מטרת הפעולה:
-
החניך יבין כי כדי ליצור שבט מגובש כל חניך חשוב
מהלך הפעולה:
עושים משחקים שונים כאשר כל משחק הוא עם מרכיב אחר של עוגה:
-
קמח- מחביאים בקערת קמח סוכריות/ שוקולד וצריך למצוא אותם ע"י נשיפות בקמח
(אפשר לעשות תחרות בין שנים כשהמוצא הראשון מנצח). -
שוקולד- 1)משחק השוקולד
2) שמים 2 צלחות ל2 חניכים מתחרים, לכל אחד באחת הצלחות יש "קליק", כל אחד מקבל קש
והוא צריך בעזרת הקש להעביר את כל הקליקים לצלחת השניה. -
ביצים- משחק תחרות העברת הביצה כשהיא מוחזקת בכף (מומלץ לבשל את הביצה שתהיה ביצה קשה כדי לחסוך בלכלוך)
והמנצח כמובן הוא זה שהצליח להגיע בלי שתיפול לו הביצה. -
קצפת- תחרות בין 2 זוגות חניכים, מכסים לחניך אחד את העיינים והחניך השני צריך להאכיל אותו
את הקצפת כמה שיותר מהר מנצחים הזוג שסיים ראשון את הקצפת.
-
סוכריות- תחרות לנשוף סוכריות על הרצפה לאורך מסלול כלשהו (כמו שעושים עם צמר גפן)
זה יהיה מאד מאתגר עם סוכריות לקישוט עוגה אז אפשר לרחם עליהם ולהביא סוכריות טופי/קשות.
כמובן שאפשר לחשוב על עוד משחקים לשמן, יין, סוכר, אבקת אפיה וכו'
אחרי כל משחק מקבל החניך המנצח חתיכת פאזל כשבסוף כל המשחקים כל החניכים צריכים להרכיב את הפאזל עד שמתקבל הצ'ופר הבא-
"חשבתי שסתם בא לי עוגה לאפות
אך אם מסתכלים בצורה
השבט שלנו הוא קצת כמו עוגה
כי בעוגה כל חומר הוא יחיד במינו;
שונה בצורה ובתפקיד שעליו למלאו.
כמו כן, באפיית עוגה יש לנו כלל ברזל אחד:
אי אפשר ליצור עוגה מחומר אחד בלבד.
צריך את כל החומרים להכניס ולערבב בקערה,
כדי שנוכל לקבל עוגה יפה.
כך זה גם בשבטנו:
ילד הוא כמו חומר מלא תכונות שונות
וכמו באפיית עוגה כך אי אפשר ליצור שבט מילד אחד
אבל אם הרבה ילדים ביחד תורמים לעוגה (ולכל אחד יש במה)
ואם נדע את העוגה להרכיב בלי סכסוכים, ריכולים וריב-
אז יוצאת יופי של עוגה! יש סיפוק והנאה.
ורואים גם תוצאה
ואם יוצאת עוגה שרופה וגם זה יכול לקרות,
צריך לחשוב מה לעשות.
לתכנן מחדש מרשם חדש ולאפות עוגה חדשה…
אז בתקווה לעוגה משגעת!
כמובן שכל חניך יקבל צ'ופר אישי ופרוסת עוגה.