חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערב
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב הקבוצה ככח (פעולה)

מתאים ל: יום חול

מטרת הפעולה:

  • החניך יבין את חשיבות העבודה בצוות.
  • החניך יבין את חשיבות הפרט בקבוצה.

עזרים:

  • מקלות עץ ארוכים.
  • כיסאות.
  • כדור צמר/ נייר טואלט.
  • כיסויי עיניים – בד.
  • דפים לבנים.
  • כלי כתיבה.
  • חוטים ארוכים וקצרים.

 

שלב א-

משחק: כל הקבוצה עומדת על כיסאות שמסודרות במעגל ועל מדריך להוציא לילדים כמה שיותר כיסאות (כלומר לצמצם אותם לעמוד על כמה שפחות כיסאות).

המדריך יכול להוריד כיסא רק שיש כיסא פנוי לגמרי או כיסא שמונחת עליו רגל אחת. אם יש כיסא שיש עליו 2 רגליים הוא מוגן מהוצאה.

אם הם ממש מצליחים להחזיק מעמד אפשר להקשות את התנאים.

 

 

שלב ב'-

  • מסלול חשוך- כל הילדים מלבד אחד שמים כיסוי עיניים, הילד ללא הכיסוי אמור להעביר את הקבוצה במסלול מכשולים שמדריך מכין.
  • דיון של 5 דקות לאחר המשחק- חשוב להדגיש את האמון שנתנו חברי הקבוצה לאותו חניך, המטרה הושגה רק בעזרת האמון ההדדי.
  • לשאול: מה אנחנו יכולים לעשות כקבוצה ולא יכולים לעשות כיחידים? מה זה נותן לי שיש לי קבוצה שאני יכול לסמוך עליה?

     

     שלב ג'-

    ישנם מס' אפשרויות, ניתן לשחק כמה משחקים:

    • דף מיוחד- כל ילד יקבל דף A4 עליו ירשום את שמו במרכז, הדף שהכינו יוצמד לגב שלהם ואז כל הילדים רושמים אחד לשני דברים חיוביים על הגב.
    • שרשרת חברים- לכל ילד קושרים סרט לצוואר- כמו חוט שרשרת, מחלקים לכל ילד חתיכות חוטים כמספר חברי הקבוצה ואז הילדים מסתובבים בין חבריהם וקושרים על החוט שעל צווארם חוט קצר ואמרים להם כמה מילים טובות, כך שבסופו של דבר כל ילד יוצא עם שרשרת שמורכבת מדברים טובים שאמרו לו חברי קבוצתו.
    • משחק העכביש- יושבים במעגל, כל אחד צריך למסור את כדור הצמר לילד מהקבוצה ולאמר לו למה הוא מעביר דווקא לו- כמה מילות טובות. עד שנוצר כור עכביש גדול

    מסר- למעשה כמו הכור שנוצר לנו כאן- אם מחברים את כל הדברים הייחודיים של כל אחד מאיתנו ומשתמשים בכוח המיוחד שלנו בתוך הקבוצה נוצרת לנו קבוצה חזקה מאוד!

     

     

    לסיכום

    לוקחים חבילה של מקלות עץ ארוכים (כמו של על האש). בוחרים מתנדב, נותנים לו מקל, ומבקשים ממנו לשבור אותו לשניים.

    אח"כ לוקחים עוד מתנדב ונותנים לו את כל החבילה. מבקשים ממנו לשבור אותם לשניים.

    הסבר: כשאנחנו קבוצה יש לנו הרבה יותר כוח והשפעה מאשר לבד.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן