חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברו
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

הצורך בכולם (פעולה)

מטרת הפעולה:

לכל אחד מאיתנו יש מה לתרום לקבוצה, וחייבים את כולם בשביל להצליח.

 

מהלך הפעולה:

מחלקים לכל חניך חפץ מסויים שהוא יהיה שלו למשך כל הפעולה.

משחקים משחק שדומה ל"חפש את המטמון", בכל תחנה יש פתק [כמובן] אך בשביל להגיע לפתק – צריך להעזר בחפצים שהחניכים קיבלו,

למשל: לתלות פתק על עמוד וצריך להגיע אליו עם כסא. לנעול פתק בתוך חדר ולהגיע אליו עם מפתח.

וכן הלאה כל מיני משימות על פי מספר החניכים.

אפשר לסיים את הפעולה במשימה שהחניכים צריכים ללכת לקיוסק ולקנות משהו בשבילם (שתיה/חטיף), [כסף אצל אחד החניכים]… ושם המדריך יחכה להם…

 

אפשרות למשחק נוסף- משחק המכונה:

כל חניך מקבל פתק ובו הוראה לבצע פעולה כלשהי לאחר שקרה משהו למשל חניך אחד מקבל פתק- "לאחר שהאור נכבה תשיר שיר שקשור לשמחה" ולחניך אחר לתת פתק "לאחר שתשמע שיר הקשור לשמחה תקפוץ 3 פעמים על רגל אחת"

וכך בעצם כל אחד עושה פעולה אחרי פעולה, פתק אחד לקראת סוף הרצף לא נותנים לאף חניך ואז החניכים מחכים בהתחלה שיקרה משהו, ובד"כ הם ינסו לקלוט איזו פעולה חסרה ולהמשיך מהפתק שאחריה,

המשחק מלמד אותנו מה כוחו של כל פרט בפעולה, מספיק שמישהו אחד יחסר והרצף משתבש.

צ'ופר

גוזרים משהו [לדוגמא תמונה של השבט] בצורה של חתיכות פאזל. כותבים על כל חלק משפט בנושא הגיבוש, ואפשר לניילן למחזיק מפתחות.

לסיכום:

ראינו שלכל אחד יש משהו לתרום לקבוצה, בכל אחד יש תכונות ודברים טובים אחרים שמשפיעים על הקבוצה, ואם כולם יתחברו יחד נוכל להתקדם בקלות ולעבור את כל המשימות בהצלחה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

איש קורא קינות ליד בית המקדש שנשרף

באהבה

קטע בו נלמד מהחיים כמה ה' אוהב אותנו ואיך אנחנו בונים את בית המקדש..

דילוג לתוכן