חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אחדות

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברו
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

כחול אשר על שפת הים (פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול

מטרות הפעולה:

החניכים יפנימו חשיבות האחדות בשבט ואת העובדה שלכל אחד החניכים יש מה לתרום לכלל.

 

 

מהלך הפעולה:

נחלק את החניכים ל 2קבוצות, כל קבוצה מקבלת 3 “מוצרים” ועליה להכין פרסומת לכל מוצר:
מכונית

כלב
אדם

לאחר הצגת הפרסומות נשאל את החניכים:

 

לאילו נקודות התייחסתם בפרסום כל נושא?
נראה כי בפרסום המכונית החניכים התייחסו רק לצדדים החיצוניים (אין למכונית פנימיות).

בפרסום הכלב התייחסנו גם לצדדים חיצוניים אך גם נגענו קצת יותר לפנימיות, לתכונות (כגון נאמנות, חביבות וכו’).

בפרסום האדם- האם נגענו במשהו פנימי או ב- 2 הרבדים כמו אצל הכלב?

מה מייחד את האדם? הרי אנו מרגישים שבאדם יש משהו יותר גדול, יותר פנימי.

נגיע עם החניכים למסקנה שלא משנה איזה אדם נפרסם – צעיר או מבוגר, בריא או חולה, בעל מוגבלות או בעל הפרעה נפשית – לכל אחד יש מה שמייחד אותו מכל שאר בני האדם.

 

 

 


נחלק את החניכים לקבוצות ולכל קבוצה נחלק ירק אחר (רצוי שיהיו כמה שיותר קבוצות וירקות).

כל קבוצה תחשוב מהם היתרונות של הירק שקיבלה.
החניכים יציגו את היתרונות של כל ירק.

(ניתן לבקש מכל קבוצה לחתוך את הירק שלהם לחתיכות קטנות-מוסיף מאוד אך מצריך יותר התארגנות).

כשהחניכים יסיימו נניח במרכז את כל הירקות ונשאל: מה זה? התשובה היא כמובן סלט.

דיון:

  • האם צריך את כל הירקות לסלט ?
  • האם יש ירק שאפשר לוותר עליו?
  • האם הסלט היה טעים אם כל הירקות היו הופכים למלפפון לדוגמא?

נסכם את הדיון:

כמו הירקות כך גם כלאדם שונה מחברו. זה היתרון שלנו; אחרת לא היה צריך את כל בני האדם בעולם.

איך בני האדם יוכלו ליצור חברה מגוונת אם כולם יהיו אותו דבר?

 

 

 


כל אחד מאיתנו הוא אדם מיוחד, לא משנה מי הוא ומאיפה הוא בא.

אבל אם כל אחד יישאר מיוחד בפני עצמו לא יוצר לנו שבט מגוון ומעניין שעל ידו נוכל לעלות ולהתפתח.

כל אחד ואחד מאיתנו יכול להוסיף המון דווקא ע”י ייחודו והשוני שבו.

ניתן לחלק את הקטע הבא כצו’פר או לקרוא אותו לחניכים:

“כי ברך אברכך והרבה ארבה את זרעך ככוכבי השמים וכחול אשר על שפת הים“.
רה”י זצ”ל מסביר שבני ישראל נמשלו גם לחול וגם לכוכבים.

לכוכבים- כל כוכב יחיד ומיוחד ועומד בפני עצמו וזורח באור משלו.

 כך לכל אחד ואחד מישראל יש תכונות משלו וכוחות המייחדים אותו.

תפקידו הוא לפתח את האור שלו ולהאיר לסביבתו.
אבל ישראל נמשלו גם לחול אשר כוחו באחדותו.

כל גרגר חול בפני עצמו חסר משמעות, רק כשכולם מתחברים יחד ומתעלמים מהשוני של השני ,

רק אז הם יכולים לעמוד אפילו בפני גלי הים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

הצרצר והנמלה

כמו מי אנחנו רוצים להיות- כמו הצרצר או כמו הנמלה? סיפור עם נקודה למחשבה.

משחקים

תופסת עכברים

משחק תופסת שבה מי שנתפס עומד בפיסוק וכדי להציל אותו צריך לזחול מתחתיו.

דילוג לתוכן