חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: התקדמות
תת נושא: התקדמותמידותעבודת המידות
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

לשמור על הבלון

 

מהלך המשחק:

לכל משתתף קושרים לגב שלו בלון, וכל אחד מקבל מחט. על שחקן לפוצץ לאחרים את הבלונים, תוך שמירה על הבלון האישי שלו.

המנצח הוא האחרון שנשאר עם הבלון מאחורה.

 

מסר(ים):
  1. מטרות לחיים – רגישות בדרך למטרה: רגישות לדרך אל המטרה–לפעמים כשיש לי מטרה מסוימת שאליה אני רץ מבלי להסתכל לצדדים, קורות תקלות רבות (אם אני ארוץ לשים אתה מקל בפירמידה ולא אסתכל מסביב, יתפסו אותי). כדי להגיע אל המטרה ולהצליח להיבנות ממנה עליי להיות ער וקשוב למכשולים ולתקלות הנקרים בדרכי. (במשחק יש לך אפשרות, לפוצץ לכמה שיותר חברים בלונים, או לשמור על הבלון שלך, אם תחליט להתמקד רק בלפוצץ חבר אחר ישיג אותך ויפוצץ לך את הבלון, אך תתמקד בשמירה בלבד, לא תוכל להוציא חברים מהמשחק.)
  2. מידות – מהירות: תגובה מהירה ונכונה היא מידה מאד חשובה לנו בחיינו בעולם, לפעמים יש מצבים שאין זמן מיותר וצריך להחליט – התגובה צריכה להיות מיידית והכי נכונה וטובה – כמובן מי שהכי מהיר הוא זה שלרוב מצליח אך כמובן מידה זו דורשת הרבה אימונים וידיעה – שראוי לכל אחד לעבוד עליה כמה שיותר מוקדם בחיים.[כבר מעכשיו]. (כשאתה נמצא מול חבר, יש לך אופציה לפוצץ לו את הבלון, או להגן על עצמך, אך מי שינצח בסופו של דבר הוא מי שיזדרז ויפוצץ לחבר שלו את הבלון קודם)
  3. יצר הרע – לתקוף = לנצח: כדי לנצח בקרב מול היצר שרוצה לפגוע בנו אנו צריכים לדעת ולא לפחד לתקוף, מי שתוקף ראשון – הוא המצנח, צריך לדעת להקדים את היצר ולהתגבר כארי לעשות מצוות לפני שיגיעו ח”ו עבירות ומכשולים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

קטן עליו (סרט)

סרט שמביא את סיפורם של משפחת דרף, משפחה בעלת חמישה ילדים ששניים מתוכם חולים במחלה גנטית נדירה (mps-4 – מורקיו). הסרט מביא את התמודדות המשפחה בחיי היום יום ואת הבחירה שלהם לצמוח מתוך הקשיים ולהפוך את החיים למשמעותיים.

סיפור ההד

קטע עוסק בבין אדם לחברו.
חוק טבע זה שנקרא “הד” חל בכל מישורי חיינו.

משחקים

שלושה מקלות

יש שלושה מקלות שצריך לעבור בשלושה קפיצות לאחר שכל החניכים עוברים מרחיקים את המקלות על פי המקום שאליו הגיע החניך האחרון.

דילוג לתוכן