“ומשרשי המצווה : לפי שעיקר היות האדם נברא בעולם הוא מפני החוכמה כדי שיכור בוראו,
על כן ראוי לבן אדם לכבד מי שהשיג אותה…
אפילו זקן אשמאי, כלומר, שאינו חכם, הוא בכלל המצווה שראוי לכבדו,
מפני שברוב שניו (=השנים הרבות שחי) ראה והכיר קצת במעשה ה’ יתברך ונפלאותיו ומתוך כך ראוי לכבדו…”
(ספר החינוך מצווה רנ”ז)
“רבי יוחנן היה קם מלפני זקנים נכרים. שאמר: כמה צרות ומקרים עברו עליהם, וראו ניסים הרבה ומופתים.”
(קידושין דף ל”ג)