חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אישים

אביטל לוזון, נתניה. התאמה לזום- חמדת קורצוייל, שדרות

נושא: אישי התנ"ך
סוג פעילות: זוםפעולהפעולת בלת"מ
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

מידת הותרנות של רחל אימנו

מטרת הפעולה

החניכים יתחברו ליום פטירת רחל אמנו

 

 

שלב 1:

החניכים ישחקו תופסת עכברים (אפשר אם יש לחניכים הרבה אנרגיות לשחק גם תופסת כיפים). – בפעולה בזום מוותרים על השלב הזה 🙂

שלב 2:

החניכים  ינסו לספור עד 21 כשכל חניך אומר מספר, וחניך אחר שלא עומד לידו ממשיך בלי לתאם.. אם שני חניכים יגידו ביחד החניכים יצטרכו להתחיל לספור שוב מהתחלה.

שלב 3:

המדריך יספור עד 3 ואז כל החניכים צריכים לסמן עם היד- אגרוף או יד פשוטה (“אבן” או “נייר”)
אם כולם עושים את אותו הסימן, כל אחד מקבל חמש נקודות, אם כולם עושים את אותו סימן חוץ מחניך אחד, אותו חניך מקבל 10 נק’. אם הרוב עושים את אותו סימן (חוץ משני חניכים או יותר) הרוב מקבל 2 נק’ לכל חניך.

בפעולה בזום כל חניך ילחץ על אחד משני סימנים המוסכמים מראש (לב או לייק)

שלב 4:

המדריכים יציגו בשתי דרכים את המדרש על רחל אמנו שנתנה את בסימנים ללאה.
דרך1: ללא שינויים
דרך2: משנים את הסיפור כך שרחל לא נותנת את הסימנים ללאה ובכך לאה מתביישת ויעקב מגלה שלבן מרמה אותו.

סיכום

רחל אמנו למרות שאהבה את יעקב ורצתה להתחתן אתו ויתרה וגילתה ללאה את הסימנים. הקשר למשחקים: בתופסת אנחנו לא רוצות להיתפס אבל מצד שני רוצות לעזור אך אם נעזור ונזחל בין הרגליים שלה יש סיכוי שניפסל בעצמנו כך רחל אמנו למרות שרצתה להתחתן עם יעקב ובגלל שנתנה את הסימנים ללאה כביכול הפסידה והייתה צריכה לחכות ולא להתחתן עם יעקב. במשחק 21 אנחנו צריכות לוותר אחת לשנייה ולפעמים לעצור ולא ישר להתפרץ – להמתין כדי שבסוף נצליח. בהצלחה לכולן:)

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ערכה של מחמאה

“אֲנִי הַיּוֹם בֶּן 27, וְעַד הַיּוֹם אַף אֶחָד, אַף אֶחָד! לֹא אָמַר לִי שֶׁאֲנִי בֶּן אָדָם טוֹב”- מה כמה מילים טובות יכולות לעשות…

דילוג לתוכן