מטרות הפעולה:
-
החניך ילמד על עיקר וטפל בתכנון הזמן
-
הכנת לוח חופש אישי לחניך
עזרים:
-
אבנים בגודל אגרוף בערך
-
חצץ
-
חול
-
בקבוק עם מים
-
כלי שקוף (גם בקבוק 2 ליטר חתוך)
-
פלקט/ לוח +טושים
-
פתקים קטנים
-
כרטיסיות ריקות למילוי אופציות לפעילות לקיץ (במידה וצריך)
-
16 אבנים גדולות, קטנות וחצץ מקלקר או ספוג- אם צריך
-
בריסטול גזור בצורת בקבוק/כד
-
לוח חופש למילוי שמשובצים בו כבר תאריכים של פעילויות תנועתיות וסניפיות.
מהלך הפעולה:
-
נעשה את הניסוי כמו שמסופר פה (אפשר גם להקריא אח"כ את הסיפור, אבל אם הניסוי עבד טוב רוב הסיכויים שאין צורך)
-
כל חניך/ה צריך לחשוב על תוכניות שונות שיש לו לחופש ולחשוב על תכנון כלשהו שהוא כמו
"אבן גדולה" ותכנון אחר שהוא כמו "אבן קטנה"
הערה- אפשר לפני שכל אחד כותב לעצמו, להעלות על הלוח / על פלקט גדול עם החניכים דוגמאות לכל מני פעילויות ועיסוקים בקיץ או לפזר כרטיסיות של האופציות לפעילות בקיץ שמתוכם יבחרו החניכים.
לחניכים קטנים יותר לשם ההמחשה- את הדוגמאות שהחניכים בחרו וכתבו בפתק אפשר להכניס/להדביק/לנעוץ על האבן גדולה, קטנה וחצץ שהוכנו מראש מקלקר או ספוג ,לשם ההמחשה, וכל אחד בתורו ידביק את האבנים שלו על פלקט שייגזר ויעוצב בצורת כלי קיבול (כד) .
-
מתכנסים בחצי עיגול- כל אחד מספר מה כתב ולמה ומעוררים סביב זה דיון שדרכו החניכים יבינו אם עשו את הבחירה הנכונה מבחינת אבנים גדולות וקטנות
-
נחלק לכל חניך/ה שבלונה מוכנה של לוח חופש לפי תאריכים וימים.
-
כל חניך/ה ישבץ את הפעילויות שהוא כבר יודע עליהם שיש לו בקיץ, אם דרך תנועת אריאל או חופשה משפחתית, קייטנה וכו'.
-
המדריכ/ה תבוא מצידה עם כל התאריכים הרלוונטיים לתנועת אריאל כמו מחנה, אירועים מיוחדים וכו'. כך החניכים ידעו למה לצפות.