הרמז הוא משחק סניפי שלוקח בין 2-3 שעות.
המשחק מבוסס על משחק קופסה, שהוא משחק בלשות החוקר רצח, ועל המשתתפים למצוא את הרוצח, כלי הנשק והמקום בו נרצח.
(בדומה למשחק "התעולומה", של חבורת תריג)
ע"י הסבה קטנה המשחק הופך למשחק סניפי וחוויתי בחוץ.
המטרה:
להיות הקבוצה הראשונה החוזרת לסניף עם התשובה הנכונה לתעלומת הרצח.
עזרים:
-
15-20 כרטסיות עם שמות החשודים (אפשר לכתוב את שמות המדריכים, או סתם להמציא)
-
15-20 כרטסיות עם מקומות (אפשר מקומות מוכרים בשכונה, או להמציא)
-
15-20 כרטסיות עם כלי נשק
-
דפי טבלאות מעקב מצולמות לכל קבוצה
-
אפשר להכין לכל חניך זכוכית מגדלת, או משהו כזה, בשביל האוירה.
ההכנות למשחק:
-
לפני המשחק- מוציאים כרטיס חשוד, כרטיס מקום וכרטיס נשק- ושמים בצד. זהו בעצם פתרון התעלומה- הרוצח, המקום והנשק.
-
מחלקים את הסניף לקבוצות (5-7 קבוצות), וכל קבוצה מקבלת 2-3 כרטיסים.
-
המדריכים מתחליקים לקבוצות לפי מספר הכרטיסים שנשארו, וכל קבוצת מדריכים מקבלת כרטיס אחד.
-
המדריכים הולכים להתחבא בכל מיני מקומות בשכונה (אפשר בבתים, או ברחבי הסניף- רק צריך להבהיר לחניכים היכן לחפש אתכם)
מהלך המשחק:
מכיוון שפתרון התעלומה הם הכרטיסים שהוצאנו, כל כרטיס שהחניכים פוגשים בו במשחק, מנקה אותו מכל אשם, והם יכולים לסמן בטבלאות שקיבלו שהם לא פתרון התעלומה.
החניכים מסתובבים ברחבי השכונה, ומחפשים את המדריכים. בכל פעם שפוגשים מדריך, המדריך בוחר את אחד הכרטיסים, ונותן להם כרטיס אחר- שהוא רמז נוסף בשבילם. (ככל שהמשחק מתקדם מתחלפים הכרטיסים אצל המדריכים, והחניכים יכולים בטעות לקבל את אותו הרמז פעמיים- אבל זה חלק מהרעיון…)
כמו כן, אם פוגשים קבוצה אחרת בדרך מותר להחליף איתם כרטיס אחד.
הקבוצה הראשונה שראתה את כל הכרטיסים ויודעת מי הרוצח- הולכת לסניף, ומראה למדריך שנשאר בסניף את התשובה- אם זה נכון, הם זוכים. אם לא, ממשיכים בחיפושים.