חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערב
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

למצוא את האור שבאחר (פעולה)

משחקים מגבשים ומאחדים שפותחים את הלב ודורשים מכל אחד לראות את הדברים הטוב שיש באחר.

משחק א’:

מחצלת, רדיו דיסק, מוזיקה רגועה , עפרונות , דפים קטנים.

משחק ב’:

חוט, סרטים / חרוזים, פתקים.

משחק ג’:

סלוטייפ, דפים ועפרונות.

משחק ד’:

בלונים, טושים, מוזיקת רקע.

 

 

פעילות א’- משחק הדוור:

ארגון החדר-

מסדרים את החדר בסגנון שנטי – נוח, מוזיקה מרגיעה , כולם יושבים על הרצפה חוץ מהמדריך.

 

המדריך יחלק לכל חניך מספר פתקים ריקים ועפרון, ויסביר את כללי המשחק.

הכללים של המשחק:

המדריך מקריא התחלה של משפט, החניכים כותבים לעצמם את תחילת המשפט, ואז כל חניך ממשיך מנקודה זו לכתוב מכתב לחניך אחר.

רק המדריך עובר בין החניכים כדי לחלק פתקים/עפרונות/ לעזור, החניכים לא מדברים ביניהם .

לא כותבים דברים רעים – רק דברים טובים.

כל מכתב צריך להיות לחניך אחר, לא לכתוב מספר מכתבים לחניך אחד, ובכלל לא לכתוב לחניך אחר.

רעיונות להתחלות של משפטים:

  • כמה פעמים רציתי לומר לך…
  • אף פעם לא ראיתי אדם מדהים כמוך ש…
  • כל כך שימחת אותי כש…
  • אין עליך ב…
  • נתת לי כוח כש…
  • לא חשבתי אף פעם ש..
  • נדהמתי כמה אתה אוהב לעזור כש…
  • אמרתי לעצמי כמוך אני רוצה להיות ..
  • רציתי לבקש סליחה …
  • הייתי מביא לך את כל העולם כי אתה החבר/ה הכי…
  • יש לך תכונה מדהימה שיש רק לך…
  • למדתי ממך..

 

 

פעילות ב’- משחק השרשרת:

כל חניך מקבל חוט שממנו הוא יוצר לעצמו שרשרת, וסרטים /חרוזים כמספר החניכים בשבט.

נותנים לחניכים להסתובב בחופשיות בחדר, הם צריכים לעבור אצל חברי השבט ולקשור לו סרט על החוט ולומר לו משהו טוב.

אם עושים עם סרטים, כדאי לחבר לסרט פתק קטן עם התכונה/המילה הטובה.

כך כל אחד יוצא עם שרשרת שמכילה תכונות טובות שקיימות בו.

 

פעילות ג’- פתקים על הגב:

כל חניך מקבל דף A4, וכותב בחלק העליון שלו את שמו.

לאחר מכן כל חניך מדביק על הגב שלו את הדף עם שמו.

נותנים לחניכים להסתובב בחופשיות בחדר, הם צריכים לעבור בין החברים ולרשום להם משהו טוב על הדף שבגב שלהם- תכונה טובה/מקרה טוב שאני זוכר/תודה על משהו….

 

פעילות ד’- בלונים:

כל חניך מקבל דף בלון וטוש ארטליין, וכותב עליו את שמו.

שמים מוזיקה ברקע, ומבקשים מהחניכים לזרוק את הבלון שבידם, ולקחת בלון של מישהו אחר. הם צריכים לרשום משהו טוב על הילד שהבלון שלו- תכונה טובה/מקרה טוב שאני זוכר/תודה על משהו….

 

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן