חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דביר עמיאור

נושא: כלים להדרכה
תת נושא: כלים להדרכה
סוג פעילות: חומרי העשרה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

טיפים להדרכה

 מתאים ל: יום חול

שביעיסט. שישיסטית. חמשוש.
בתקופה הזאת, של הכניסה להדרכה, כולם מתרגשים, מלאים אנרגיות.. וגם קצת מבולבלים. הנה כמה טיפים בנושא, שנתן לנו דביר עמיאור, רכז קומונרים תשע”ב:

  1. שיהיה פנקס ודפדפת. בפנקס תרשמו את כל הדברים הפשוטים שחניכים ביקשו ממכם או דברים שאתם צריכים לארגן לשבט או לסניף. ובדפדפת תרשמו את כל הפרטים שידוע לכם על החניכים שלכם (מהתחביבים, היכרות בבית אילו שיעורים הוא אוהב וכדו’).
    שם תסכמו גם שיחה אישית עם חניכים – אם חניך סיפר לכם שהולך להיות לו מבחן במתמטיקה וכדו’. כך בפעם הבאה שתדברו עם החניך תוכלו להפגין ידע בדברים שהוא סיפר לכם בעבר ותראו לו שהוא חשוב לכם ושאתם זוכרים את מה שדיברתם.
  2. תעשו טבלת יום הולדת של כל החניכים ותשתדלו לציין את ימי ההולדת של כל החניכים בשבט. לא תאמינו כמה זה עושה להם טוב.
  3. תעשו לעצמכם טבלה של כל החניכים ותעקבו לראות מי הגיע לפעולות בזמן האחרון ועם מי הצלחתם לנהל שיחה בתקופה האחרונה. כששמים לב לחניך ש’מנמיך פרופיל’, זה הזמן לתפוס איתו שיחה על זה..
  4. דבר מאוד חשוב לתחילת ההדרכה לעשות דף קשר לכל החניכים. זה יקל עליכם מאוד בהעברת הקשרים.
  5. בסוף כל פעולה להתקשר לחניך אחד שלא היה בפעולה ולשאול מה שלומו ואם הוא מרגיש טוב.
  6. למי ששמע אותי בהקשר של שיטת הצוותים – אני ממליץ על מנת לגבש את השבט ולתת לו יחודיות משלו לבחור שם, צבע ומורל יחודי לשבט ולחזק את הגאוות יחידה השבטית.
  7. בתחילת ההדרכה לעשות פעולות כיף על מנת לחבר את החניכים אליכם בצורה יותר מהנה.
  8. מדריך חדש זו הזדמנות להביא חניכים חדשים לשבט או לחזק את החניכים המתנדנדים – רצוי לעשות גיוס בבתי הספר, מבצע חבר מביא חבר שבטי וכדו’.
  9. מאוד חשוב לבוא ולבקר את החניכים בבתי הספר סתם ככה בהפסקות. כך אתם גם יכולים ללמוד הרבה על החניכים שלכם בבית ספר, ליצור קשר עם המורים ועם החברים של החניכים שלכם, לחזק את הקשר האישי עם החניך שרואה כמה המדריך שלו משקיע ואוהב אותו, וזה מגדיל את הגאוות יחידה של החניך במדריך ובסניף בכלל.
  10. ביקורי בית – מומלץ בחום. שניה אחת בבית של חניך עוזרת לך להבין דברים ש10 שחנשי”ם לא יצליחו להסביר לך.
  11. עשה לך רב – בכל בעיה חינוכית או דילמא עם חניכים תתיעץ עם איש חינוך שאתה מכיר אותו ואתה מרגיש חופשי להתייעץ איתו (אני בחרתי באמא שלי). אני גם זמין אליכם בטלפון ובשו”ת הדרכה אשמח לעזור ולייעץ.
  12. בתחילת ההדרכה תכתבו מכתב להורים שבו תיידעו אותם שאתם המדריכים של הבן שלכם, מה המטרות החינוכיות שלכם ושיהיה להם את המספר טלפון שלכם שיוכלו להתייעץ איתכם בכל בעיה. בכללי כדאי אחת לכמה חודשים לשלוח מכתב להורים ולשתף אותם בפעילות, או- לחילופין- לפתוח קבוצת מייל להורים, לעידכון שוטף.
  13. תפרגנו כמה שיותר לכל מי שעובד איתכם – מהחניך, המד”ש שלכם, צוות ההדרכה, הקומונר וכו’ – מילים טובות זה צורך של כולנו ואם תשרו סביבכם סביבת עבודה מפרגנת ומחזקת יהיה לכם ממש כיף בשנות ההדרכה.
  14. למדריכים שלחניכים שלהם יש פלאפונים וגם לקומונרים שביננו – אל תסתפקו בהודעת אסמס – זה אומנם יותר קל ונוח אבל ממש הורס את הקשר אישי – הודעות נועדו למסרים קצרים ודחופים אל תוותרו על שיחות טלפון פשוטות אחת לשבוע זה לוקח פי 30 זמן והשקעה אבל שווה כל שניה.
  15. לפעמים חיוך קטן לחניך לפני הפעולה שווה הרבה יותר מצ’ופר שעבדת עליו שעה. אל תקמצנו בחיוכים! 🙂

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

תגובה אחת

  1. וואו תודה רבה!!! יש כאן טיפים ממש חשובים והופכים את ההדרכה למשהו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

איך בונים הצגה?

איך לבנות הצגה שתתאים לחניכים שלי?
למה צריך לשים לב בבנית ההצגה ובעבודה עם החניכים?
דביר עמיאור נותן טיפים חשובים.

בסדר

על ההבדל בין שבט "בסדר" לשבט "כיסופים" ומחשבות על מהות השם ועל תפקידנו כמדריכים

דילוג לתוכן