מחלקת הדרכה

נושא: כלים להדרכה
תת נושא: כלים להדרכה
סוג פעילות: חומרי העשרה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

איך לספר סיפור?

 

מתאים ל: שבת, יום חול

צורות שונות לספר סיפור:

 

א. המדריך מספר:

סיפור בציורים

שתי דרכים.

1. לצייר מספר ציורים שילוו את הסיפור (אפשר בספר ציורים גדול).

2. לצייר מספר תמונות על חתיכות פאזל ותוך כדי הסיפור להרכיב את הפאזל.

 

תיאטרון בובות

צלמו או ציירו דמויות על מקל של ארטיק וצרו עם הבובות הצגה של תיאטרון בובות.

 

כובע מספר

חבשו כובע על הראש כשבכל צד של הכובע רשומה דמות המופיעה בסיפור.

בכל פעם שמזכירים את הדמות מסובבים את הכובע כך שהפתק שעליו מופיעה הדמות שמסופר עליה יהיה מול הקהל.

 

טלוויזיה

צרו מסך טלוויזיה בעזרת קופסת קרטון וחור.

העבירו את הסיפור דרך מסך הטלוויזיה כאילו אתם שדרני טלוויזיה.

 

ב. החניכים משתתפים בסיפור:

 

שיתוף פעיל

תנו לחניכים להציג דמויות המופיעות בסיפור.

 

משפט חוזר

חלקו את השבט לכמה קבוצות, לכל קבוצה תנו משפט קבוע שעליה לומר.

במהלך הסיפור המדריך מצביע על הקבוצות השונות ועליהן לומר את המשפט שנקבע.

 

הדגשת שורות

חלקו לכל החניכים את הסיפור כתוב כשחלק מהשורות מודגשות במרקר.

על כל חניך לקרוא את השורות המודגשות לפי סדר הסיפור.

 

חבילה עוברת

חלקו את הסיפור לקטעים. עטפו חבילה ובין כל עיתון שימו חלק מהסיפור,

כל חניך שהחבילה מגיעה אליו מקריא את המשך הסיפור.

 

סיפור בנייר טואלט

כתבו את הסיפור על דפי נייר טואלט והעבירו את הנייר בין חברי השבט.

 על כל חניך לחתוך ריבוע נייר, מי שיוצא לו חלק מהסיפור מקריא לכל השבט.

 

חפצים

חלקו לכל חניך חפץ לפני שמתחילים לספר את הסיפור.

המדריך יספר את הסיפור וכאשר מוזכר חפץ כלשהו החניך ירים אותו ויניחו במרכז החדר.

 

סוף לסיפור

ספרו סיפור והפסיקו אותו בשלב מסוים.

בקשו מכל החניכים לכתוב סיום לסיפור.

כך יוכלו החניכים להביע את דעתם בנושא מסוים.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים