חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
איש קורא קינות ליד בית המקדש שנשרף

מחלקת הדרכה

נושא: בית המקדש
תת נושא: בית המקדשחורבן הבית
סוג פעילות: זום, ערב, פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, שבת

להקריב מעצמך (פעולה)

מטרות:
החניכים יחושו את חורבן הבית ויבינו קצת יותר את משמעות שלושת השבועות..
עזרים:
מדורה במקום בטוח
פתקים וכלי כתיבה כמספר החניכים
מים לכיבוי המדורה
מהלך הפעולה:
החניכים ישבו במעגל מסביב למדורה. המדריך יחלק לחניכים פתקים וכלי כתיבה ויבקש מהחניכים לכתוב על הפתקים:
א. חפץ או נושא מסוים בחייו שחשוב לו, אבל הוא יכול לוותר עליו.
ב. נושא הקרוב ללבו, שקשה לו לוותר עליו, אבל אם אין ברירה יוותר..
ג. נושא (בדרך כלל אדם קרוב, או בית) שהוא לא יכול לוותר עליו בשום צורה.
אחרי מעט זמן ומחשבה, המדריך יבחר חניך מתנדב, איתו יתמקח על אחד מהדברים שחשב עליהם:
יש לנו את כל הכסף שצריך.
בכמה תהיה מוכן לוותר על מה שחשבת עליו בא' ב' או ג' (עם כל מתנדב נתמקח איתו על שלב אחר), ולזרוק אותו לאש?
כך יעשה עם מספר חניכים..
אחרי שהחניכים יגיעו להזדהות ולכאב של ויתור על הדברים הקרובים לנו ביותר ללב, וחוסר הרצון לותר עליהם בכל מחיר שבעולם,
המדריך יתחיל לדבר או לנהל דיון על בית המקדש, הלב שלנו ושל העולם, שעלה באש.
בטיחות:
יש להיזהר עם המדורה. לקיים במקום בטוח, לדאוג לאפשרות כיבוי בטוחה.
הערה למדריך
ניתן לקיים את הפעולה בשבת, בעזרת דמיון מודרך. החניכים ידמיינו שיש מדורה. יצטרכו לחשוב על הדברים החשובים להם בא, ב, ג. ולזרוק אותם לאש במידה והמדריך בחר בהם.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

נאומו של אנטולי (נתן) שרנסקי

וכיום כשאני רחוק יותר מתמיד מבני עמי ומאביטל שלי, כשאני עומד בפני שנים ארוכות וקשות של מאסר אני אומר לעמי ולאביטל שלי: לשנה הבאה בירושלים!

לא ממשיכים בשגרה

לימוד על הציפייה לבית המקדש. האם אנחנו דורשים את בית המקדש, או מעדיפים להישאר במצב המוכר שלנו?

דילוג לתוכן