מטרת הפעולה:
החניך יפנים את הקשר בין עמ"י לא"י כקשר נשמתי של חיים כפי שחוו אותו גדולי ישראל.
מהלך הפעולה:
נבחר שני נציגים למשחק תפקידים ניתן לכל אחד תאור עם הדמות ע"מ שיכין את התפקיד, כדאי גם להביא תלבושות.
ג'ורג' והלן גרים בשוויץ. הם חזרו בתשובה לפני 5 שנים. יש להם 3 ילדים והם רוצים לעבור דירה.
ג'ורג' שמע על העיר מונסי בארה"ב ששם יש רק יהודים והם חיים בקהילה סגורה.
הוא התלהב כי כך בטוח שילדיו לא יתבוללו אך אשתו רוצה לעלות לא"י.
כשבררו על מקום מגורים התברר להם שבמדינת ישראל יש מדיניות לפיה- עולים חדשים ישלחו למקום מגורים לפי שיקולי הממשלה.
הממשלה החליטה כי הם מיועדים לגור בישוב דרוזי בגליל, כדי שתהיה שם נוכחות יהודית.
נערוך דיון בשאלה- מי צודק?
נמשיך את הסיפור:
ג'ורג' שלח מכתב עם תיאור הבעיה למי שהחזיר אותו בתשובה,
והוא שלח לו תשובה מקור מהרמב"ם:
רמב"ם הלכות דעות:
"דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר רעיו וחבריו ונוהג כמנהג אנשי מדינתו. לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל
החכמים תמיד כדי שילמד ממעשיהם. ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך כדי שלא ילמד ממעשיהם".
לאחר שנקרא את הרמב"ם נגיד לחניכים שגם הלן שלחה מכתב למי שהחזירה אותה בתשובה וגם היא שלחה לה מקור מהרמב"ם:
"לעולם ידור אדם בארץ ישראל בעיר שרובה עכו"ם ואל ידור בחוצה לארץ בעיר שרובה ישראל שכל היוצא לחו"ל כאילו עובד ע"ז שנא' כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמור לך עבוד אלוקים אחרים" (הלכות מלכים)
נערוך דיון – מדוע פסק כך הרמב"ם?
לסיכום:
כדי להיות במצב האידיאלי שלשמו ברא אותנו ה' עלינו להיות בא"י, שעבודת ה' בא"י היא באופן הטוב ביותר.
א"א להסתפק בקיום יהדות בחו"ל אפילו שיקפיד על קלה כבחמורה.
עמ"י זקוק לאדמת א"י עם הסגולות שבה כדי שיוכל לממש את כוחותיו שלו! בצורה השלמה ביותר.
בשביל חיים משמעותיים אלו אדם נדרש כשצריך גם למסור את חייו.