחד לשני, ובעיקר למדריך, אז יהיה לנו כיף ונאהב להיות ביחד. לא כשכל אחד עושה מה שהוא רוצה. כי אז אולי למישהו אחד כיף לקצת זמן – אבל לכל השאר לא…

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

לשמור על הבלון

לכל חניך יש בלון והוא צריך לשמור עליו מפני פיצוץ, המנצח הוא השורד עם בלון.

דילוג לתוכן